ALFA ROMEO 4C Spider 2015-Present

ALFA ROMEO 4C Spider 2015-Present

Przejdź do galerii zdjęćALFA ROMEO 4C Spider 2015-Present

Włoski producent samochodów powrócił na rynek amerykański w 2015 roku z całkowicie nowym modelem Alfa Romeo 4C Spider.

Ten sportowy samochód z silnikiem umieszczonym centralnie został zbudowany w Modenie, gdzie inżynierowie zastosowali specjalne techniki produkcji, które zazwyczaj wykorzystuje się w egzotycznych samochodach sportowych.

Model 4C miał kompozytowy kadłub z włókna węglowego oraz wiele aluminiowych komponentów, co pozwoliło na osiągnięcie wagi na poziomie około 1133 kg.

Silnik zamontowany w 4C to 1,7-litrowa jednostka czterocylindrowa, która generowała moc 237 KM oraz moment obrotowy wynoszący 258 funtów na stopę.

W kwestii hamulców, Alfa wybrała pakiet premium, aby zapewnić, że samochód zatrzyma się tak szybko, jak jeździ.

Sportowe coupe dla dwóch pasażerów dostępne było w wersji podstawowej oraz edycji Launch Edition.

Do standardowego wyposażenia należały 17-calowe felgi z przodu i 18-calowe z tyłu. Wśród nowoczesnych funkcji znalazły się diodowe tylne światła, bezkluczykowy dostęp, elektrycznie sterowane lusterka boczne, klimatyzacja, Bluetooth do połączeń telefonicznych i streamingu multimediów oraz system audio z czterema głośnikami z portem USB i złączem AUX, co sprawiało, że 4C dobrze sprawdzał się także jako samochód do codziennego użytku.

Dostępne były różne pakiety, które pozwalały na atrakcyjniejszy wygląd zewnętrzny dzięki tylnemu spojlerowi w kolorze nadwozia i lusterkom o satynowym wykończeniu. Skórzane elementy można było dodać na desce rozdzielczej oraz panelach drzwiowych. Aby zwiększyć komfort, pakiet Convenience dodawał tempomat, czujniki parkowania z tyłu oraz lepszy system audio.

Aby zbliżyć się do prawdziwego ducha 4C, pakiet Track dodawał deskę rozdzielczą i lusterka z włókna węglowego oraz sztywniejsze zawieszenie zaprojektowane do jazdy po torze.

Wśród funkcji bezpieczeństwa w 4C znalazły się antyblokujące hamulce tarczowe, kontrola stabilności i trakcji, asystent ruszania pod górę oraz poduszki powietrzne z przodu i z boków, a także poduszka powietrzna dla kierowcy chroniąca kolano.

Nowa Alfa Romeo 4C Spider z 2015 roku, wzbogacająca legendarną historię wyścigową marki, oferuje ekscytujące doświadczenie jazdy w plenerze. Posiada panoramiczne widoki, do których dołącza charakterystyczny dźwięk wydechu Alfa, a także sportowy charakter nagradzanej wersji 4C Coupe: ręcznie wykonana w Modenie we Włoszech; przełomowy i uwodzicielski włoski styl; innowacyjne włóknowe nadwozie inspirowane Formułą 1, które umożliwia niesamowity stosunek mocy do wagi; zaawansowane technologie, w tym w pełni aluminiowy silnik turbo o pojemności 1750 cm³ z wtryskiem bezpośrednim, podwójnymi intercoolerami i zmiennym czasowaniem zaworów, co pozwala osiągnąć osiągi na poziomie super samochodu.

„Nowa 4C Spider rozwija ofertę produktów marki i kontynuuje naszą misję budowania wspaniałych Alfa Romeo,” powiedział Reid Bigland, szef Alfa Romeo w Ameryce Północnej. „Dzięki demontowalnemu dachu z włókna węglowego 4C Spider podnosi poziom wydajności i technologii Coupe i 'otwiera’ go, pozwalając kierowcy doświadczyć niesamowitej jazdy 4C z zupełnie innej perspektywy.”

