ALFA ROMEO Stelvio 2017-2022

ALFA ROMEO Stelvio 2017-2022

Przejdź do galerii zdjęćALFA ROMEO Stelvio 2017-2022

Pierwsze SUV wydane przez Alfa Romeo, zbudowane na platformie Giulia, z europejską wersją Stelvio zaprezentowano publiczności w 2017 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie.

Stelvio było napędzane silnikiem diesla o pojemności 2,2 litra, który generował 207 KM, lub silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litra, rozwijającym 276 KM. Oba silniki były połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF, która przekazywała moc na wszystkie 4 koła.

Sportowa wersja Quadrofoglio została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Los Angeles w 2016 roku i była wyposażona w mocniejszy silnik rozwijający 503 KM, osiągający prędkość 100 km/h w 3,9 sekundy. Uważano ją za najszybsze SUV na świecie. Samochód średniej wielkości ważył zaledwie 1660 kg, co wyjaśnia, dlaczego osiągi Stelvio były tak imponujące.

Alfa Romeo Stelvio przeszła testy Euro NCAP w 2017 roku, zdobywając wyjątkowe 97% w zakresie ochrony dorosłych, co było bliskie wynikom Volvo XC90.

Samochód był dostępny w 4 wersjach wyposażeniowych: Stelvio, Super, Speciale oraz Milano Edizione.

Stelvio oferowało 17-calowe felgi, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki, system AEB, dwustrefową klimatyzację, ostrzeżenie o kolizji, ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa, ekran Alfa Connect 8,8 cala oraz czujniki parkowania z tyłu.

Wersja Super dodawała 18-calowe felgi, nawigację, czujniki parkowania z przodu oraz częściowo skórzane siedzenia.

Wersje Speciale oraz Milano Edizione oferowały 19-calowe i 20-calowe felgi, a także reflektory ksenonowe, podgrzewane skórzane fotele oraz podgrzewaną kierownicę i wiele innych.

Nowa Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio zadebiutowała na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2016 roku i jest pierwszym SUV-em marki od ponad wieku.

Nowy model ma stać się wzorem w swoim segmencie, oddając prawdziwego ducha Alfy Romeo, z pięcioma kluczowymi cechami, które czynią ją jedną z najbardziej pożądanych marek na rynku motoryzacyjnym: wyraźnie włoski styl, innowacyjne silniki najwyższej klasy, doskonały rozkład masy, unikalne rozwiązania techniczne oraz wyjątkowy stosunek mocy do wagi.

Opracowany w prestiżowym centrum inżynieryjnym Alfy Romeo w Modenie, w sercu Włoskiej Doliny Motoryzacyjnej, SUV Stelvio będzie produkowany w niedawno zmodernizowanej fabryce w Cassino, na linii produkcyjnej dedykowanej wyłącznie najnowszym modelom Alfy Romeo – w tym oszałamiającej Giulii, która w 2015 roku wprowadziła markę w nową erę dzięki rewolucyjnemu stylowi, sportowym właściwościom jezdnym i technologii. Te same składniki, dostosowane do nowej klasy samochodu, powracają w przełomowym SUV-ie Stelvio, który oferuje czysty, sportowy styl Alfy Romeo, doskonałą wydajność oraz poziomy wyposażenia technicznego, które nie mają sobie równych w segmencie premium małych SUV-ów.

Już sama nazwa nowego SUV-a Alfy Romeo gwarantuje niezapomniane doświadczenie za kierownicą, które zaskoczy nawet najbardziej wymagających kierowców. Przełęcz Stelvio to najwyższa przełęcz górska we Włoszech (i druga najwyższa w Europie), a 20-kilometrowa droga, która ją przecina, ma ponad 75 zakrętów, zapierające dech w piersiach widoki oraz oszałamiające wzniesienia się do wysokości 2,758 metrów. Na przestrzeni lat odbywały się tu zacięte walki w kolarstwie i motorsporcie, co uczyniło tę trasę prawdziwą legendą sportową. Ważna arteria komunikacyjna w czasach wojen XX wieku, ta kręta droga stała się teraz dużą atrakcją turystyczną. Aby cieszyć się nią w pełni i wycisnąć z tej wyjątkowej przygody każdą kroplę przyjemności – samodzielnie lub w towarzystwie przyjaciół i rodziny – dostępny jest tylko jeden SUV, który może zaoferować niezrównane połączenie przyjemności z jazdy, włoskiego stylu i wszechstronności: to Alfa Romeo Stelvio.

