ALFA ROMEO Giulietta Quadrifoglio Verde 2011-2016

ALFA ROMEO Giulietta Quadrifoglio Verde 2011-2016

Przejdź do galerii zdjęćALFA ROMEO Giulietta Quadrifoglio Verde 2011-2016

Oznaczenie z czterema klejnotami wyrażało sportową wersję każdego modelu Alfa Romeo, a włoski producent zainstalował je w Giulietcie, przekształcając ją w rasowego hot-hatcha.

W 1923 roku Alfa Romeo przygotowała cztery samochody na najsłynniejszy wyścig tamtych czasów, Targa Florio. Producent powierzył je czterem wyjątkowym kierowcom: Antonio Ascari, Giulio Masetti, Ugo Sivocci i Enzo Ferrari (tak, tym Enzo Ferrari). Zainspirowani szczęśliwym znakiem czterech klejnotów, namalowali emblem na swoich wyścigowych autach. Były to najsilniejsze modele Alfa Romeo dostępne wówczas na rynku. Od tego czasu włoska marka używała tego samego symbolu wyłącznie w najwyższych wersjach modelu, tak jak w 2011 roku w Alfa Romeo Giulietta.

Zapewniając konkurencję w segmencie hot-hatch, Giulietta była nie tylko piękna, jak przystało na kompaktowego hatchbacka, ale również agresywnie stylizowana przez Lorenzo Ramaciottiego z Centro Stile Alfa Romeo. Samochód zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku i był wyposażony w LED-y przypominające perły w systemie DRL, które znajdowały się w reflektorach. Dla najsilniejszej wersji Giulietty producent oferował unikatowe koła ze stopów lekkich o średnicy 17″ lub 18″. Z tyłu, spojler dachowy oraz dwa wydechy umieszczone na zewnętrznej stronie dyfuzora sugerowały osiągi pojazdu.

Choć zewnętrze nie było zbyt ostentacyjne, wnętrze to zupełnie inna historia. Sportowe fotele kubełkowe z przodu miały dużą naszywkę z logo Alfa Romeo na oparciach, a zintegrowane zagłówki zdobione były wycięciami w stylu samochodów wyścigowych. Na środku deski rozdzielczej producent umieścił dodatkowy emblemat z czterema klejnotami.

Pod maską, 1.7-litrowy silnik turbodoładowany generował 240 KM i przekazywał moc na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów (dwusprzęgłowej) montowanej w standardzie. Alfa Romeo wzbogaciła skrzynię o funkcję startu z miejsca, co zapewniało lepsze czasy ruszania niż wcześniej stosowana manualna skrzynia biegów.

Z okazji 60. rocznicy modelu Giulietta, dostępna jest nowa wersja Quadrifoglio Verde, będąca prawdziwym wyrazem wyścigowego DNA Alfa Romeo. W porównaniu do innych wersji w tej gamie, nowa Giulietta Quadrifoglio Verde wyróżnia się zdecydowanym wyglądem i silną osobowością. Ponadto, wyposażona jest w ekskluzywny silnik pochodzący z superauta Alfa Romeo 4C: nowy silnik benzynowy w aluminiowym bloku o pojemności 1750 cm³ z bezpośrednim wtryskiem mocy 240 KM, połączony z nowoczesną 6-biegową skrzynią automatyczną typu 'Alfa TCT’ z podwójnym suchym sprzęgłem.

Z okazji wprowadzenia na rynek, Alfa Romeo zaprezentuje specjalną wersję 'Launch Edition’ Giulietta Quadrifoglio Verde w limitowanej edycji, z wyjątkowymi komponentami takimi jak: wloty powietrza i lusterka z włókna węglowego, przednie i tylne sportowe zderzaki, progi boczne oraz 18-calowe felgi aluminiowe o pięciu otworach wykończone w połyskującym odcieniu antracytowym. Giulietta Quadrifoglio Verde 'Launch Edition’ będzie dostępna w kolorze Alfa Red lub Competizione Red (trzykrotne malowanie) oraz w ekskluzywnej matowej szarości Magnesio.

Wygląd zewnętrzny

Z zewnątrz, samochód wyróżnia się charakterystycznym wyglądem prawdziwego sportowca oraz legendarnym emblematem 'Quadrifoglio Verde’ umiejscowionym na bocznym panelu, w pobliżu wskaźnika kierunkowskazu. Dodatkowo, błyszczące wykończenie antracytowe lusterka, kratki przedniej, klamek i ramek świateł przeciwmgielnych jeszcze bardziej wyróżnia nową wersję Quadrifoglio Verde w gamie Giulietta.

Agresywny wygląd nowego samochodu podkreślają duże końcówki wydechu oraz 17- lub 18-calowe felgi aluminiowe, które odsłaniają układ hamulcowy 'by Brembo’ z czerwoną, stałą, 4-tłoczkową zaciską hamulcową oraz przednimi tarczami o średnicy 320 milimetrów.