„4C” i dziedzictwo Alfa Romeo

Nazwa Alfa Romeo 4C Spider przypomina o wielkiej tradycji sportowej marki: skróty 8C i 6C z lat 30. i 40. XX wieku wyróżniały wyścigowe i drogowe samochody z potężnymi silnikami ośmiocylindrowymi i sześciocylindrowymi. Tak jak nagradzane 4C Coupe, nowy model 4C Spider z 2015 roku nawiązuje do „wielkich Alfa Romeo” i kontynuuje tę tradycję dzięki innowacyjnemu, w pełni aluminiowemu silnikowi turbo o pojemności 1750 cm³ z wtryskiem bezpośrednim, podwójnym intercoolerem i czterocylindrowym silnikiem, który osiąga imponujące 136 koni mechanicznych na litr.

Z miejscem dla dwóch osób, panoramicznymi widokami i dźwiękiem włoskiego silnika o wysokich osiągach, Spidery to jedne z najbardziej ekscytujących doświadczeń w motoryzacji – i reprezentują istotę DNA oraz dziedzictwa Alfa Romeo.

4C Spider czerpie z linii krwi, która obejmuje niektóre z najbardziej wyspecjalizowanych modeli o wysokich osiągach, które ilustrują lekkość i efektywność w niezaprzeczalnym stylu Alfa Romeo: aluminiowe nadwozie 8C 2900 B Touring (1938); 1900 C52 „Latający spodek” (1952), który mógł przekraczać 140 mph (230 kph); oraz legendarny 33 Stradale (1967) z silnikiem umieszczonym centralnie i nadwoziem z magnezu oraz stali spawanej, „ubranego” w przełomowy styl, który jest funkcjonalny i wyraźnie włoski. A teraz nadszedł czas, aby 4C Spider dostarczył emocji związanych z jazdą, wydajności i niezapomnianych wrażeń, które tylko Spider Alfa Romeo może wywołać.

Przełomowy i uwodzicielski włoski styl

Kontynuując temat przełomowej technologii, wydajności i włoskiego stylu, nowa Alfa Romeo 4C Spider z 2015 roku opiera się na drodze marki, którą rozpoczęto z modelem 8C Competizione (2008), 8C Spider (2009), 4C Coupe (2015), a niedawno, z prototypem 4C Spider, który debiutował na 84. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie.

Inspirowana 33 Stradale, nowa Alfa Romeo 4C Spider przekracza formy nadwozia tego legendarnego samochodu wyścigowego i podąża za jego celową i lekką tradycją wydajności, wykorzystując panele kompozytowe z formowanej na arkusz kompozytowej (SMC), tworząc uwodzicielski włoski design, a „ubierając” zaawansowane nadwozie z włókna węglowego i w pełni aluminiowy silnik turbo o pojemności 1750 cm³ z wtryskiem bezpośrednim.

Przykrywając „bijące serce” tego włoskiego super samochodu, znajduje się klapa z trzema funkcjonalnymi odprowadzeniami ciepła i aerodynamicznie dostosowanym spojlerem. To z „bijącego serca” 4C Spider zaczynają powstawać wszystkie inne elementy designu: dwie muskularne formy obejmują tylną klapę, podnosząc nadwozie powyżej linii pasa kokpitu, co nadaje mu wizualnej siły i fundament pod czarne lub dostępne włókno węglowe „halo”. Tylna część i okrągłe tylne lampy LED płynnie wkomponowują się w muskularne tylne skrzydła, nadając mocny wygląd, a jednocześnie stylowo wkomponowując duże funkcjonalne wloty powietrza, by schłodzić silnik. Poniżej, podwójne wydechy zamontowane są w rogach, podkreślając super samochodową sylwetkę 4C Spider. Inspirowany koncepcją 4C Spider, nowy system wydechowy Akrapovic z podwójnym trybem będzie dostępny w 4C Spider (dostępność późniejsza).

Po każdej stronie nowego 4C Spider, rzeźbione wloty powietrza przyjmują muskularną i dynamiczną formę, która elegancko prowadzi do reflektorów. Wyróżniając jego egzotyczne nadwozie, ramka szyby z włókna węglowego zapewnia siłę i lekkość, jednocześnie stanowiąc punkty mocowania dla demontowanego, składanego materiałowego dachu, lub dostępnego „twardego” dachu z odsłoniętego włókna węglowego (dostępność późniejsza).

