ALFA ROMEO Giulietta 2010-2016

ALFA ROMEO Giulietta 2010-2016

Przejdź do galerii zdjęćALFA ROMEO Giulietta 2010-2016

Sto lat po założeniu marki Alfa Romeo we Włoszech, zaprezentowana została trzecia generacja modelu Giulietta. Minęło 25 lat od momentu, gdy ostatnia wcześniejsza Giulietta opuściła linię montażową.

Giulietta rozpoczęła swoją karierę w 1954 roku jako sedan i produkowano ją do 1965 roku. Dwanaście lat później pojawiła się druga generacja, która przetrwała do 1985 roku. Po przejęciu marki Alfa Romeo przez Fiata, nazwy zostały zmienione na numery, co spowodowało kolejną przerwę. W 2008 roku sytuacja zmieniła się ponownie, gdy na rynku pojawił się model MiTo, który zrezygnował z numerów. Zatem Giulietta z 2010 roku była następcą Alfy Romeo 147.

Wygląd zewnętrzny wyróżniał się na tle innych aut klasy kompakt. Podczas gdy niemieckie marki projektują samochody zgodnie z zasadą „forma podąża za funkcją”, włoscy projektanci tworzyli pojazdy, a inżynierowie musieli jakoś zmieścić całe wyposażenie w tej formie. Giulietta, z okrągłymi reflektorami biegnącymi wzdłuż maski, była wyjątkowa w segmencie kompaktowych hatchbacków. Klamki tylnych drzwi były sprytnie ukryte w ramach okien.

Wnętrze pojazdu miało schludny wygląd, z niewieloma przyciskami na konsoli centralnej, czytelnym zestawem wskaźników z dwoma dużymi, okrągłymi tarczami oraz małym wyświetlaczem pomiędzy nimi. Ustępstwo dla inżynierów stanowiły dwa mniejsze wskaźniki: poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. System audio był zintegrowany z deską rozdzielczą.

W tylnej części pojazdu przestrzeń dla trzech pasażerów była ograniczona zarówno pod względem miejsca na głowę, jak i na nogi. Był to kompromis w imię atrakcyjnego wyglądu zewnętrznego, który zdobył wiele nagród za design.

W ofercie silnikowej znalazły się jednostki pochodzące z Fiat Powertrain, o mocach od 105 do 170 koni mechanicznych.

Po premierze na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2010 roku, nowa Alfa Romeo Giulietta zadebiutuje i od maja 2010 roku będzie stopniowo wprowadzana na wszystkie główne rynki, odtwarzając markę w jednym z najważniejszych segmentów w Europie.

W roku stulecia Alfa Romeo, nazwa Giulietta jest hołdem dla legendy motoryzacyjnej. W latach pięćdziesiątych Alfa Romeo Giulietta urzekała fanów samochodów na całym świecie, sprawiając, że marzenie o posiadaniu Alfy Romeo i cieszeniu się jej wysokim poziomem komfortu i doskonałych osiągów stało się dostępne po raz pierwszy.

Teraz Centrum Stylu Alfa Romeo stworzyło nową Alfę Romeo Giulietta, pięciodrzwiowy hatchback o wyraźnym wyglądzie Alfy Romeo, zdolny do wyrażania zarówno dużej zwinności na najbardziej wymagających trasach, jak i komfortu podczas codziennych podróży. To dzięki nowej platformie Compact, która, dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technicznym zastosowanym w zawieszeniu, systemie aktywnego kierownictwa z podwójnym zębatką oraz nowoczesnym materiałom, pozwala Alfie Romeo Giulietta osiągnąć wyjątkowo wysokie standardy zarówno w zakresie komfortu podróżowania, jak i jej cech dynamicznych oraz bezpieczeństwa (aktywnych i pasywnych).

Nowa platforma zwiększająca przyczepność i zwinność przy całkowitym komforcie i bezpieczeństwie

Alfa Romeo Giulietta wprowadza całkowicie nową platformę – Compact – zaprojektowaną z myślą o zaspokojeniu oczekiwań najbardziej wymagających klientów, jeśli chodzi o przyczepność, zwinność i bezpieczeństwo. Gwarantuje wyjątkowe osiągi dynamiczne oraz wysoki poziom komfortu, dzięki wyrafinowanym rozwiązaniom technicznym zastosowanym w zawieszeniu, nowoczesnemu systemowi kierowniczemu, lekkiej i sztywnej strukturze wykonanej z materiałów takich jak aluminium i stal o wysokiej wytrzymałości oraz nowatorskim technikom produkcji.

