Trzy lata po wprowadzeniu modelu RL, Alfa Romeo zaprezentowała wersję Super Sport, która została wyprodukowana w 392 egzemplarzach aż do 1927 roku, kiedy to linia produkcyjna została wycofana.
Po I wojnie światowej wiele firm motoryzacyjnych zrezygnowało z działalności i opuściło rynek, jednak nie Alfa Romeo. Włoski producent przetrwał i wznowił produkcję modelu RL, auta, które powstało w różnych wersjach i rozmiarach. Wśród nich, wersja Super Sport potwierdziła zaangażowanie marki w sport motorowy, wciąż zachwycając swoich fanów i stanowiąc wyzwanie dla konkurencji na torach wyścigowych. Najbardziej znanym wyścigiem, w którym brała udział, była Mille Miglia, która odbywała się we Włoszech, a jej ewolucja w Super Sport wpisała się w złotą kartę dziedzictwa marki.
Opracowana z myślą o dominacji w wyścigach, wersja Super Sport opierała się na tym samym podwoziu co reszta gamy. Charakteryzowała się przednią częścią z chłodnicą w kształcie litery V, zamontowaną w grubym metalowym obręczu. Producent zainstalował duże, okrągłe reflektory na metalowej strukturze w kształcie litery H, przymocowanej do ramy pojazdu. Niżej widoczne były półeliptyczne sprężyny liściaste wspierające oś przednią.
Z boku, RL Super Sport miał zestaw kół szprychowych, co pozwalało na widoczność hamulców bębnowych. Czterodrzwiowe auto wyróżniało się eleganckimi, zaokrąglonymi błotnikami z przodu, które przechodziły na boki w schodki i zapasowe koło. Ponieważ w tamtych czasach tworzenie zaokrąglonych szyb było trudne i kosztowne, Alfa Romeo zamontowała szybę czołową w kształcie litery V z pionowym elementem dzielącym ją na pół. Na końcu, z tyłu, RL Super Sport miał chowany płócienny dach za kabiną oraz pionową płytę kończącą auto.
Kabina zaprojektowana dla czterech dorosłych oraz luksusowe skórzane wykończenie sprawiły, że RL Super Sport stał się hitem wśród klientów. Miejsce na biegi umieszczone na podłodze oraz schludny układ deski rozdzielczej, wypełnionej prędkościomierzem i obrotomierzem oraz kilkoma innymi wskaźnikami, były wyjątkowe dla tej marki. Kierownica z czterema ramionami pomagała kierowcy utrzymać kontrolę nad pojazdem nawet przy wyższych prędkościach.