Po sześciu latach obecności na rynku, model Giulietta przeszedł odświeżenie w 2016 roku. Zainspirował się większym bratem Giulią i wprowadzono nowe silniki, które odpowiadały nowemu wyglądowi.
Nazwa Giulietta nie była nowością w rodzinie Alfa Romeo. Pierwszy model o tej nazwie zadebiutował w 1954 roku i oferowany był jako sedan rodzinny, coupe oraz roadster. W 1977 roku nazwa Giulietta pojawiła się ponownie w kontekście małego, czterodrzwiowego pojazdu klasy executive, produkowanego aż do 1985 roku. Trzeci raz Alfa Romeo użyła tej nazwy w 2010 roku, przy okazji wprowadzenia na rynek pięciodrzwiowego hatchbacka z napędem na przednie koła.
Odświeżony model zaczerpnął kilka elementów stylistycznych z Giuletty, która była wzorem Alfa Romeo. Został udoskonalony i przyjął kilka zewnętrznych elementów stylistycznych, takich jak przednia atrapa chłodnicy w kształcie plastra miodu, zderzak przedni oraz odświeżona wersja logo. Przyciemnione reflektory podkreśliły sportowy wygląd samochodu.
Wnętrze Giulietty nie było tak atrakcyjne jak jej wygląd zewnętrzny. Deska rozdzielcza miała podobny wygląd, a zestaw wskaźników prezentował się dobrze. Nowa jednostka multimedialna Uconnect była wyposażona w ekran dotykowy o przekątnej 5 lub 5,6 cala, umieszczony na środku deski rozdzielczej. Oferowała łączność z internetem i Bluetooth. System nawigacji w trybie rzeczywistym był dostępny jako opcja.
Pod względem silnika, Giulietta z 2016 roku otrzymała nowy silnik diesla 1.6 jTDM połączony z automatyczną skrzynią biegów TCT (dwusprzęgłowa). W całej gamie modelowej Giulietta standardowo wyposażana była w 6-biegową skrzynię manualną, a tylko niektóre silniki były dostępne z automatyczną skrzynią biegów.
Aby zachować wiodącą rolę w segmencie, Alfa Romeo Giulietta została odświeżona, zyskując odważniejszy sportowy charakter, nowe specyficzne elementy oraz niezaprzeczalne rodzinne cechy, które dzieli z fascynującą Giulią – nowym paradygmatem Alfa Romeo i ostatecznym wyrazem koncepcji „meccanica delle emozioni” – czyli mechaniki emocji.
Nowa Alfa Romeo Giulietta wprowadza istotne innowacje, takie jak nowy silnik turbo diesel 1.6 JTDm o mocy 120 KM w połączeniu z systemem Alfa TCT oraz niezwykle przydatnymi usługami Live w systemie Uconnect dostępnymi w całej gamie. Dodatkowo, oferta została uproszczona i teraz obejmuje trzy poziomy wyposażenia (Giulietta, Giulietta Super i Giulietta Veloce), dwa pakiety (Veloce i Lusso) oraz dziewięć wersji silnikowych (benzynowych, diesla i LPG), co umożliwia klientom łatwiejszy i szybszy wybór wersji najlepiej odpowiadającej ich preferencjom i potrzebom, a następnie dostosowanie jej za pomocą dodatkowego wyposażenia i akcesoriów.
Gotowa na przyszłe wyzwania, Nowa Giulietta uosabia niezrównanego „Ducha Alfy”, który przez ponad sto lat definiował samochody produkowane przez Alfa Romeo. Są one lekkie i wydajne – co wynika z wyboru materiałów oraz odpowiedniego stosunku masy do mocy – a także doskonale odzwierciedlają dbałość o szczegóły, typową tylko dla najlepszych włoskich projektów. Dodatkowo, są zwinne na drodze dzięki responsywnemu układowi kierowniczemu, rozwiniętym zawieszeniom i zrównoważonemu rozkładowi masy.
