ALFA ROMEO GTV 2003-2005

Alfa Romeo przywróciło nazwę GTV w 1995 roku, gdy wprowadziło na rynek małe coupé i wersję roadster, które produkowane były aż do 2005 roku.

W 2003 roku włoski producent samochodów zaprezentował ostatni lifting, czyli drugi, modelu GTV. Starał się, aby samochód pozostał atrakcyjny na rynku, a jednocześnie zdawał sobie sprawę, że będzie trudno znaleźć godnego następcę. Ostatecznie tak się stało, a kolejny model, GT, nie spełnił oczekiwań związanych z nazwą GTV. Przynajmniej nie pod względem stylizacji, to pewne.

Samochód zaprojektowany przez Enrico Fumię z Pininfariny przywrócił charakterystyczny, wysoki trójkątny grill Alfę, skierowany w dół z przodu. Oznaczało to również, że wcześniej znany język designu „Trilobo” został wyciągnięty z magazynu i pokazany nowemu pokoleniu, które go nie znało. Dodatkowo producent wprowadził nowe lampy w reflektorach, z ulepszonymi soczewkami dla lepszych doświadczeń podczas jazdy nocą. Profil samochodu wciąż przypominał ten sam wznoszący się pas boczny, podkreślony rzeźbioną linią, która zaczynała się od błotników przednich i sięgała tylnej pokrywy.

Wnętrze powitało pasażerów zupełnie nową deską rozdzielczą, która miała okrągłe kratki wentylacyjne zamiast prostokątnych. Ponadto producent dodał aluminiowe wykończenia i w końcu pozbył się odtwarzacza kaset, zastępując go jednostką stereo-CD. Na szczęście Alfa Romeo zachowała te same wysoko profilowane fotele kubełkowe z przodu, które były chwalone za wsparcie boczne. Podobnie jak jego poprzednik, samochód miał całkowicie bezużyteczną tylną kanapę, na której ledwo można było się zmieścić z powodu braku miejsca na nogi i wysokości.

Pod maską samochód otrzymał nowe silniki. Musiał zrezygnować z dawnego silnika V6 o pojemności 3,0 litra produkowanego przez Alfa Romeo na rzecz nowej jednostki o pojemności 3,2 litra, która generowała o 40 koni mechanicznych więcej niż jej poprzednik.

 Oferta modelowa Alfa Romeo została wzbogacona o dwa samochody o wyrazistych sportowych osobowościach, wyposażone w dynamiczne silniki cztero- i sześciocylindrowe: Alfa Romeo Spider oraz Alfa Romeo GTV.

Odważny charakter to cechy silnika 3.0 V6 24V o mocy 220 KM (162 kW), który znajduje się w prezentowanej Alfa Romeo GTV. Ten silnik, połączony z sześciobiegową skrzynią biegów, w tym z szóstym biegiem bez nadbiegu oraz aerodynamicznym pakietem (standard w tej wersji), umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenie od zera do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy.

Jednostka 3.0 jest również zamontowana w Alfa Romeo Spider. W przeciwieństwie do Alfa Romeo GTV, ten model dysponuje wersją 12-zaworową o mocy 192 KM (141 kW), co zapewnia mu prędkość maksymalną 225 km/h oraz przyspieszenie od zera do 100 km/h w 7,3 sekundy.

Na stoisku w Genewie znajduje się również Alfa Romeo Spider 1.8 Twin Spark 16V o mocy 144 KM (106 kW). Silnik zdolny do osiągów godnych sportowego dziedzictwa marki: duży moment obrotowy przy niskich i średnich obrotach (między 3000 a 4500 obr/min) oraz doskonała moc specyficzna (82 KM/l). Prędkość maksymalna wynosi 205 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,3 sekundy. Z kolei GTV z silnikiem 1.8 Twin Spark osiąga prędkość maksymalną 210 km/h i przyspiesza od 0 do 100 w 9,2 sekundy.

Oferta silników obejmuje także jednostkę 2.0 Twin Spark 16V o zmiennej geometrii, która generuje moc 155 KM (114 kW) – klasyczny rozmiar silnika dla sportowych modeli Alfa Romeo – oraz jednostkę benzynową 2.0 V6 turbo o mocy 200 KM (147 kW).

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.