Prowadząc od szyby w 4C Spider w dół do klapy silnika są dwa muskularne kształty klapy, które naturalnie kończą się w charakterystycznej grillu w kształcie herbu Alfa Romeo. Razem z dwoma bocznymi wlotami powietrza zaprojektowanymi w przednim nadwoziu, 4C Spider tworzy słynne „Trilobo”, istotny element charakterystycznego stylu Alfa Romeo.

Kokpit skoncentrowany na wydajności

Kokpit nowej 4C Spider z 2015 roku jest inspirowany wyścigami, zbudowany z jedynie niezbędnych elementów sterujących, które są stylowo zintegrowane.

Alfa Romeo 4C Spider oferuje dwa sportowe fotele z ramą kompozytową, z standardową skórą i odsłoniętym monokokiem z włókna węglowego, który ilustruje technologie inspirowane wyścigami. Ponadto, kokpit skierowany ku kierowcy z płaskim, skórzanym kołem kierownicy o wysokich osiągach i łopatkami do zmiany biegów oraz aluminiowymi pedałami podkreśla wyścigowego ducha marki. Dla bardziej ekskluzywnego wyglądu, w pełni owinięte wnętrze z premium skórą z akcentującymi przeszyciami jest standardem w Alfa Romeo 4C Spider, podobnie jak unikalne obramowania wentylacji z włókna węglowego. Podkreślając wykorzystanie zaawansowanej technologii, 7-calowy, kolorowy wyświetlacz informacji dla kierowcy (DID) przedstawia informacje o pojeździe za pomocą grafik wysokiego wpływu, aby utrzymać uwagę kierowcy na drodze lub torze.

Nowością w linii Alfa Romeo 4C jest dodanie premium radia Alpine. Zaprojektowane dla audiofilów, to nowe urządzenie umożliwia pasażerom 4C Spider korzystanie z wysokiej jakości dźwięku i wielu opcji łączności oraz mediów, w tym telefonu Bluetooth, strumieniowania Bluetooth, portu USB, interfejsu iPod oraz możliwości CD/MP3. Dodatkowo, radio Alpine zapewnia dostęp do radia HD i SiriusXM Radio dla wysokiej jakości dźwięku nadawczego.

Wybór kolorów, materiałów i szczegółów wzornictwa

Dodatkowym elementem ekscytacji z posiadania Alfa Romeo są opcje personalizacji, które każdy klient może wybrać.

Do wyboru w 4C Spider dostępnych jest siedem kolorów nadwozia, w tym: Rosso Alfa, Czarny, Biały, Szary Basalt Metallic, Rosso Competizione Tri-coat, Madreperla Biały Tri-coat oraz całkowicie nowy Giallo (żółty).

Uzupełniając zewnętrze 4C Spider są sześć kombinacji wnętrza, które obejmują dwa materiały do wyboru: Czarna skóra z Czerwonymi akcentującymi przeszyciami, Czerwona skóra z Czerwonymi akcentującymi przeszyciami, nowa Czarna skóra z Żółtymi akcentującymi przeszyciami oraz ekskluzywna dla Pakietu Torowego – Czarna skórzana skóra wyścigowa z wkładkami z mikrofibry oraz Czerwonymi lub Żółtymi akcentującymi przeszyciami.

Dla unikalnego wyglądu, a całkowicie nowego w linii modelowej 4C, dostępny będzie kontrastujący wystrój z Tobaku i czarnymi akcentami w późniejszym okresie modelu. Ta premium konfiguracja oferuje podwójne kolory na desce rozdzielczej, panelach drzwiowych i kole kierownicy.

Wraz z przybyciem 4C Spider pojawiają się cztery zupełnie nowe wzory kół, w tym strefowe 17 x 7.0 cala (przód) i 18 x 8.0 cala (tył) felgi aluminiowe w srebrnym lub ciemnym wykończeniu. Dla większego stylu i wydajności dostępne są również większe felgi 18 x 7.0 cala (przód) i szersze 19 x 8.5 cala (tył) w wykończeniu srebrnym lub ciemnoszarym. Uzupełniając wygląd są cztery opcje kolorów zacisków hamulcowych, w tym Srebrny (standardowy) lub dostępny Czerwony, Żółty lub Czarny.