Wreszcie, Nowa Alfa Romeo Giulietta wyposażona jest w liczne funkcje opracowane przez Magneti Marelli – od urządzeń oświetleniowych po układ napędowy, zawieszenia i systemy wydechowe – jako dodatkowe potwierdzenie utrwalonej i wzajemnie korzystnej współpracy między Alfa Romeo a uznanym światowym liderem w projektowaniu i produkcji nowoczesnych systemów i komponentów motoryzacyjnych.
Odświeżony wygląd i sportowy charakter
Dziś rodzinne cechy Nowej Giulietty w połączeniu z Giulią, nowym paradygmatem Alfa Romeo, są wzmocnione i ucieleśnione przez kilka elementów stylizacji zewnętrznej, takich jak unikalny grill w kształcie plastra i nowy przedni zderzak, który nawiązuje do kształtu legendarnego trójlistnego grilla – jednego z najbardziej znanych i rozpoznawalnych symboli w świecie motoryzacji. Podobnie, napis „Giulietta” oraz jego umiejscowienie z tyłu nawiązują do Giuli. Nowy model posiada także odświeżone logo, które zostało zmodernizowane, zachowując charakterystyczne elementy stylu, które uczyniły je emblematem znanym i cenionym na całym świecie. Nie bez powodu tylko ci, którzy mają wspaniałą przeszłość, mogą stawić czoła wyzwaniom przyszłości.
Przyciemnione reflektory, nowe wstawki w zderzakach, unikalne felgi aluminiowe i nowe skośne końcówki wydechu dopełniają nowy wygląd. Poziom wyposażenia Giulietta Veloce – najbardziej sportowy w ofercie – jest jeszcze odważniejszy, wyposażony w nowe sportowe zderzaki z czerwonymi detalami w stylu Alfa, nowe reflektory z efektem karbonu, lśniące akcenty w antracytowym kolorze na dekielkach lusterek, klamkach oraz na grillu i okolicy świateł przeciwmgielnych.
Ekskluzywny sportowy wygląd odpowiada ekskluzywnemu wnętrzu, wypełnionemu elementami najwyższej jakości, gdzie każdy szczegół jest starannie dobrany: Nowa Giulietta to najbardziej rozwinięta ekspresja włoskiego stylu. W środku, najsportowsza wersja Giulietta Veloce posiada nowe fotele sportowe z skóry i Alcantary z wbudowanymi zagłówkami, ozdobione kontrastowym czerwonym przeszyciem oraz napisem „Alfa Romeo” na zagłówkach. Standardowo znajdziemy także profilowaną skórzaną kierownicę z kontrastowym czerwonym przeszyciem oraz obramowanie deski rozdzielczej w stylu karbonu i panele drzwiowe, wszystko uzupełnione o charakterystyczne matowe szare wstawki.
Sportowy charakter jest równie wyraźny w wersjach Giulietta i Giulietta Super. Pierwsza z nich ma szare i czarne tapicerowane fotele, unikalną matową czarną deskę rozdzielczą, skórzaną kierownicę i nowe czarne wstawki na tunelu oraz uchwytach drzwi. Jeszcze odważniejsza jest wersja Super z nowymi tapicerowanymi fotelami „cannelloni” w kolorze szaro-czarnym typowymi dla Alfa Romeo. Premium skórzane fotele są dostępne na obu poziomach wyposażenia na życzenie.
Nowy silnik 1.6 JTDm 120 KM TCT
Silnik 1.6 JTDm o mocy 120 KM debiutujący w Nowej Giulietcie jest połączony z systemem Alfa TCT, co pozwala połączyć znane, typowe zalety silnika turbo diesel z komfortem, jaki może zaoferować tylko automatyczna skrzynia biegów, oraz responsywną zmianą biegów w układzie podwójnego sprzęgła, co zapewnia najwyższą efektywność i przyjemność z jazdy.
