ALFA ROMEO Alfetta GT 1974-1980

ALFA ROMEO Alfetta GT 1974-1980

Przejdź do galerii zdjęćALFA ROMEO Alfetta GT 1974-1980

Alfa Romeo zaprezentowała model Alfetta w 1972 roku, a dwa lata później wprowadziła jego wersję coupe z opadającym dachem, GT. To był początek pięknej historii w motorsporcie.

Nazwa pochodzi od samochodu Formuły 1 z lat 50., a Alfa Romeo próbowała i odniosła sukces w stworzeniu sportowego auta. Kluczowe ulepszenia to system transaxle, z silnikiem z przodu i skrzynią biegów z tyłu, co poprawiło rozkład masy. Tylne hamulce tarczowe zostały umieszczone na skrzyni biegów, a nie na kołach, jak w innych samochodach, aby zredukować masy nieosiągnięte.

Aby stworzyć ten samochód, Alfa Romeo zatrudniła studio Ital Design, które zaprojektowało ponadczasowy wygląd. Podwójne reflektory z przodu były zamontowane nieco za krawędzią maski, a czarny grill ozdabiał duży herb Alfa Romeo na środku. Smukły, chromowany zderzak z przodu miał gumową listwę, a tuż nad nim Giugiaro zainstalował kierunkowskazy i światła pozycyjne. Z boku, wsunięte klamki drzwi odzwierciedlały wysiłki producenta w poprawie aerodynamiki. Samochód miał szerokie tylne okna z podzieloną konstrukcją i pionową żaluzję.

Wewnątrz, Alfetta GT miała bardzo nietypowy projekt deski rozdzielczej. Producent zamontował tylko obrotomierz w kwadratowym panelu przed kierowcą, podczas gdy pozostałe wskaźniki znajdowały się na osobnym panelu w centralnej części deski rozdzielczej. Sportowe fotele kubełkowe z przodu miały wysokie boczki dla lepszego wsparcia bocznego oraz szerokie zagłówki. Z tyłu kanapa była głęboko profilowana, aby pomieścić dwóch dorosłych pasażerów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.