Alfa Romeo zaprezentowało model Giulietta 2+2 w 1954 roku na Targach Motoryzacyjnych w Turynie, a w następnym roku ujawniono wersję z otwartym dachem, nazwaną Giulietta Spider.
Seria Giulietta była pierwszym znaczącym sukcesem włoskiego producenta samochodów po II wojnie światowej. Na początku Alfa Romeo nie myślała o stworzeniu roadstera, ale amerykański importer Max Hoffman namówił ich do jego produkcji. Twierdził, że Stany Zjednoczone mogą być doskonałym rynkiem dla małego roadstera. Hoffman miał rację. Miał również rację, gdy namawiał Mercedes-Benz do stworzenia słynnego modelu SL „Gullwing”, ale nie wtedy, gdy przekonywał BMW do produkcji modelu 507. Giulietta Spider pochodzi z czasów, gdy samochody budowano z pasją, a kupowano z sercem.
Bertone zaprojektował wersję coupe, a gdy Alfa Romeo ogłosiła, że ogłosi konkurs na wersję roadster, Bertone przygotował prototyp. Jednak to studio projektowe Pininfarina wygrało, pozostawiając Bertone i Zagato w tyle. Wygięte linie nad tylnymi nadkolami przypominały biodra, a zakrzywione panele karoserii były zbyt piękne, by je zignorować. Jego małe przednie reflektory i ogromne, zakrzywione grille podkreślały wygląd samochodu.
Wnętrze, od kluczyka zapłonowego zamontowanego po lewej stronie po skórzane wykończenia, zostało starannie zaprojektowane z myślą o nowym rynku amerykańskim. Trójwskazówkowy panel instrumentów, z obrotomierzem na środku, był łatwy do odczytania i zrozumienia dla każdego. Brakowało mu wielu zbędnych wskaźników, które oferowali inni producenci samochodów.