Wnętrze

Zwrócono uwagę na detale, a wybór wysokiej jakości materiałów odzwierciedla najwyższy wyraz włoskiego stylu. Szczególnie wyróżniają się czarne sportowe fotele, wzbogacone nową deską rozdzielczą z logo QV oraz nowymi sportowymi fotelami z obiciem ze skóry i Alcantary, które obejmują zagłówki. Nowa, formowana kierownica z skórzanym wykończeniem i kontrastowym białym (lub czerwonym) przeszyciem jest standardowym wyposażeniem. Osłona dźwigni zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego są pokryte skórą z białym i zielonym (lub czerwonym) przeszyciem. Aluminiowe sportowe pedały, specjalna listwa progowa z logo QV, czarna podsufitka oraz specjalne dywaniki dopełniają wnętrze nowej wersji.

Silnik i przekładnia

Po wprowadzeniu do modelu Alfa Romeo 4C, silnik o najwyższej wydajności w gamie jest teraz dostępny w nowej Giulietta Quadrifoglio Verde: nowy silnik benzynowy 1750 Turbo Petrol z bezpośrednim wtryskiem, który dostarcza moc 240 KM przy 5750 obr./min i ma doskonałe wartości momentu i mocy w swojej klasie, a mianowicie: 194 Nm/l i 137 KM/l. Niezwykła elastyczność i sportowe osiągi zapewniają maksymalny moment obrotowy 340 Nm, który pozostaje stabilny w zakresie 2000-4000 obr./min, ale już 80% jest dostępne przy zaledwie 1800 obr./min.

Silnik 240 KM z bezpośrednim wtryskiem 1750 Turbo Petrol implementuje innowacyjny aluminiowy blok oraz specyficzne układy dolotowe i wydechowe, które zostały zoptymalizowane, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter samochodu. Dodatkowo, korzysta z nowoczesnych rozwiązań technicznych, w tym z bezpośredniego wtrysku paliwa, podwójnego zmiennego rozrządu oraz turbosprężarki, a także rewolucyjnego systemu kontroli oddechu, który eliminuje opóźnienie turbodoładowania.

Nowy silnik 1750 Turbo Petrol jest połączony z nowoczesną 6-biegową skrzynią 'Alfa TCT’, łączącą praktyczność automatycznej skrzyni z responsywnością zmiany biegów w trybie sekwencyjnym. W szczególności, przekładnia działa w trybie całkowicie automatycznym lub sekwencyjnym. Użytkownik może ręcznie zarządzać pozycjami zmiany biegów, wybierając również połączenie z łopatkami zmiany biegów na kierownicy. Charakter samochodu można dostosować, korzystając z selektora jazdy Alfa DNA, aby podkreślić jego cechy komfortu, wydajności, bezpieczeństwa i efektywności.

Inną specjalną funkcją 'Alfa TCT’ zamontowaną w Giulietta Quadrifoglio Verde jest system Launch Control, umożliwiający zarządzanie startem z miejsca. Launch Control aktywuje się poprzez naciśnięcie pedału hamulca i wciśnięcie pedału gazu do końca, a następnie wciśnięcie łopatki po lewej stronie kierownicy. Gdy tylko puścisz hamulec, system automatycznie kontroluje skrzynię biegów, przyczepność i moc, aby maksymalizować przyspieszenie.

Osiągi

Z tym silnikiem, flagowy model Giulietty może przekroczyć 240 km/h i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,0 sekund, co jest o 8 dziesiątych sekundy szybciej niż w poprzedniej wersji z manualną skrzynią biegów. Te niezwykłe czasy można osiągnąć nawet przez mniej doświadczonych kierowców, korzystając z funkcji Launch Control. Emocje związane z jazdą są dodatkowo podkreślone dźwiękiem wydobywającym się z nowego układu dolotowego – nazwanego 'QV Intake Engine Sound’ – który wzmacnia niskie częstotliwości oraz charakterystyczny ryk silnika Alfa Romeo.

Ten imponujący poziom wydajności osiągnięto przy minimalnym wpływie na środowisko: poprzez zastosowanie wielokrotnego sterowania wtryskiem oraz zaawansowanych systemów redukcji tarcia i strat energetycznych, emisje wersji 'Quadrifoglio Verde’ spełniają surowe normy euro 6. Co więcej, w porównaniu do poprzedniej wersji Quadrifoglio Verde, nowa Giulietta 1750 TBi 240KM TCT gwarantuje znaczną redukcję emisji CO2, spadając z 177 do 162 g/km.

Emblemat najwyższej wydajności został zatem zreinterpretowany w nowoczesnym wydaniu, łącząc maksymalną przyjemność z jazdy z większą świadomością ekologiczną dla sportowości zrównoważonej i przyjaznej dla środowiska.

