Alfa Romeo wprowadziło model 8C 2900 B Berlinetta w dwóch wersjach rozstawu osi: Corto (krótka) oraz Lungo (długa). Był to jeden z najlepszych samochodów produkowanych przez włoskiego producenta przed II wojną światową.
Kiedy auto trafiło na rynek, było najszybszym produkowanym pojazdem na świecie. Jego sekret krył się pod oszałamiającą karoserią: samochód był wyposażony w podzespoły rodem z bolidu wyścigowego.
Model 2900B miał nadwozie zaprojektowane i zbudowane przez Carozzeria Touring Superleggera. Panele karoserii miały różne nacięcia w miejscach mniej istotnych, co pozwalało na odchudzenie samochodu. Z przodu, 8C 2900B charakteryzował się pochyloną kratką chłodnicy, która była otoczona przez dwa reflektory umieszczone pomiędzy dużymi, zakrzywionymi błotnikami a komorą silnikową. Dwa wąskie zderzaki chroniły pojazd i były umieszczone dalej od kratki. Dodatkowo, zespół projektowy stworzył pochyloną szybę czołową oraz wąskie, łukowate okna, a z tyłu, opadający tył odsłonił klapę bagażnika, w której znajdował się zapasowe koło.
Wnętrze samochodu wyposażono w dużą kierownicę z trzema ramionami oraz schowek przed kierowcą, a dwa duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza umieszczono na środku. Ponieważ był to pojazd wyjątkowy, Alfa Romeo wyposażyło go w skórzaną tapicerkę. Dodatkowo, przesuwne boczne okna umożliwiały pasażerom cieszenie się świeżym powietrzem.