Rozkład silnika środkowego z unikalnym zestawem rozwiązań technologicznych

Dzięki układowi silnika centralnego, zaawansowanej technologii i kompaktowym rozmiarom, nowa Alfa Romeo 4C Spider z 2015 roku demonstruje swoją precyzję, zwinność i osiągi z maksymalną prędkością 160 mph (mph), przyspieszeniem 0-60 mph w szacunkowym czasie 4,1 sekundy, 1,1 g przyspieszenia bocznego i 1,25 g maksymalnego hamowania.

Aby dostarczyć ultralekki szkielet potrzebny do maksymalnej wydajności i dynamicznej efektywności, inżynierowie Alfa Romeo korzystali z technologii Formuły 1 i tylko najbardziej zaawansowanych supersamochodów dla materiałów najwyższej jakości. Rezultatem jest monokok wykonany w całości z jednowarstwowego, „pre-preg” włókna węglowego, które jest ręcznie układane, zapewniając niezwykłą sztywność i wytrzymałość. Ważąc 236 funtów, nadwozie z włókna węglowego dostarcza wydajności materiału, która jest trzykrotnie mocniejsza i siedmiokrotnie lżejsza od stali. Uzupełniając architekturę klasy wyścigowej, struktury przedniego i tylnego podwozia oraz rama mocująca silnik wykonane są z lekkiego aluminium.

Dzięki wewnętrznej sztywności monokoku, inżynierowie Alfa Romeo byli w stanie zminimalizować różnice strukturalne między 4C Spider a 4C Coupe. Aby uzyskać techniczny wygląd, siłę nagłówka i utrzymać środek ciężkości nisko, 4C Spider ma jednostronną ramkę szyby z włókna węglowego, która jest przymocowana i przykręcona do monokoku. Ponadto, specjalnie ukształtowany aluminiowy rollbar (pod czarnym lub włóknem węglowym „halo”) zapewnia punkty mocowania dla nowej tylnej klapy, podczas gdy unikalne górne uchwyty nadwozia i belka poprzeczna komory silnika ze stali o wysokiej wytrzymałości maksymalizują sztywność skrętną.

Inżynierowie Alfa Romeo kontynuowali wykorzystanie nowoczesnych materiałów, tworząc nadwozie w całości z SMC (sheet molded compound), niskodensyjnym materiałem kompozytowym o wysokiej wytrzymałości, który jest o 20 procent lżejszy i wymiarowo bardziej sztywny niż stal. Inżynierowie nawet zoptymalizowali szybę i boczne okna Alfa Romeo 4C Spider, stosując o 10 procent cieńsze szkło, co pozwala na zredukowanie wagi o 15 procent.

Na koniec, dwa sportowe fotele mają strukturę kompozytową wzmocnioną włóknem węglowym i włóknem szklanym, co zapewnia potrzebną siłę i pozycję siedzącą do jazdy sportowej.

Serce i dusza: w pełni aluminiowy silnik turbo o pojemności 1750 cm³ z wtryskiem bezpośrednim

Silnik jest „bijącym sercem” każdej Alfa Romeo, a w nowej 4C Spider z 2015 roku bije w rytmie innowacyjnego, w pełni aluminiowego silnika turbo o pojemności 1750 cm³ z intercoolerem, wyposażonego w podwójne (ssące i wydechowe) zmienne czasowanie zaworów (VVT), który dostarcza 237 koni mechanicznych – co daje imponujące 136 koni mechanicznych na litr.

Aby zapewnić wyjątkową wydajność i prowadzenie na torze lub w ruchu miejskim, silnik turbo 1750 cm³ wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni (2,900 psi / 200 bar) z wielootworowymi wtryskiwaczami zapewnia bardziej równomierną mgłę. Aby zwiększyć wydajność, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia oleju i emisji, kanały dolotowe głowicy cylindrów mają zoptymalizowany kształt, natomiast cylindry wykonane są z cienkiego żeliwa. Dodatkowo, elektryczny termostat pomaga silnikowi turbo 1750 cm³ skracać czasy nagrzewania i emisje spalin. Minimalizując wibracje przy wyższych obrotach, wał korbowy silnika ma osiem przeciwwag. Ostatnio, układy dolotowe i wydechowe są zoptymalizowane dla układu silnika centralnego 4C Spider.

