Pięć lat po udanym wprowadzeniu pierwszego modelu Alfa Romeo z napędem na przednie koła w 1972 roku, włoski producent aut postanowił, że nadszedł czas na odświeżenie swojej oferty.
To było coś więcej niż tylko historia zysków wspieranych przez rządowe fundusze. To był sukces dla tych, którzy znaleźli pracę w południowej części Włoch, regionie z wysokim wskaźnikiem bezrobocia. Alfasud był jednym z filarów, które uratowały kraj przed katastrofą ekonomiczną.
W latach 70-tych termin „lifting” nie istniał jeszcze, ale zarząd Alfa Romeo wiedział, że potrzebne jest odświeżenie. Projektanci pracowali nad przednią częścią, instalując nowe reflektory z zaokrąglonymi krawędziami. Godło Alfa Romeo zostało pokryte chromem w kontraście do czarnej osłony chłodnicy. Samochód znany był również jako Alfasud Super, a jego bardziej opływowe linie świadczyły o lepszej jakości na linii montażowej. Od momentu, gdy oryginalny model został zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro, to ta sama firma pomogła Alfa Romeo w odświeżeniu linii.
Wnętrze zostało ulepszone, a użyte materiały to plastik, guma i metal. Fotele z syntetycznej skóry znajdowały się na liście opcji, podczas gdy wersje standardowe miały tkaninowe tapicerki. Większość wnętrza pozostała jednak taka sama jak w wersji bez liftingu.