Alfa Romeo zdało sobie sprawę, że model RL jest zbyt ciężki, aby odnosić zwycięstwa w wyścigach, dlatego opracowało nowy model z mniejszym silnikiem, który okazał się później sukcesem.
Producent samochodów zaprezentował nowy model 6C 1500 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Mediolanie w 1925 roku, ale produkcję rozpoczęto dopiero w 1927 roku, gdy inżynierowie znaleźli rozwiązania, które uczyniłyby samochód bardziej niezawodnym oraz udoskonalili silnik. Alfa Romeo opracowała ten samochód, aby wygrywał wyścigi, co 6C udało się osiągnąć, zdobywając pierwsze miejsce w Mille Miglia w 1928 roku oraz w 24-godzinnym wyścigu w Spa.
Pierwsze modele miały nadwozie wykonane przez Carozzeria Touring i były prawdziwymi samochodami sportowymi z niższym podwoziem. Z przodu producent oferował opcję dwóch lub czterech reflektorów, a dodatkowa para była umieszczona pomiędzy głównymi lampami, co ułatwiało nocną jazdę. Wszystkie cztery były wspierane przez ten sam wspornik, zamontowany pomiędzy przednimi błotnikami. Zagato również zbudowało aluminiowe nadwozie dla modelu 5C 1500, co doprowadziło do kilku modyfikacji w oryginalnym projekcie. W wersji drogowej znalazły się dwa zapasowe koła zamontowane z tyłu auta, na nachylonej klapie bagażnika.
Jako samochód sportowy, miał tylko dwie drzwi i dwa miejsca w środku, z możliwością demontażu siedzenia pasażera lub ławki. Panel wskaźników zajmował centralne miejsce na desce rozdzielczej z większymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza.