W 2008 roku, na targach motoryzacyjnych w Genewie, Alfa Romeo zaprezentowała zaktualizowaną wersję coupé Brera oraz model Spider. Oba samochody miały ten sam przód, co gama modelowa 159.
Alfa Romeo prawie cały czas miała w swojej ofercie pojazd bez dachu. Po zakończeniu produkcji modelu GTV Spider w 2004 roku, powstała luka, którą trzeba było wypełnić. Jednak minęło kilka lat, zanim na rynku pojawił się nowy kabriolet włoskiej marki.
Z zewnątrz zastosowano projekt z trzema reflektorami z przodu oraz dużą, charakterystyczną tarczę Alfa Romeo na środku. Design został stworzony przez Pininfarinę i charakteryzował się długą maską oraz krótką kabiną i klapą bagażnika z tyłu. Pochylona szyba przednia pomogła poprawić współczynnik oporu powietrza.
Wewnątrz znajdowały się dwa fotele oddzielone masywną konsolą centralną. Niektóre elementy wnętrza zostały zaczerpnięte z większej Alfy Romeo 159, w tym kierownica i zestaw wskaźników.