Nowa generacja turbosprężarki charakteryzuje się kolektorem wydechowym z pulsacyjnym konwerterem, aby wykorzystać fale ciśnienia i zwiększyć moment obrotowy przy niskich obrotach silnika. Zawór upustowy reguluje ciśnienie turbo i poprawia wydajność silnika. Zaawansowana technologia turbosprężarki umożliwia Alfa Romeo 4C Spider maksymalizację momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika i zapewniają większą reakcję na ruchy kierowcy poprzez zwiększenie efektywności spalania i prędkości turbiny, eliminując opóźnienie turbo. W rezultacie dostarczanie momentu obrotowego jest natychmiastowe, osiągając szczyt 258 ft-lb (350 N•m); 80 procent z tego dostępne jest już przy zaledwie 1,700 rpm.

Trzy dostępne systemy wydechowe, w tym zupełnie nowy system Akrapovic z podwójnym trybem

Od koncepcji 4C Spider do produkcji, nowa Alfa Romeo 4C Spider zaoferuje najbardziej wymagającym entuzjastom motorsportu zupełnie nowy system wydechowy Akrapovic z podwójnym trybem, oferującym charakterystyczny dźwięk Alfa Romeo (dostępność późniejsza).

Opracowany we współpracy z ekspertami wydechem wyścigowym z Akrapovic, ten pięknie wykonany system tytanowy składa się z dwóch środkowo umieszczonych rur wydechowych, komputerowo zoptymalizowanych asymetrycznych tłumików z podwójnym systemem zaworu wydechowego oraz rury łączącej z rezonatorem, eliminując wibracje wewnętrzne. Aby podkreślić lekki design 4C Spider, okolice wylotów wydechowych Akrapovic otacza obramowanie z włókna węglowego.

Podobnie jak w 4C Coupe, Alfa Romeo 4C Spider zaoferuje również standardowy system wydechowy oraz wyścigowy system wydechowy. Podobny w konstrukcji, opcjonalny wyścigowy system wydechowy usuwa tłumik, integrując zamiast tego unikalnie zaprojektowany asymetryczny system w kształcie Y po katalizatorze. Dla większego stylu, system wydechowy wyścigowy charakteryzuje się zintegrowanym podwójnym okrągłym wylotem.

Zaawansowane rozwiązania technologiczne: technologie Alfa TCT z podwójnym sprzęgłem i selektor Alfa DNA dodatkowo czynią 4C Spider rozszerzeniem kierowcy.

Zespół silnika turbo o pojemności 1750 cm³ połączony jest z systemem Alfa TCT (dwu-sprzęgłowa przekładnia), specjalnie dostosowaną do nowej Alfa Romeo 4C Spider. Dzięki unikalnie skalibrowanemu oprogramowaniu, które dostosowuje się do systemu selektora Alfa DNA, zmiany biegów w Alfa TCT zaprojektowane są tak, aby były najbardziej agresywne w trybach Dynamic i Race. Dodatkowo, ta Alfa Romeo jest przedłużeniem kierowcy dzięki płynnemu dopasowaniu obrotów i precyzyjnym zmianom biegów, które mogą nastąpić w zaledwie 130 milisekund przy pełnym przyspieszeniu.

Dla wygody w jeździe w trybie Dynamic, Natural lub All-weather, skrzynia biegów Alfa Romeo TCT może korzystać z trybu „auto”.

Natychmiastowo optymalizując poziom wydajności Alfa Romeo 4C Spider, znajduje się innowacyjny selektor Alfa DNA. Z czterema trybami, w tym „trybem wyścigowym”, selektor Alfa DNA może optymalizować dostosowania silnika, skrzyni biegów, dyferencjału Alfa Electronic Q2 i systemu stabilizacji elektronicznej (ESC) do poziomów potrzebnych kierowcy. Po naciśnięciu selektora Alfa DNA, dynamika jazdy Alfa Romeo 4C Spider może być zmieniana na (w porządku rosnącej wydajności):