W ten sposób nowy samochód zapewnia doskonałe osiągi – maksymalna prędkość 195 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,2 sekundy – przy jednoczesnej oszczędności paliwa i dbałości o środowisko: 3,8 l/100 km oraz zaledwie 99 g/km CO2 w cyklu mieszanym w wersji ECO.
Nowy silnik 1.6 o pojemności 2.0 litra, będący częścią drugiej generacji rodziny turbo diesel MultiJet, zapewnia moc 120 KM przy 3750 obr./min i wyposażony jest w mały turbosprężarkę, która zapewnia najlepszy moment obrotowy w klasie (320 Nm przy 1750 obr./min) dla najlepszego komfortu jazdy. Cechą szczególną 1.6 JTDm jest z pewnością system wtrysku Common Rail trzeciej generacji, który wykorzystuje innowacyjne wtryskiwacze oraz zrównoważone hydrauliczne zawory serwo, aby bardzo precyzyjnie kontrolować ilość paliwa wstrzykiwanego do komory spalania w szczególnie szybkim i elastycznym cyklu wtrysku.
System Alfa TCT, teraz również z silnikiem 1.6 JTDm o mocy 120 KM, może działać w trybie całkowicie automatycznym lub sekwencyjnym. Pozycje w górę i w dół precyzyjnego i ergonomicznego dźwigni zmiany biegów są kontrolowane ręcznie przez kierowcę. Można również wybrać łopatki zmiany biegów na kierownicy jako alternatywę. Selector Alfa DNA może również służyć do wyboru dynamicznych osiągów samochodu, regulując moment obrotowy silnika, hamulce przy użyciu funkcji Pre-Fill, logikę zmiany biegów TCT, reakcję na pedał przyspieszenia, system kontroli ESC, elektroniczny dyferencjał z blokadą Alfa Q2 oraz kontrolę trakcji ASR. Kierowca może aktywować trzy tryby jazdy w zależności od warunków drogowych i stylu jazdy.
W skrócie, oferta silników Nowej Giulietty obejmuje obecnie cztery silniki turbo benzynowe (1.4 Turbo Benzynowy 120 KM, 1.4 Turbo Multiair 150 KM, 1.4 Turbo Multiair 170 KM TCT oraz 1750 Turbo Benzynowy 240 KM TCT) i cztery silniki turbo diesel: 1.6 JTDm 120 KM z manualną skrzynią biegów lub TCT, 2.0 JTDm 150 KM i 2.0 JTDm 175 KM TCT. Wreszcie, dostępny jest biopaliwowy silnik (LPG i benzyna) 1.4 TB 120 KM.
System Uconnect z nowymi usługami LIVE
Innowacyjny system Uconnect z 5-calowym lub 6,5-calowym ekranem dotykowym jest dumnie umieszczony w centralnej części deski rozdzielczej Nowej Giulietty. Urządzenie multimedialne ma połączenie Bluetooth do bezprzewodowego korzystania z telefonu i przesyłania dźwięku, gniazdo Aux-in, port USB, sterowanie głosowe, czytnik SMS i urządzenie DAB do słuchania radia w jakości cyfrowej. Zarówno systemy Uconnect 6,5”, jak i 5” są opracowywane we współpracy z wybitnymi partnerami, takimi jak Harman i Here Auto (pierwszy) oraz Continental (drugi). W Nowej Giulietcie debiutują nowe usługi UconnectTM LIVE, które umożliwiają pozostanie w kontakcie podczas jazdy z wykorzystaniem smartfona.
Pobierając darmową aplikację z App Store lub Google Play na smartfona, Uconnect LIVE oferuje strumieniowe przesyłanie muzyki za pomocą Deezer i TuneIn, wiadomości z Reutera, połączoną nawigację z TomTom LIVE oraz możliwość kontaktu z przyjaciółmi poprzez Facebook Check-In i Twitter. Oszczędność, dbałość o środowisko i kontrola są również zapewnione wszędzie dzięki eco:Drive i my:Car.
