ALFA ROMEO Alfetta 1972-1979

ALFA ROMEO Alfetta 1972-1979

Przejdź do galerii zdjęćALFA ROMEO Alfetta 1972-1979

Alfa Romeo wprowadziło na rynek model Alfetta w 1972 roku, przywołując nazwę swojego byłego samochodu wyścigowego Formuły 1, Alfetty 159.

Włoski producent miał duże doświadczenie w motorsporcie i starał się wykorzystać je w swoich regularnych, produkowanych samochodach. Jego średniej wielkości sedan Alfetta był tego doskonałym przykładem. Alfa Romeo zbudowała go jako sportowego sedana na unikalnej platformie, z silnikiem z przodu i skrzynią biegów z tyłu, co pozwoliło na lepsze rozłożenie masy. Co więcej, rozwiązania inspirowane motorsportem posunięto jeszcze dalej, montując tarcze hamulcowe z tyłu na górnej stronie wałów napędowych, a nie przy kołach, aby zredukować masy nieobciążone.

Z przodu Alfetta miała podwójne reflektory o równej wielkości. Czarny grill zdobił środkowy emblemat Alfa Romeo, który rozciągał się pomiędzy maską a chromowanym zderzakiem. Aby spełnić nowe normy bezpieczeństwa, producent dodał dwa gumowe bloki. Na dolnej krawędzi, na zderzaku, umieszczono światła parkingowe. Profil Alfetty ukazywał opadający bagażnik, co poprawiało widoczność do tyłu.

W środku producent starał się stworzyć luksusowe wnętrze, z płaską deską rozdzielczą i podwyższonym zestawem wskaźników przed kierowcą. Alfa Romeo umieściła dwa duże wskaźniki dla prędkościomierza i obrotomierza oraz dwa wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego w jego obrębie. Analogowy zegar zajmował centralne miejsce pomiędzy nimi. W latach 70. konsola centralna nie była powszechnym elementem w samochodach, ale włoscy inżynierowie zainstalowali jedną, aby ukryć wysoki tunel środkowy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.