ALFA ROMEO 33 Stradale 1967-1969

ALFA ROMEO 33 Stradale 1967-1969

Przejdź do galerii zdjęćALFA ROMEO 33 Stradale 1967-1969

Alfa Romeo Tipo 33 Stradale była jednym z pierwszych supersamochodów, jakie kiedykolwiek stworzono. Nie tylko zachwycała pięknem, ale także imponowała szybkością i osiągami.

Alfa Romeo chciała zdominować tory wyścigowe za pomocą prototypu sportowego Tipo 33, który był zaprojektowany jako samochód wyścigowy, jednak potrzebowała wersji ulicznej, aby uzyskać numer homologacyjny. Tak powstała wersja Stradale. Uważana jest za szczytowy osiągnięcie w projektowaniu według Franco Scaglione’a, który stworzył piękną, aerodynamiczną sylwetkę. Współpracował z Atodelta, działem wyścigowym Alfa Romeo, który już miał gotową platformę. Niezwykłe jak na tamte czasy, miała silnik umieszczony w środkowej części pojazdu.

Tipo 33 Stradale charakteryzowała się wąskim przodem i wyższymi błotnikami, w których umieszczone były reflektory – jeden z każdej strony. Cała przednia część mogła być uniesiona, aby odkryć minimalistyczny bagażnik, który głównie służył do przechowywania koła zapasowego. Z profilu, Tipo 33 miała falistą sylwetkę z panoramiczną szybą i drzwiami typu gull-wing. Za nimi umieszczono wloty powietrza dla silnika, przykryte nachyloną tylną szybą. Kwadratowy otwór wentylacyjny odprowadzał gorące powietrze z komory silnikowej.

Jako że samochód był stworzony z myślą o homologacji drogowej, jego wnętrze musiało być wyposażone w dwa sportowe fotele, oddzielone konsolą centralną z drążkiem zmiany biegów. Producent zdecydował się bardziej na funkcjonalność niż na luksusowe wykończenia czy drogie materiały. W efekcie, metalowe panele pokrywały centralną konsolę i część deski rozdzielczej po stronie kierowcy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.