Ta nowa platforma pozwoli Alfie Romeo Giulietta spełnić potrzeby wszystkich klientów w tej kategorii, łącząc komfort podróżowania, funkcjonalne wnętrza oraz przestronną przestrzeń bagażową z dynamicznymi cechami, które przynależą każdej Alfie Romeo. Dodatkowo, satysfakcja z jazdy i komfort mogą być dostosowane do specyficznych potrzeb każdego klienta dzięki selektorowi Alfa DNA, urządzeniu, które dostosowuje zachowanie pojazdu do różnych warunków drogowych i stylów jazdy. Nowa platforma Alfie Romeo Giulietta została zaprojektowana tak, aby zintegrować różne systemy pojazdu i w pełni je wykorzystać, podkreślając trzy funkcje ustawienia (Dynamic, Normal i All Weather) dostępne za pośrednictwem selektora Alfa DNA. To urządzenie, które jest standardowo montowane w całej gamie nowego modelu, jest zaprojektowane w celu modyfikacji parametrów pracy silnika, skrzyni biegów, systemu kierowniczego i elektronicznego dyferencjału Q2, a także logiki zachowań systemu kontroli dynamiki pojazdu (VDC).

Sportowa i komfortowa, włoski styl

Doskonałe połączenie sportowości i stylu, Alfa Romeo Giulietta redefiniuje technologiczne standardy i wartości emocjonalne marki.

Przód pojazdu przedstawia całkowicie nową interpretację klasycznego herbu, osadzonego w przednim zderzaku i zawieszonego pomiędzy wlotami powietrza. To punkt wyjścia dla projektu całego samochodu, który łączy energiczną osobowość z wyraźnie elegancką formą. Przednie reflektory mają światła dzienne z technologią LED oraz funkcję dziennego oświetlenia, maksymalizując bezpieczeństwo aktywne.

Nawet profil Alfie Romeo Giulietta emanuje osobowością, dając wrażenie zwinnego i solidnego samochodu. To przede wszystkim zasługa bocznych okien, które przypominają wygląd coupé, podkreślając dynamikę i płynność formy, również dzięki ukrytym klamkom tylnych drzwi. Żebra po bokach pojazdu wydają się wydłużać samochód, podczas gdy czyste linie kończące się z tyłu uwydatniają kanciastą sylwetkę nadwozia.

Tył, podobnie jak przód i bok, charakteryzuje się wyraźnym stylem, który podkreśla wrażenie muskularnego samochodu, mocno trzymającego się nawierzchni drogi. Ponadto, jak reflektory, nowe tylne światła również wykorzystują technologię LED, nie tylko ze względu na styl, ale również dla bezpieczeństwa prewencyjnego.

Ostatecznie, wymiary nowego samochodu mają kompaktowy i dynamiczny kształt, jednocześnie zapewniając doskonały komfort i przestronną przestrzeń bagażową (350 litrów): ma długość 4,35 metra, wysokość 1,46 metra i szerokość 1,80 metra, z rozstawem osi wynoszącym 2,63 metra.

Zaawansowane funkcje dla maksymalnego komfortu na pokładzie

Dbałość o szczegóły i wysokiej jakości materiały użyte do wnętrz są, dziś jak zawsze, najbardziej rozwiniętą ekspresją włoskiego stylu. A konkretnie, dominującym motywem w wnętrzach nowego modelu jest lekkość. Linie są czyste, a deska rozdzielcza rozwija się poziomo. Fotele są wygodne, a ich kształt zaprojektowano tak, aby zapewnić maksymalny komfort podczas długich podróży.

Dzięki zaawansowanej ergonomii w projektowaniu wnętrza, każdy włącznik jest idealnie umiejscowiony: główne z nich są grupowane razem w centrum deski rozdzielczej i mają ten sam design, co w Alfa Romeo 8C Competizione.

System nawigacji z wyświetlaczem typu pop-up pozwala kierowcom na bezpieczne wyświetlanie trasy lub mechanicznych parametrów roboczych ustawionych przez urządzenie Alfa DNA, bez konieczności odrywania wzroku od drogi.

Wnętrze nowego samochodu jest uzupełnione wygodnymi siedzeniami, które zapewniają maksymalny komfort w samochodzie, niezależnie od długości podróży. Przydatne schowki znajdują się w różnych miejscach w kabinie pasażerskiej: przed dźwignią zmiany biegów, na konsoli środkowej oraz na wykończeniach drzwi. Są także zamknięte schowki – w zależności od wybranej wersji – na górze deski rozdzielczej, pod deską rozdzielczą naprzeciwko pasażera (chłodzone z klimatyzacją w strefie dualnej) oraz w przednich i tylnych podłokietnikach.

Innowacyjne silniki dla ekscytującej, ekologicznej jazdy

Alfa Romeo Giulietta zapewnia najwyższe osiągi i technologię dzięki gamie silników, które są nowoczesne pod względem technologii, poziomu osiągów i przyjazności dla środowiska. W momencie wprowadzenia na rynek dostępne będą 4 silniki Turbo, wszystkie zgodne z normą Euro 5 i wyposażone w system Start&Stop, który zmniejsza poziom zużycia i emisji: dwie wersje benzynowe (120 KM 1.4TB i 170 KM 1.4TB Multiair) oraz dwa silniki Diesla (105 KM 1.6 JTDM i 170 KM 2.0 JTDM, oba silniki drugiej generacji MultiJet). Gamę uzupełnia wysoka wydajność 235 KM 1750 TBi z bezpośrednim wtryskiem i kontrolą odtleniania w połączeniu z ekskluzywnymi wnętrzami Quadrifoglio Verde.

