ALFA ROMEO GT 2003-2010

Alfa Romeo to marka, która wprowadziła koncepcję Gran Turismo i dodała ją do swoich pojazdów w 1929 roku, prezentując model 6C GT. Starała się kontynuować tę tradycję, jednak model GT z 2003 roku był daleki od bycia tym wielkim turystą, którym miał się stać.

Prezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2003 roku, włoski sportowy coupe rozpoczął sprzedaż w 2004 roku, opierając się na platformie dzielonej z modelem Alfa Romeo 147, który był hatchbackiem z segmentu kompaktowego. Dzięki temu włoski producent zdołał obniżyć koszty produkcji, ale nadal utrzymał wysoką cenę za model GT.

Dzięki projektowi autorstwa studia Bertone, GT potwierdził, że trend biodesignu wciąż ma się dobrze, a Włosi wciąż doskonalili swoje umiejętności. Z przodu, trójkątny, V-kształtny znak Alfa pokrywał wysokość przedniego pasa, od maski do dolnej części zderzaka, dzieląc górne i dolne kratki. Profil samochodu ukazywał mocno nachyloną szybę przednią oraz wąski pas okien, z zielnikiem kończącym się w nachylonej tylnej szybie. Z tyłu, światła tylne wyglądały jak smukłe linie zamontowane na tylnych błotnikach, flankujące klapę bagażnika.

Wnętrze samochodu miało na celu stworzenie sportowego, ale eleganckiego klimatu. Fotele przednie z wysokimi boczkami zapewniały odpowiednie wsparcie boczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów, podczas gdy z tyłu znajdowała się kanapa dla dwóch osób. Niestety, nie było tam przestronności nawet dla dzieci, nie mówiąc już o dorosłych. Nachylona deska rozdzielcza była wąska i wyposażona w zestaw wskaźników z czterema okrągłymi zegarami w niezależnych grupach oraz małym wyświetlaczem LCD. W zależności od opcji, samochód oferował albo system audio, albo jednostkę multimedialną zapożyczoną z większego brata, Alfa Romeo 156.

Pod maską, napędzany przednimi kołami model GT był wyposażony w wybór silników benzynowych lub turbodiesla, które przekazywały moc na koła za pomocą pięcio- lub sześciobiegowej skrzyni manualnej, w zależności od wersji silnika.

 Alfa Romeo GT, nowy sportowy coupé wywodzący się z modelu Alfa Romeo 156 i bezdyskusyjna gwiazda ostatnich targów motoryzacyjnych w Genewie i Frankfurcie, trafi do sprzedaży pod koniec roku. Model zaprojektowany przez Centrum Stylu Bertone będzie doceniany za swoją oryginalną, atrakcyjną stylistykę, która obiecuje pełne zadowolenie z sportowej jazdy, z jednoczesnym uszanowaniem tradycji marki. Alfa Romeo GT potrafi także łączyć rezultaty znakomitej inżynierii Alfa w kształt inspirowany włoskim stylem i elegancją. Styliści mieli do dyspozycji wielką tradycję Alfa Romeo, która przyniosła nam modele uznawane za wzorce w swojej kategorii: od 1900 SS po Alfa Romeo Giulietta Sprint, od Alfetty po Giulię Sprint.

Z długością 4,48 metra, szerokością 1,76 metra i wysokością 1,37 metra, coupé Alfa Romeo GT jest agresywne i kompaktowe (rozstaw osi wynosi 2596 milimetrów), z kształtem wyróżniającym się charakterystycznymi cechami, które definiują jego silną osobowość i sprawiają, że od razu rozpoznaje się w nim Alfę. Dlatego projektanci zdecydowali się na gładkie, czyste motywy i kształty, które mają niepowtarzalny włoski styl. Efektem jest mocny, minimalistyczny przód, z wyraźnym podobieństwem do rodziny Alfa Romeo, podkreślonym charakterystycznym trójzębem z nieco większym niż dotychczas herbem. Cały samochód zdaje się wyrastać z tego punktu, łącząc lekko agresywny styl z doskonałą elegancją formy. To wrażenie wzmacniają dwa boczne wloty powietrza oraz lampy, które same w sobie są obiektami piękna.

Zuchwały i solidny, ale także dynamiczny i wytrzymały. Udało się zrównoważyć te różnorodne cechy. Kontrast ten widać w profilu Alfa Romeo GT, gdzie boczny półka wyraźnie wskazuje na auto, które jest zwrotne, ale również mocno osadzone na drodze. I to nie wszystko.

Napięte linie spotykające się z tyłu oraz mały obszar szyby (w porównaniu do dużej powierzchni metalu z boku) dodają elegancji i wytrzymałości.

Lekko opadający i zwężający się tył jest zupełnie nowy i współgra z dużymi, integralnymi zderzakami. Tylna szyba ma kształt kropli, podczas gdy lampy są wtopione w nadwozie, tworząc atrakcyjny efekt otaczającego wyglądu.

Alfa Romeo GT reprezentuje nową koncepcję sportowości, w której komfort i elegancja łączą się w harmonijną całość. Celem samochodu jest zaoferowanie pełnej satysfakcji z jazdy sportowym coupé, bez kompromisów w zakresie komfortu i funkcjonalności, co często zdarza się w przypadku tego rodzaju aut. Wystarczy wspomnieć, że bagażnik ma pojemność 320 dm3, co jest jednym z najlepszych wyników w tej klasie.

