ALFA ROMEO 1900 Super Sprint 1956-1959

ALFA ROMEO 1900 Super Sprint 1956-1959

Przejdź do galerii zdjęćALFA ROMEO 1900 Super Sprint 1956-1959

Alfa Romeo 1900 znany był od 1954 roku jako „Samochód rodzinny, który wygrywa wyścigi”, i to była prawda. Jego właściwości trakcyjne, prędkość oraz niezawodność sprawiły, że stał się udanym modelem w swojej klasie. W 1959 roku włoski producent samochodów wprowadził lepszą wersję: 1900 Super Sprint.

Był to czas pionierski w motorsporcie. Każdy producent samochodów z doświadczeniem w wyścigach starał się powrócić na arenę. Alfa Romeo była jedną z tych firm, której duch przetrwał II wojnę światową, a inżynierowie powrócili do pracy, gotowi udowodnić swoje umiejętności. I udało im się to dzięki przerobionemu silnikowi o pojemności 1.9 litra. Poprzez powiększenie średnicy cylindrów, pojemność zwiększono z 1884 cm3 do 1975 cm3. Nie było to wiele, ale wystarczyło, by Alfa Romeo Sprint stał się szybszy. Zmieniono nazwę na Super Sprint.

Super Sprint zaprojektowano i zmontowano z nadwoziem Touring Superleggera. Posiadał stalową ramę nośną i aluminiowe nadwozie. Był dostępny w trzech wariantach silnikowych: Super, Super T.I. i Super Sprint Coupe.

Wnętrze samochodu wyróżniało się zakrzywioną deską rozdzielczą, która mogła być wykonana w surowym metalu lub pokryta fortepianowym czernią lub skórą. Zestaw wskaźników został umieszczony za kierownicą i był dostępny w różnych wersjach paneli. Głębokie kubełkowe fotele były dostępne jako opcja. Podczas gdy pierwsza seria była wyposażona w dźwignię zmiany biegów zamontowaną na kolumnie kierownicy, w drugiej serii zastosowano dźwignię umieszczoną na podłodze.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.