Ta ostatnia wersja wyposażona w silnik 235 KM 1750 TBi doskonale reprezentuje sposób, w jaki Alfa Romeo oferuje najwięcej w tym segmencie. To nie tylko środek transportu, ale pojazd, który naprawdę może nawiązać kontakt z klientem. Mocne przyspieszenie dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu nawet przy niskich obrotach, płynna reakcja, która minimalizuje konieczność użycia skrzyni biegów, dzięki elastyczności typowej dla nowoczesnych silników benzynowych, oraz dźwięk silnika, który jest angażujący, ale nigdy nie narzucający się. W szczególności silnik benzynowy 1750 Turbo posiada zaawansowane rozwiązania techniczne, w tym bezpośredni wtrysk paliwa, podwójne zmienne fazy rozrządu, turbosprężarkę oraz rewolucyjny system kontroli odtleniania, który eliminuje wszelkie opóźnienie turbiny. Osiągnięte osiągi są porównywalne z – lub lepsze niż – wiele silników o pojemności 3 litrów, przy jednoczesnym zużyciu paliwa typowym dla kompaktowych jednostek czterocylindrowych. Należy zauważyć, że specyficzna moc wynosząca 134 KM/litr jest najwyższa w świecie dla jednostki czterocylindrowej zainstalowanej w tej kategorii pojazdów, a także najwyższa, jaką kiedykolwiek osiągnięto w silniku produkcyjnym Alfa Romeo. Specyficzny moment obrotowy również wynoszący 194 Nm/litr jest najwyższy wśród wszystkich silników benzynowych w tej kategorii, podczas gdy maksymalny moment obrotowy wynoszący 340 Nm, osiągany przy zaledwie 1900 obrotach, jest doskonały.

Oferta silników może zaspokoić potrzeby wszystkich klientów. Po pierwsze, silnik 120 KM 1.4TB jest idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy szukają samochodu, który poradzi sobie z miejskim ruchem, przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów eksploatacji. Silnik turbo zapewnia szybką reakcję nawet przy niskich obrotach (maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy zaledwie 1750 obrotach), podczas gdy system Start&Stop w mieście pozwala na drastyczne obniżenie zużycia i emisji szkodliwych substancji, nie wpływając na komfort i bezpieczeństwo na pokładzie.

Silnik 170 KM 1.4 TB Multiair to amalgamat technologii, która łączy wysokie osiągi z najniższymi emisjami i poziomami zużycia paliwa w swojej klasie dla silników benzynowych tej mocy. To błyskotliwy i elastyczny silnik, z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym hojne 250 Nm (gdy ustawiony jest w trybie Dynamic), wyposażony w system Start&Stop i z poziomami zużycia paliwa i emisji przypominającymi silnik Diesla, a nie benzynowy o tej mocy (4,6 l/100 km w cyklu pozamiejskim i 134 g/km emisji CO2). Połączenie tego silnika z nową platformą stawia Alfę Romeo Giulietta na szczycie swojego segmentu, zarówno pod względem cech dynamicznych, jak i komfortu oraz praktyczności podczas codziennego użytkowania.

Silnik 105 KM 1.6 JTDM to elastyczny i ekonomiczny silnik Diesla, który zaskoczy klientów swoją szybką reakcją (w trybie Dynamic maksymalny moment obrotowy wynosi hojne 320 Nm przy zaledwie 1750 obrotach) w połączeniu z niezwykle niskim zużyciem paliwa (w cyklu pozamiejskim wynosi zaledwie 3,7 l/100 km). To możliwe dzięki połączeniu technologii MultiJet drugiej generacji oraz systemu Start&Stop. W związku z tym jest to silnik przeznaczony dla wszystkich, którzy szukają samochodu z charakterem i wyrazistym stylem, oferującym typową zwinność i prowadzenie Alfie Romeo, ale zdolnym połączyć to z ograniczonymi kosztami eksploatacji.

Dla klientów, którzy korzystają z samochodu głównie na autostradzie lub którzy oczekują maksymalnych osiągów od silnika Diesla, Alfa Romeo sugeruje wybór silnika 170 KM 2.0 JTDM. Ponownie jest to amalgamat technologii, który łączy technologię MultiJet drugiej generacji z systemem Start&Stop. Efekt to pojazd o najwyższych osiągach w swoim segmencie, niezwykle elastycznym prowadzeniu (gdy selektor DNA ustawiony jest na tryb Dynamic, dostępny moment obrotowy przy 1750 obrotach wynosi hojne 350 Nm), z najniższymi poziomami zużycia paliwa i emisji w swojej kategorii dla samochodów o tej mocy (124 g/km CO2 i 4,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim). Dzięki wyjątkowym cechom nowej kompaktowej platformy, ta wersja potrafi połączyć fantastyczne osiągi dynamiczne i motoryzacyjne z najwyższym komfortem i praktycznością w swoim segmencie.