All-weather – zaprojektowany, aby zapewnić maksymalną kontrolę w złych warunkach atmosferycznych, umożliwiając łagodniejsze przyspieszanie i specjalną logikę sterowania silnikiem i hamulcami, aby dopasować prędkość drogi i zapobiec poślizgom.
Natural – umożliwia komfort jazdy grand touring i płynne prowadzenie dla skrzyni Alfa TCT.
Dynamic – umożliwia poprawę wydajności jazdy poprzez bardziej agresywne dostosowanie napędu i mniej inwazyjne ustawienie ESC.
Race – dostępny w trybie Dynamic, tryb wyścigowy to najbardziej ekstremalny tryb wydajności, dając kierowcy pełną kontrolę nad samochodem w warunkach wyścigowych. ESC i regulacja przeciwpoślizgowa (ASR) są dezaktywowane, aby umożliwić kierowcy kontrolę trakcji za pomocą pedału przyspieszenia. System kontroli dyferencjału Alfa Electronic Q2 pozostaje aktywny, aby umożliwić szybkie wyjścia z zakrętów.

W trybie wyścigowym można aktywować kontrolę startu, co pozwala Alfa Romeo 4C Spider na przyspieszenie 0-60 mph w czasie zaledwie 4.1 sekundy, gdy kierowca zwolni hamulec.

Maksymalna przyczepność na drodze

Nowa Alfa Romeo 4C Spider przyjmuje rozwiązania rodem z wyścigów, aby zapewnić maksymalną zwinność i wydajność przyczepności na drodze. Zawieszenie przednie składa się z „superimpozycyjnej” konfiguracji podwójnych wahaczy, zapewniającej bezpośredni i nieprzefiltrowany feedback. Z tyłu, zaawansowane zawieszenie MacPherson zapewnia doskonałe właściwości przyczepności – nawet w najbardziej ekstremalnych manewrach. Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenia są wykonane z aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości. Na rynek północnoamerykański, Alfa Romeo 4C Spider została zaprojektowana ze sztywniejszymi sprężynami, większymi przednimi i tylnymi stabilizatorami oraz ponownie dostrojonymi amortyzatorami.

Pakiet torowy

Dla maksymalnej wydajności prowadzenia, nowa Alfa Romeo 4C Spider jest dostępna z Pakietem Torowym. Pakiet ten obejmuje wysoce wydajne amortyzatory z większymi przednimi i tylnymi stabilizatorami, większymi oraz strefowymi felgami 18 x 7 cali (przód) i 19 x 8.5 cali (tył) wykonanymi z aluminium z dostępnością opon Pirelli P-Zero „AR Racing”, sterowanie kierownicą z płaskim dnem z wkładkami z mikrofibry, lusterka zewnętrzne z włókna węglowego i obramowanie zegarów z włókna węglowego, a także dostępność czarnych skórzanych foteli wyścigowych z wkładkami z mikrofibry i czerwonymi lub żółtymi akcentującymi przeszyciami.

Pożądana przez entuzjastów „ręczna” kierownica

W zgodzie z ultralekkim designem Alfa Romeo 4C Spider i pragnieniem maksymalnej zwinności oraz wyczucia drogi, tradycyjny system wspomagania kierownicy został całkowicie usunięty. Dzięki ręcznemu systemowi kierownicy oraz szybkiemu przełożeniu 15.7:1, Alfa Romeo 4C Spider zapewnia kierowcy maksymalne odczucie kontaktu z drogą. Dodatkowo, odpowiednie obciążenie koła kierownicy jest utrzymywane dzięki niskiej masie całkowitej pojazdu.

Potężna siła hamowania, aż do 1.25 g hamowania

System hamulcowy Alfa Romeo 4C Spider zaprojektowano z myślą o użyciu na torze, gdzie wymagane jest zdecydowane hamowanie, nawet w najbardziej intensywnych warunkach. Aby dostarczyć maksymalną siłę hamowania i 1.25 g hamowania, ten model Alfa Romeo jest wyposażony w cztery samowentylujące perforowane tarcze i czterotłoczkowe aluminiowe zaciski Brembo na przedniej osi.

Rzemiosło najwyższej jakości w Modenie, Włochy

Alfa Romeo 4C Spider łączy dwie doskonałości – wiedzę w zakresie wyścigów i wydajności inżynierii Alfa Romeo oraz rzemiosło i doświadczenie produkcyjne Maserati.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.