Jak zewnętrzny kształt, tak i wnętrze Alfa Romeo GT jest tak sportowe, jak to tylko możliwe. Na przykład kierownica, pedały i skrzynia biegów zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej kontroli nad pojazdem. Wskaźniki są funkcjonalne i łatwe do odczytania, nawet w nocy. Użyto czerwonego podświetlenia, co jest łatwiejsze dla oczu przy przejściu z ciemnej drogi do jasnego kokpitu. Wyświetlacz wielofunkcyjny umożliwia dostęp do kilku menu (z własnymi podmenu), które mówią językiem kierowców i zapewniają dostęp do szerokiej gamy funkcji, w tym komputera pokładowego.

W centrum deski rozdzielczej Alfa Romeo GT znajduje się także wbudowane radio oraz wszystkie sterowniki dla zaawansowanego systemu klimatyzacji w podwójnej strefie. Radio, uzupełnione odtwarzaczem CD (lub opcjonalnie odtwarzaczem MP3), zapewnia doskonałą jakość dźwięku i zostało zaprojektowane i skonstruowane specjalnie dla wnętrza pojazdu. Składa się z ośmiu głośników i dostarcza moc wyjściową 4×40 Watów. Alfa Romeo GT dodaje do tego wyposażenia szereg nowoczesnych urządzeń i systemów, które czynią go nowym punktem odniesienia w swoim segmencie.

Przykłady to: VDC, reflektory Xenon oraz do sześciu poduszek powietrznych (w ramach kategorii bezpieczeństwa); CONNECT Nav+ z kontrolą radia i telefonu na kierownicy, system Hi-Fi Bose oraz zmieniacz CD (w zakresie audio i infomobilności); Tempomat (dla relaksującej jazdy); felgi aluminiowe 16″ i 17″ (dla personalizacji samochodu).

Wszystkie te wygody uzupełniają luksusowe wnętrza. Nowe sportowe coupé oferuje dwie specyfikacje wnętrza: klasyczną sportową z czarną deską rozdzielczą i panelami oraz jaśniejszą, bardziej stylową specyfikację, która nadal jest bardzo sportowa i ma dwukolorowy schemat w czerni i szarości. Wykończenie deski rozdzielczej i paneli drzwiowych ma naturalny wygląd z wyjątkowym efektem satynowym. Wysokiej jakości, atrakcyjne fotele są specyficzne dla każdej wersji. Dodatkowo: wykończenia są miłe w dotyku i dobrze komponują się z rozległymi powierzchniami grosgrain typowymi dla samochodów Alfa Romeo. W szczególności w wersjach średniej klasy wprowadziliśmy Alfatex, produkt opatentowany przez Alfa Romeo. Ten nowoczesny materiał jest stosowany na siedzeniach i panelach drzwiowych, a jego dostępność obejmuje kolory szare i czarne.

Klienci mogą również wybierać skórzane wykończenia (dostępne w kolorze czarnym, niebieskim, czerwonym, cynamonowym i szarym) lub jedną z trzech wnętrz ręcznie tapicerowanych zgodnie z klasycznymi standardami rzemiosła włoskiego (sportowe, eleganckie i klasyczne), które mają wyspecjalizowane kontrastowe przeszycia. Jednym z czynników wspólnych dla wszystkich trzech wnętrz jest najwyższa jakość, drobnoziarnista skóra Prestige o naturalnym wyglądzie, miękka w dotyku. Nowy model ma również gałkę zmiany biegów z aluminium w wersjach benzynowych, a w wersjach diesla oraz mocnym 3.2 V6 24v – w skórze.

Alfa Romeo GT odziedziczył wszystkie cechy modelu Alfa Romeo 156. Zaczynając od specjalnie skonfigurowanego układu zawieszenia: z przodu wysokie zawieszenie podwójne wahaczowe, z tyłu McPherson z poprzecznymi drążkami o różnych długościach. Innymi atrakcjami są dwa mocne silniki, z których każdy oferuje jedną z najlepszych specyfikacji mocy w swoim segmencie pojemności cylindrów: 140 KM 1.8 T. Spark (dostępny po premierze) oraz 165 KM 2.0 JTS. 150 KM 1.9 M-Jet 16v jest dostępny wyłącznie w modelu Alfa Romeo GT. Klienci, którzy pragną najwyższych osiągów i sportowego charakteru, mogą wybrać wersję GTA z potężnym silnikiem 240 KM 3.2 V6 24 zaworowym. Łącząc te silniki z ogromnym zakresem wyposażenia, stworzyliśmy obszerną gamę modeli, które oferują pakiety specyfikacji zawierające najbardziej pożądane wyposażenie w poszczególnych krajach. Alfa Romeo GT jest dostępny w trzech specyfikacjach na głównych rynkach europejskich: Progression, Distinctive i Luxury. Pierwsza jest zarezerwowana dla wersji 2.0 JTS i 1.9 M-Jet 16v; druga i trzecia wyposażone są we wszystkie jednostki napędowe w gamie, w tym 2.0 JTS Selespeed. W przyszłym roku oferta produktowa zostanie poszerzona o specyfikację nazwaną Impression, połączoną z silnikiem 1.8 Twin Spark 16v, 2.0 JTS i 1.9 M-Jet 16v. Nowe sportowe coupé może być dostępne w aż 12 kolorach nadwozia.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.