Wszystkie silniki są połączone z nowoczesną, ręczną, 6-biegową skrzynią biegów, należącą do rodziny skrzyń trójosiowych, która może wytrzymać i przenosić wysokie wartości maksymalnego momentu obrotowego. Następnie silniki Multiair i 170 KM 2.0 JTDM będą również łączone z innowacyjną automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.

Bezpieczeństwo, komfort i zachowanie dynamiczne na czołowej pozycji w segmencie

Alfa Romeo Giulietta została zaprojektowana, aby osiągnąć najwyższą ocenę bezpieczeństwa Euro NCAP, oferując pełną ochronę zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Dodatkowo nowa platforma została zaprojektowana w celu zapewnienia maksymalnej interakcji systemów odpowiedzialnych za kontrolę dynamiki pojazdu.

To wszystko kontrolowane jest przez prawdziwy „mózg” pojazdu, czyli urządzenie Alfa DNA, które zarządza wszystkimi zaawansowanymi urządzeniami elektronicznymi do dynamicznej kontroli pojazdu: VDC (kontrola dynamiki pojazdu), aktywne kierownictwo z podwójną zębatką, elektroniczny dyferencjał Q2, reakcja i krzywa momentu obrotowego silnika, system hamulcowy z funkcją pre-fill. Wszystkie te systemy gwarantują prawdziwe bezpieczeństwo jazdy Alfą Romeo, przyczepność pojazdu i osiągi.

Nowa kompaktowa platforma, dzięki zastosowanym zaawansowanym rozwiązaniom technicznym w zawieszeniu i użytym materiałom, takim jak wysokowytrzymałe stale, aluminium, magnez i xenoy, może zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających klientów pod względem komfortu na pokładzie i cichej jazdy, stawiając Giuliettę na szczycie swojej kategorii także pod względem codziennej praktyczności pojazdu.

Obszerna oferta

Stworzona z myślą o zaspokojeniu różnych potrzeb kierowców samochodów segmentu C w poszukiwaniu satysfakcji z jazdy i komfortu, Alfa Romeo Giulietta jest dostępna w dwóch wersjach (Progression i Distinctive), wraz z dwoma modyfikacjami (Sport Pack i Premium Pack).

Wszystkie urządzenia związane z bezpieczeństwem aktywnym i pasywnym są standardowo montowane w całej gamie. Wersja Progression wyposażona jest w system Alfa DNA (z elektronicznym dyferencjałem Q2 i DST), VDC (w tym ASR i hill holder), 6 poduszek powietrznych, przednie pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami oraz przednie fotele z systemem zapobiegającym urazom kręgosłupa jako standard. Standardowe wyposażenie obejmuje również manualną klimatyzację, koła 16”, elektryczne szyby przednie i tylne, komputer pokładowy, system audio z podwójnym tunerem radiowym, 6 głośników i odtwarzacz CD MP3. Ostatnia wersja (Distinctive) oferuje to, co dodatkowo do standardowego wyposażenia wcześniejszej: koła aluminiowe 16”, automatyczną klimatyzację w strefie dualnej, skórzaną kierownicę z przyciskami sterującymi radiem, przedni podłokietnik z schowkiem, tempomat, światła przeciwmgielne, przełączany panel sterujący, siedzenia tapicerowane w tkaninę Competizione, przedni podłokietnik, oraz stylowy chromowany detal (chromowana linia) otaczający boczne okna. Deska rozdzielcza w wersji Distinctive wyróżnia się także eleganckim wkładem malowanym w szarym magnesium lub alternatywnie w białym Ghiaccio, czerwonym Alfa oraz w szczotkowanym aluminium.

Klienci mogą dalej dostosować swoją Alfę Romeo Giulietta dzięki dwóm specyficznym pakietom (Sport i Premium). Pierwszy pakiet zaprojektowany jest, aby podkreślić sportowy charakter pojazdu, zawierając konkretne cechy, które poprawiają już i tak doskonałe prowadzenie samochodu i obejmuje koła aluminiowe 17” lub 18”, progi boczne, sportowe pedały, sportowe fotele z tapicerą ze skóry i mikrofibry, szczotkowany wkład deski rozdzielczej z aluminium, ciemne ramy reflektorów oraz ciemne wnętrza (czarny sufit i wykończenia słupków).

Dla klientów poszukujących jeszcze bardziej zaawansowanego i kompletniego wyposażenia pokładowego, pakiet Premium obejmuje reflektory bi-xenonowe z funkcją AFS, system Blue&Me z funkcją Bluetooth, port USB i odtwarzacz MP3, przyciski do sterowania radiem/telefonem na kierownicy, czujniki parkowania z tyłu, czujniki deszczu, zmierzchu i wilgotności, elektrycznie składane lusterka oraz elektrochromatyczne lusterko wsteczne.

