ALFA ROMEO 156 Sportwagon GTA 2002-2005

ALFA ROMEO 156 Sportwagon GTA 2002-2005

Przejdź do galerii zdjęćALFA ROMEO 156 Sportwagon GTA 2002-2005

Alfa Romeo odświeżyło model 156 we wrześniu 2001 roku, dodając do oferty jeszcze jeden powód, by go kupić – wersję kombi o nazwie Sportwagon: GTA.

Włoski producent samochodów zaczerpnął nazwę z wcześniejszego sportowego modelu GTA (Grand Turismo Aleggerita) z 1965 roku i poprawił Sportwagon we wszystkich możliwych aspektach. Dzięki ulepszonym proporcjom, zachwycającemu wnętrzu i mocniejszemu napędowi, powinien zająć czołowe miejsce w motoryzacyjnych wiadomościach. Niestety, jego prezentacja miała miejsce 11 września 2001 roku na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Projektanci wymienili wszystkie zderzaki i progi z standardowego modelu Alfa Romeo 159. Z przodu pojawił się splitter powietrza inspirowany nosem bolidu Formuły 1. Boki nadwozia zostały zaprojektowane z myślą o aerodynamice, co pozwoliło powietrzu swobodnie przepływać wzdłuż nadwozia i nad tylnymi błotnikami. Z tyłu, stylizacja przypominająca hatchbacka miała spoiler dachowy na górnej krawędzi klapy, a zderzak otaczający tył został wydłużony w dolnej części i miał podwójny wydech po lewej stronie pojazdu.

Wnętrze wykończone skórą, sportowe fotele kubełkowe z wbudowanymi zagłówkami oraz aluminiowe akcenty i pedały sprawiły, że Alfa Romeo 156 GTA wyróżniała się na tle reszty rodzeństwa. Cała atmosfera była sportowa, a wysokie oparcia foteli obiecywały dobre wsparcie boczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Dzięki większej ilości miejsca nad głową niż w sedanowej wersji, Sportwagon był bardziej komfortowy dla pasażerów siedzących z tyłu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.