Alfa Romeo zaprezentowało model 2600 na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 1962 roku, zaskakując publiczność całą gamą dedykowaną entuzjastom motoryzacji.
Kiedy producent samochodów wprowadził tę linię, klienci nie wiedzieli, że był to ostatni model Alfa Romeo z silnikiem sześciocylindrowym w układzie rzędowym. Po modelu 2600, producent musiał przejść na bardziej ekonomiczne jednostki czterocylindrowe i obniżyć koszty. Jednak przed tym wprowadził piękny model 2600 Spider zaprojektowany przez Carozzeria Touring. Był to również ostatni projekt stworzony dla Alfa Romeo przez pierwotnego producenta nadwozi, który zakończył swoją działalność po 1966 roku.
Model 2600 wyróżniał się intrygującym przednim pasem z dwoma głównymi reflektorami zamontowanymi na górnej części przednich błotników oraz dodatkowymi światłami w grillu, tuż nad chromowanym zderzakiem. Na środku przedniego pasa znajdował się herb Alfa, ozdobiony chromowanymi detalami. Wciąż skupiony na pojazdach sportowych, producent dodał wlot powietrza na masce, aby dostarczyć zimne powietrze do trzech gaźników Solex 44 PHH. Z boku elegancka linia dachu unosiła się za drzwiami w łagodnym łuku ku tyłowi samochodu, podczas gdy z tyłu znajdowały się smukłe, pionowe światła tylne.
Wnętrze pojazdu podzielono na dwie wyraźne strefy: stronę kierowcy i pasażera. Podczas gdy ta pierwsza skupiała się na kole kierowniczym i czterech chromowanych wskaźnikach na desce rozdzielczej, pasażer miał do dyspozycji radio. Carozzeria Touring udało się stworzyć dach, który można całkowicie złożyć za siedzeniami, pozostawiając czystą linię roadstera, z jedynie podniesioną szybą nad linią dachu.