Aby spersonalizować swoją Alfę Romeo Giulietta, klienci mogą również wybierać z listy dostępnych opcji, w tym dużego panoramicznego dachu, systemu nawigacji z mapami i wyświetlaczem typu pop-up oraz zestawu Bose® Hi-fi. Ponadto dostępny jest także system Blue&Me-TomTom, który dodaje funkcje nawigacji do funkcji Blue&Me®, dzięki przenośnemu systemowi nawigacyjnemu TomTom, który jest w pełni zintegrowany z systemami pojazdu dzięki interfejsowi Bluetooth®. Przenośny system nawigacyjny TomTom jest umieszczany na desce rozdzielczej za pomocą uchwytu zaprojektowanego w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa w przypadku zderzenia i pełnej integracji z innymi systemami pojazdu oraz poprawionej ergonomii w codziennym użytkowaniu.

Istnieje także specjalna specyfikacja wykończenia dedykowana wersji z silnikiem 235 KM 1750 TBi. Nosi nazwę Quadrifoglio Verde (czterolistna koniczyna), legendarna marka, która konkurowała na torach na całym świecie. Dostępna tylko w tej wersji silnikowej, ta specjalna wersja wyróżnia się sportowym obniżonym zawieszeniem (15 mm z przodu i 10 mm z tyłu), kołami 17” (18” jako opcja), ulepszonym systemem hamulcowym z zaciskami malowanymi na czerwono Alfa, a także sportowymi wnętrzami, które obejmują sportowe fotele ze skóry i mikrofibry. Wszystko to zaprojektowane w celu zapewnienia najlepszego doświadczenia jazdy i wiodącego w segmencie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Oferuje zmniejszone zużycie paliwa dla tej mocy; „Quadrifoglio Verde” jest więc reinterpretowane na dzisiaj, łącząc maksymalną przyjemność z jazdy z większą świadomością ekologiczną dla sportowego prowadzenia, które jest przyjazne dla środowiska.

Nowa platforma zwiększająca przyczepność i zwinność przy całkowitym komforcie i bezpieczeństwie

Alfa Romeo Giulietta wprowadza całkowicie nową platformę – Compact – zaprojektowaną z myślą o zaspokojeniu najbardziej wymagających klientów w zakresie prowadzenia, komfortu podróży i bezpieczeństwa. Ponadto, satysfakcja z jazdy i komfort mogą być dostosowane do specyficznych potrzeb każdego klienta dzięki selektorowi Alfa DNA, urządzeniu, które dostosowuje zachowanie pojazdu do trzech różnych logik (Dynamic, Normal i All Weather).

Nowa platforma Compact kontynuuje strategię racjonalizacji platform Fiat Group Automobiles – poprzedzoną platformą Mini dla segmentu A i Small dla segmentów B i L0 – i jest prawdziwym punktem wyjścia od wcześniejszych rozwiązań inżynieryjnych ze względu na nową zawartość, zastosowane materiały oraz osiągnięte poziomy wydajności. Już na etapie projektowania celem było stworzenie platformy, która pozwoli pojazdom segmentu C Fiat Group Automobiles, zaczynając od nowej Alfie Romeo Giulietta, zająć pozycję najlepszego w klasie pod względem prowadzenia, odczuć kierownicy, stosunku wydajności do wagi, komfortu jazdy, NVH (hałas, drgania, szorstkość), bezpieczeństwa (aktywnego i pasywnego) oraz komfortu klimatycznego.

Tak więc Alfa Romeo Giulietta to całkowicie nowy samochód, który potrafi wyrazić zarówno dużą zwinność na najbardziej wymagających trasach, jak i zapewnić komfort podczas codziennych podróży. Dodatkowo, dzięki specyficznej kalibracji zawieszenia oferowanej przez Sport Pack, sportowość nowej Alfie Giulietta może być jeszcze bardziej wyeksponowana.

Innowacyjne materiały i nowoczesne rozwiązania

Przede wszystkim podwozie stanowi skok pokoleniowy pod względem zastosowanych materiałów. Cała struktura jest teraz znacznie mocniejsza i zapewnia lepsze osiągi bez zwiększania wagi w porównaniu do poprzedniej generacji. Wszystko to dzięki coraz szerszemu zastosowaniu materiałów o wysokiej i bardzo wysokiej wytrzymałości, które obecnie stanowią ponad 90% całkowitej masy systemu: niektóre elementy strukturalne, zaprojektowane w celu zapewnienia wysokiej wytrzymałości i zdolności do absorpcji uderzeń przy minimalnej deformacji, zostały wykonane ze stali hartowanej na gorąco.

