W 1975 roku Alfa Romeo zaczęła oferować kombi zbudowane na tej samej platformie co Alfasud, nazywając je Giardinetta.
T trzy lata później włoski producent samochodów wprowadził odświeżoną wersję, podążając za tym samym trendem z linii Alfasud. Choć znana była jako firma sportowa, Alfa Romeo nie chciała stracić pieniędzy od włoskiego rządu i musiała zbudować samochód dla mas. Giardinetta była doskonałym połączeniem sportowego coupe i kombi.
W latach 70. określenie „facelift” jeszcze nie istniało, ale zarząd Alfa Romeo wiedział, że samochód potrzebuje odświeżenia. Projektanci pracowali nad przednim pasem, instalując nowe reflektory o zaokrąglonych krawędziach. Długa kabina, która mieściła tylne fotele i większy bagażnik, pozostała bez zmian.
Wnętrze Giardinetty zachowało większość cech Alfasud, w tym kubełkowe fotele z przodu. Z tyłu producent zamontował ławkę z płaskim składanym oparciem. Dzięki temu przekształcił bagażnik w dużą przestrzeń ładunkową. To był doskonały samochód dla małych handlowców.