Debiutuje także w Nowej Giulietcie usługa Alfa Performance – ekskluzywna usługa stworzona specjalnie w celu poprawy doświadczeń związanych z jazdą. Dzięki zestawowi cyfrowych wskaźników i instrumentów, kierowcy mogą kontrolować główne parametry samochodu, mierzyć swoje osiągi za pomocą specjalnych stoperów oraz przeglądać statystyki jazdy na swoim smartfonie, a także otrzymywać na bieżąco porady dotyczące jazdy. Usługa jest dostępna w systemie Uconnect 6,5” Radio Nav LIVE.
Inne funkcje w systemie 6,5” Uconnect LIVE obejmują funkcję nawigacji satelitarnej z mapami w 3D, sekwencyjne instrukcje dotyczące trasy oraz jednoczesne wprowadzanie głosowego celu.
Kompletna, racjonalna oferta ułatwiająca wybory
W Europie oferta Nowej Alfa Romeo Giulietty obejmuje trzy poziomy wyposażenia (Giulietta, Giulietta Super i Giulietta Veloce), dwa nowe pakiety (Veloce i Lusso) oraz dziewięć wersji silników, w tym nowy silnik turbo diesel 1.6 JTDm 120 KM TCT, który z pewnością przypadnie do gustu klientom biznesowym. Paleta do wyboru obejmuje jedenaście kolorów nadwozia, w tym nowy Alfa White i Lipari Grey, dwanaście różnych felg aluminiowych (każdy rozmiar z nowym wzorem) oraz dwa dodatkowe pakiety (Comfort i Visibility), aby zaspokoić wszystkie potrzeby klientów.
Podstawowa wersja Alfa Romeo Giulietta posiada nowy przód – z nowym grillem w kształcie plastra i nowymi wstawkami w zderzakach – dopełnionym przez reflektory z przyciemnioną obróbką, satynowe klamki i nowe skośne końcówki wydechu. Wewnątrz nowe szare i czarne tapicerowane fotele z logo Alfa Romeo na zagłówkach, nowy matowy czarny wstawka w desce rozdzielczej oraz welurowe dywaniki. Odświeżone elementy stylizacyjne są uzupełnione o bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje skórzaną kierownicę, klimatyzację, 5-calowy system Uconnect z usługami Uconnect Live, wybierak Alfa DNA (z elektronicznym dyferencjałem Q2 i DST), innowacyjne ESC (z ASR i Hill Holder), sześć poduszek powietrznych oraz elektryczne szyby z przodu i z tyłu. Klienci Giulietty mogą wybierać spośród następującej gamy silników: 1.4 Turbo Benzynowy 120 KM, 1.4 Turbo Benzynowy 150 KM, 1.4 Turbo Benzynowy 170 KM TCT, 1.6 JTDm 120 KM z manualną skrzynią biegów lub TCT, 2.0 JTDm 150 KM oraz biopaliwowy (LPG i benzyna) 1.4 TB 120 KM.
Dostępny na wszystkich wersjach silnikowych (z wyjątkiem 1750 Turbo Benzynowy 240 KM TCT), poziom wyposażenia Giulietta Super dodaje do podstawowej wersji szereg bardzo interesujących funkcji, takich jak dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, tempomat i przedni podłokietnik. Z perspektywy wizualnej, wyposażona jest w 16-calowe felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne, chromowane detale oraz unikalne szare i czarne tapicerowane fotele z logo Alfa Romeo na zagłówkach. Klienci mogą również zdecydować się na dalsze dostosowanie swojej Nowej Giulietty Super, wybierając pakiety Lusso lub Veloce, aby podkreślić elegancki lub sportowy charakter samochodu. Pakiet Lusso obejmuje regulowane w wysokości skórzane fotele, przednie i tylne podłokietniki, aluminiowy nakład na próg oraz 6,5-calowy system Uconnect Radio Nav. Pakiet Veloce natomiast zawiera wszystkie estetyczne elementy Giulietty Veloce opisane poniżej.