Ponadto w kilku elementach strukturalnych połączonych z nadwoziem zastosowano materiały lekkie. Na przykład, przednia belka łącząca przednie kolumny i trzeci kanał obciążeniowy wykonana jest z aluminium ekstruzyjnego. Tylna belka zderzaka i elementy absorpcji energii trzeciego kanału obciążeniowego wykonane są z Xenoy (termozdrowie o doskonałych właściwościach absorpcji energii w odniesieniu do masy). Elementy absorpcji energii w trzecim kanale pochłaniają energię uderzeń o niskiej prędkości z przeszkodami i wspierają zderzak w zderzeniach z pieszymi. Zastosowanie tych rozwiązań pozwoliło na zmniejszenie masy o 8,5 kg z przodu i 4 kg z tyłu w porównaniu do konwencjonalnych stalowych struktur, bez kompromisów w zakresie wydajności bezpieczeństwa.

Inną nowością w podwoziu jest jego modułowość, która czyni go idealnym do wykorzystania w rodzinie pojazdów o różnych rozstawach osi i szerokościach torów. Ta modułowość zapewnia kilka centralnych paneli podłogowych oraz elementy boczne i nie wpływa na żaden element przednich i tylnych struktur. Dzięki temu redukuje wydatki do minimum i pozwala na zastosowanie systemu w innych układach pojazdów bez modyfikacji.

Wiele z systemów i komponentów tworzących architekturę „Compact” zostało dokładnie przejrzanych w porównaniu do poprzedniej generacji, poprawiając wydajność i redukując wagę (-35% zarówno dla ramy tylnych siedzeń, jak i dla poprzecznej belki z aluminium).

Najlepsze w klasie osiągi pod względem komfortu, prowadzenia i bezpieczeństwa

Alfa Romeo Giulietta oferuje wyjątkowe osiągi pod względem prowadzenia i komfortu, dzięki zastosowanemu nowemu systemowi zawieszenia. Przednie zawieszenie MacPhersona zostało szczególnie zmodyfikowane, aby zapewnić maksymalną sztywność przy obciążeniach bocznych, redukując wagę dzięki zastosowaniu aluminium (oszczędność 4 kg w porównaniu do rozwiązań konwencjonalnych). Zawieszenie tylne to wyspecjalizowany system Multilink, który zapewnia najlepszy kompromis między prowadzeniem a komfortem jazdy, nie wpływając jednocześnie na użyteczną objętość bagażnika. W tym przypadku również szczególną uwagę zwrócono na redukcję masy i, dzięki aluminiowym wahaczom, to zawieszenie umożliwia redukcję masy o ponad 10 kg w porównaniu do konwencjonalnych systemów Multilink.

Ponadto nowy elektryczny system wspomagania kierownicy (aktywny z podwójną zębatką) zapewnia doskonałe odczucie kierownicy i jest zintegrowany z aktywnymi systemami bezpieczeństwa pojazdu. Jak sama nazwa wskazuje, rozwiązanie to wykorzystuje dwie zębatki, które są bezpośrednio osadzone na listwie kierowniczej. Pierwsza zębatka jest bezpośrednio połączona z kolumną kierowniczą i zapewnia bezpośrednie i precyzyjne kierowanie, bez żadnych filtrów sztucznych pomiędzy skrzynią kierowniczą a rękami kierowcy, oferując prawdziwe i naturalne odczucie podczas jazdy. Druga zębatka, również bezpośrednio osadzona na listwie, jest połączona z elektrycznym siłownikiem, który znajduje się w komorze silnika, minimalizując ryzyko uderzenia pasażerów w przypadku wypadku.

System klimatyzacji, a w szczególności jego logiki działania, zostały całkowicie przeprojektowane i ulepszone, aby zapewnić najlepsze warunki klimatyczne w kabinie pasażerskiej, jednocześnie znacząco redukując nadmierne zużycie paliwa (o 30% mniej niż w konwencjonalnym systemie). Podobnie, dzięki konkretnym interwencjom technicznym, osiągnięto wyjątkowe wartości jakości hałasu i wibracji.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasywne, Alfa Romeo Giulietta została zaprojektowana w celu uzyskania maksymalnej oceny Euro NCAP, co potwierdzają wielogodzinne modelowanie matematyczne, 80 testów zderzeniowych, 150 testów na torze HyGe oraz ponad 100 testów komponentów i podsystemów. W szczególności nowa trzecia ścieżka obciążeniowa zwiększa zdolność pochłaniania energii w przedniej części pojazdu i redukuje zarówno siły bezwładności, jak i intruzję do kabiny pasażerskiej, zapewniając optymalną ochronę pasażerów w przypadku poważniejszych uderzeń. Bezpieczeństwo jest zapewnione przez 6 poduszek powietrznych (standardowo w całej gamie); trzy punkty pasów bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami obciążen; składana jednostka pedałów oraz kolumna kierownicza; system zapobiegający urazom kręgosłupa drugiej generacji oraz mocowania Isofix.