Standardowe wyposażenie i infotainment

W odpowiedzi na te wyjątkowe dynamiczne cechy oraz stosunek wydajności do zużycia, Alfa Romeo Quadrifoglio Verde oferuje niewidzianą wcześniej gamę standardowego wyposażenia. Można do nich zaliczyć: nowe sportowe fotele z obiciem ze skóry i Alcantary, specjalistyczny instrument z logo QV, formowaną kierownicę z skórzanym wykończeniem i białym (lub czerwonym) przeszyciem, zewnętrzny logo 'Quadrifoglio Verde’, ciemne reflektory, przyciemnione tylne szyby, zawieszenie wyścigowe, progi boczne, system hamulcowy 'by Brembo’, aluminiowe sportowe pedały, specjalna listwa progowa z logo QV, specjalne dywaniki z logo Quadrifoglio Verde oraz sportowe akcenty w połyskującym antracycie (pokrycia lusterek, klamki drzwi, kratka wlotowa i ramki świateł przeciwmgielnych).

Wśród wielu elementów dodanych do Giulietta 2014, a następnie rozszerzonych na wersję Quadrifoglio Verde, znajduje się nowe urządzenie multimedialne Uconnect z 5″ lub 6.5″ ekranem dotykowym wbudowanym w desce rozdzielczej. Oba warianty są wyposażone w interfejs Bluetooth, złącze Aux-in, port USB oraz komendy głosowe. Co więcej, urządzenie 6.5″ ma również system nawigacji satelitarnej z mapami 3D, progresywnym prowadzeniem trasy oraz funkcją 'One Step Voice Entry Destination’ umożliwiającą wprowadzanie adresu z użyciem komend głosowych. Oba systemy zostały opracowane we współpracy z prestiżowymi partnerami: Harman i Here Auto dla Uconnect 6.5″ oraz Continental dla Uconnect 5″.

Główne wyposażenie standardowe Giulietta Quadrifoglio Verde (na rynek włoski) to:

  • Nowe Alfa TCT z przyciskami na kierownicy
  • QV Intake Engine Sound
  • Przeciwwagowy podwójny wydech
  • Wzmocniony system hamulcowy z czerwonymi zaciskami 'by Brembo’
  • Polerowane wykończenie antracytowe na kratce, klamkach, lusterkach, ramkach świateł przeciwmgielnych
  • Przyciemnione tylne szyby
  • Płaska kierownica wyścigowa z białym (lub czerwonym) przeszyciem
  • 18-calowe felgi aluminiowe w designie turbiny
  • Specjalna deska rozdzielcza z wbudowanym logo QV
  • Specjalne sportowe fotele z obiciem ze skóry i Alcantary
  • Białą-zieloną nicią na fotelach, osłonie dźwigni biegów oraz ręcznym hamulcu
  • UconnectTM 5″ Radio (Ekran dotykowy, Bluetooth, Czytnik tekstu, Audio Streaming, Komendy głosowe, Mp3, USB i Aux-In)
  • Czarny wystrój wnętrza
  • Specjalna listwa progowa z logo QV
  • Progi boczne
  • Aluminiowy zestaw sportowych pedałów
  • Obniżona sportowa wysokość zawieszenia
  • Specjalne dywaniki QV

Wyposażenie standardowe specjalnej serii Giulietta Quadrifoglio Verde 'Launch Edition’ obejmuje:

  • Włóknowe pokrycia lusterek i spojler
  • Specjalny kolor matowy Szary
  • 18-calowe wypolerowane felgi aluminiowe o pięciu otworach
  • Sportowe progi boczne oraz przednie i tylne zderzaki
  • UconnectTM 6.5″ RadioNAV (oprócz Uconnect 5″ Radio: Mapa 3D Europy, radio DAB oraz karta SD)
  • System Bose® HiFi z 9 głośnikami i subwooferem

Nowy Pakiet QV Line

Wraz z wprowadzeniem Quadrifoglio Verde, dodano pakiet 'QV Line’ dla Giulietta. W ten sposób, sportowy styl 'Quadrifoglio Verde’ jest również dostępny w wykończeniach Distinctive i Exclusive z innymi silnikami (z wyjątkiem silników 1.4 Turbo Petrol o mocy 105 KM i 1.4 Turbo Petrol LPG o mocy 120 KM).

Giulietta z 'QV Line’ identyfikowana jest poprzez specjalny zewnętrzny emblemat oraz jazdę charakterystyczną dla prawdziwego sportowca, system hamulcowy 'by Brembo’, przednie reflektory o ciemnym wykończeniu, przyciemnione tylne szyby, progi boczne oraz sportowe akcenty w połyskującym antracycie na lustrach drzwi, klamkach, kratce wlotowej i ramkach świateł przeciwmgielnych. Ten sam sportowy styl można znaleźć we wnętrzu pojazdu, na przykład czarna deska rozdzielcza, aluminiowe sportowe pedały, skórzane i Alcantarowe obicia sportowych foteli, formowana kierownica z białym (lub czerwonym) przeszyciem oraz listwa progowa z logo Quadrifoglio Verde.

Główne elementy pakietu QV Line dla Giulietta to:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.