Na koniec, jeśli chodzi o bezpieczeństwo aktywne, nowa platforma Alfie Romeo Giulietta została zaprojektowana w celu zintegrowania różnych systemów pojazdu i w pełni je wykorzystać, podkreślając trzy funkcje ustawienia (Dynamic, Normal i All Weather) dostępne za pośrednictwem selektora Alfa DNA. To urządzenie, które standardowo montowane jest w całej gamie, jest zaprojektowane w celu modyfikacji parametrów pracy silnika, skrzyni biegów (w przypadku automatycznych), systemu kierowniczego, elektronicznego dyferencjału Q2 oraz systemu hamulcowego, a także logiki zachowań systemu kontroli dynamiki pojazdu (VDC). Alfa Romeo Giulietta wprowadzi również Pre-Fill – nową funkcję – aktywowaną, gdy DNA ustawiony jest na tryb Dynamic, która zapewnia kierowcy możliwie najszybszą reakcję hamulców. W pewnych okolicznościach, tj. gdy jednostka sterująca wykrywa niebezpieczną sytuację wymagającą szybkiego hamowania, system hamulcowy jest ciśniony na kilka chwil przed tym, jak kierowca faktycznie naciśnie pedał hamulca, aby zapewnić jak najszybszą reakcję systemu i tym samym skrócić drogę hamowania pojazdu.

Te zaawansowane funkcje poprawiające kontrolę dynamiczną pojazdu są dodatkowo wspierane przez Dynamic Steering Torque (DST), funkcję, która zapewnia moment obrotowy feedbackowy na kierownicy, co pomaga kierowcy w prawidłowym wykonywaniu krytycznych manewrów, zanim VDC interweniuje w celu zapobieżenia utracie kontroli.

Sportowa i komfortowa, włoski styl

Alfa Romeo Giulietta jest wynikiem nowego podejścia Alfa Romeo do stylu i technologii, które rozpoczęło się od super samochodu 8C Competizione i jest podkreślone zwrotem do włoskich nazw, z jednej strony odnosząc się do chwalebnej przeszłości marki, a z drugiej patrząc w przyszłość z technologicznymi i emocjonalnymi wartościami.

Doskonałe połączenie sportowości i stylu, nowy samochód charakteryzuje się specjalnym wyglądem, który łączy kompaktowe rozmiary – długość 4,35 metra, wysokość 1,46 metra i szerokość 1,80 metra, z rozstawem osi wynoszącym 2,63 metra – z doskonałym komfortem na pokładzie i przestronnym bagażnikiem (350 litrów). Co więcej, dynamiczny wygląd Alfie Romeo Giulietta jest dodatkowo podkreślony przez: agresywny przód z wyraźnym dziedzictwem Alfy Romeo, muskularny profil wzmocniony przez dwie mocne fałdy oraz wyraźnie sportowy tył, dzięki spojlerowi i ostro ściętemu tylnemu oknu.

Styl zewnętrzny: doskonałe połączenie sportowości i elegancji

Przód pojazdu charakteryzuje się nową interpretacją klasycznego herbu, osadzonego w przednim zderzaku i zawieszonego pomiędzy wlotami powietrza. To punkt wyjścia dla projektu całego samochodu, który łączy energiczną osobowość z wyraźnie elegancką formą. Wszystko zostało jeszcze bardziej atrakcyjne dzięki obróbce powierzchni maski oraz pionowym reflektorom. Ponadto, zewnętrzne wykończenia samochodu podkreślają sportowość i elegancję jego sylwetki, takie jak błyszczące wykończenie poziomych poprzeczek i V-kształtnego herbu, co nadaje przodowi pojazdu wysokiej jakości, lekki efekt.

Nawet profil Alfie Romeo Giulietta emanuje osobowością, sprawiając, że model wygląda na zwinny i solidny samochód. To w większej mierze zasługa bocznych okien, które przypominają wygląd coupé, podkreślając dynamikę i płynność formy, również dzięki ukrytym klamkom tylnych drzwi i grze światła nad nadkolami oraz progami bocznymi. Wersje Distinctive i Quadrifoglio Verde mają błyszczący stalowy (chromowany) element boczny dla okien, podkreślający wycięcie bocznych szyb w wyrafinowany sposób. Żebra po bokach pojazdu wydają się wydłużać samochód, podczas gdy czyste linie kończące się z tyłu podkreślają kanciastą sylwetkę nadwozia.

Tył, podobnie jak przód i bok, charakteryzuje się wyraźnym stylem, który podkreśla wrażenie muskularnego samochodu, mocno trzymającego się nawierzchni drogi. Co więcej, tył uosabia efektywne wykorzystanie przestrzeni, z szerokim tylnym oknem osadzonym na przestronnej klapie bagażnika wspieranej muskularnymi słupkami. Ostatecznie, zderzak pomieści tablicę rejestracyjną, a w zależności od wersji, zintegrowane końcówki wydechu.

Reflektory w Alfie Romeo Giulietta zasługują na osobne wspomnienie. Zarówno reflektory, jak i tylne światła wykorzystują technologię LED, która w porównaniu do tradycyjnych żarówek, zapewnia wyższe jasności, dużą niezawodność i niższe poziomy zużycia (co skutkuje pozytywnym wpływem na emisje), długi czas życia i dużo szybsze czasy reakcji (w przypadku hamowania, na przykład). Dlatego technologia LED służy nie tylko celom stylowym, ale również bezpieczeństwu, niezawodności i ograniczaniu kosztów eksploatacji.

Reflektory mają również zintegrowaną funkcję świateł dziennych (znana jako Daytime Running Light), która – po uruchomieniu silnika – automatycznie włącza konkretne diody LED zaprojektowane w celu zapewnienia maksymalnej widoczności w ciągu dnia przy zredukowanym zużyciu energii i bardzo długiej żywotności (ta funkcja spełnia europejski standard, który wejdzie w życie w 2012 roku).

Reflektory dostępne są w dwóch wersjach: ze standardowymi żarówkami halogenowymi lub opcjonalnie z bi-xenonowymi, z systemem AFS, aby zapewnić lepszą jakość emisji światła (z zarówno włączonymi, jak i wyłączonymi lampami mijania), doskonałą efektywność w każdych warunkach atmosferycznych i dłuższą żywotność (w porównaniu do normalnych reflektorów wyposażonych w żarówki halogenowe, te urządzenia potroją jasność i czas trwania). System AFS gwarantuje maksymalną widoczność i bezpieczeństwo nawet na zakrętach czy wąskich uliczkach, umożliwiając skierowanie strumienia w kierunku, w którym Alfa Romeo Giulietta prowadzi, do maksymalnie 15°.

Zaawansowane wnętrza dla maksymalnego komfortu na pokładzie

Przestrzeń wnętrza została zaprojektowana i stworzona, aby zapewnić maksymalną przestrzeń dla pasażerów, przyjemność i komfort w samochodzie, aby każda podróż – niezależnie od długości – była przyjemnym doświadczeniem w Alfie Romeo Giulietta. Co więcej, przestrzeń wnętrza została zaprojektowana tak, aby zapewnić praktyczne codzienne użytkowanie dla klientów, podczas gdy wybrane materiały gwarantują maksymalną jakość i trwałość wydajności w czasie, a także są najbardziej rozwiniętą ekspresją włoskiego stylu.

Konkretnie, nowy samochód podkreśla koncepcję lekkości, co widać w czystych liniach i poziomej desce rozdzielczej, co dodaje dynamizmu całkowitemu objętości. Dodatkowo dzięki poprawionej ergonomii projektowania wnętrza, każdy włącznik jest idealnie umiejscowiony: główne z nich zostały pogrupowane w centrum deski rozdzielczej i mają ten sam design, co włączniki w 8C Competizione, jednocześnie gwarantując łatwy i natychmiastowy dostęp.

System nawigacji z wyświetlaczem typu pop-up, umieszczony na górze deski rozdzielczej, pozwala kierowcom bezpiecznie wyświetlać trasę i mechaniczne parametry robocze za pomocą urządzenia Alfa DNA, nie odrywając wzroku od drogi.

Wnętrze nowego samochodu jest uzupełnione wygodnymi siedzeniami, które zapewniają maksymalny komfort w podróży, niezależnie od jej długości. W kabinie pasażerskiej znajdują się praktyczne schowki w różnych miejscach: przed dźwignią zmiany biegów, na konsoli środkowej oraz na wykończeniach drzwi. W zależności od wybranej wersji, dostępne są również zamknięte schowki – na górze deski rozdzielczej, pod deską rozdzielczą naprzeciwko pasażera (chłodzone klimatyzacją w strefie dualnej) oraz w przednich i tylnych podłokietnikach.

Jeśli chodzi o kolory i tkaniny, wersja Progression ma wyraźnie nowoczesny wygląd, gdzie czerń w dolnej części kabiny pasażerskiej kontrastuje z metalicznym szarym na suficie, filarach, wkładkach deski rozdzielczej i kierownicy. Wygląd tapicerki siedzeń jest nowoczesny i sportowy, podkreślony elektrospawanym wzorem w 3D w kształcie plastra miodu.

W wersji Distinctive wnętrze samochodu wyróżnia się połączeniem czerni z metalicznym szarością na wkładce deski rozdzielczej (dostępnej również w dwóch innych kolorach nadwozia: białym i czerwonym Alfa, a także w szczotkowanym aluminium). W przeciwieństwie do wersji Progression, fotele są tapicerowane ustrukturyzowaną tkaniną nowoczesną, z poziomym elektrospawaniem kolorów (czarnym i metalicznym szarym). Skórzana kierownica ma matową czarną powierzchnię, podczas gdy wstawki na drzwiach i obramowanie skrzyni biegów są błyszcząco czarne.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.