Oszałamiający styl Alfy Romeo i czyste kontury

Alfa Romeo Stelvio to doskonałe połączenie dziedzictwa, prędkości i piękna; a jego magiczna alchemia jest nieodłączną częścią historii marki, sięgającej ponad wieku. Osiągnięcie tej mieszanki, zarówno w przeszłości, jak i obecnie, wymaga talentu do łączenia trzech szczególnych składników włoskiego designu: proporcji, prostoty i wysokiej jakości powierzchni. Te same czynniki stworzyły Giulię – nowy wzorzec Alfy Romeo i prekursor przyszłości marki – i zostały kompleksowo przetworzone, aby dostosować je do zupełnie innej objętości SUV-a.

Proporcje Stelvio, w szczególności, wyrażają siłę, dynamikę i zwartość, czego dowodem jest jego skromna długość 468 cm, wysokość 165 cm i szerokość 216 cm.

Widok z boku potwierdza to wrażenie, z konturem, który sugeruje kompaktowy samochód, zaczynając od przodu i rozwijając się ku tyłowi, a kabina kończy się na stromo pochylonym tylnym włazie, zwieńczonym spoilera dla maksymalnej wydajności aerodynamicznej – co jest kluczowe w samochodzie tej mocy.

Styl Alfy Romeo wyraża się również w wysokiej jakości powierzchni, która tworzy bogate, harmonijne refleksy wzdłuż bryły. Efekt końcowy to rzeźbiarska forma, która na bokach Stelvio, na przykład, tworzy ostre kontrasty między powierzchniami, które łapią światło, a tymi, które pozostają w cieniu. Zasadniczo „mięśnie” boków samochodu podkreślają jego przednie i tylne nadkola.

Wersja Quadrifoglio zaprezentowana w Los Angeles ma również boczny fartuch w kolorze nadwozia z wstawką węglową, co dodatkowo podkreśla sportowy charakter samochodu. Te cechy, w połączeniu z przednim i tylnym zderzakiem oraz mocno stylizowanymi nadkolami, wszystko w tym samym kolorze co nadwozie, sprawiają, że Stelvio Quadrifoglio bardziej przypomina sportową limuzynę niż tradycyjnego SUV-a w tym segmencie.

Trzecim aspektem stylu Alfy Romeo jest „prostota”, która maskuje jeden z najbardziej złożonych procesów twórczych w przemyśle: projektowanie samochodu. Ponieważ stylizacja ma na celu ukrycie długiego i skomplikowanego zadania tworzenia prostych, naturalnych linii, które podkreślają smukłą elegancję i wysmakowaną wysmakowanie produktów wytwarzanych we Włoszech. A to samo podejście przenika całą historię projektowania Alfy Romeo, która zawsze wyrażała się poprzez czyste, napięte linie. Dlatego Stelvio ma tak silną tożsamość, zbudowaną wokół kilku wybranych cech, takich jak przód w kształcie koniczyny, który jest być może najsłynniejszym i najbardziej rozpoznawalnym znakiem stylizacji motoryzacyjnej.

Przód Stelvio Quadrifoglio również emanuje silnym poczuciem mocy i agresji, głównie dzięki specyficznym otworom wentylacyjnym dla intercoolerów oraz klasycznym otworom wokół grilla w kształcie tarczy, w połączeniu z „mięśniową” powierzchnią.

Tył Stelvio również natychmiastowo przyciąga wzrok dzięki sportowemu wyglądowi uzyskanemu z dolnej części, charakteryzującej się czterema końcówkami wydechowymi, oraz stylizacji „Kamm tail”, która nadaje samochodowi unikalny, rozpoznawalny charakter, a także oddaje hołd historii Alfy Romeo – ponieważ ten wyróżniający się design pojawił się również w niektórych z jej najbardziej prestiżowych modeli sportowych i wyścigowych.

Ta sama sportowa inspiracja pojawia się również w czystym, przejrzystym wnętrzu SUV-a Stelvio, które jest całkowicie skoncentrowane na kierowcy, co widać po zgrupowaniu wszystkich elementów sterujących na małej, bezpośredniej kierownicy, zaprojektowanej, aby odpowiadać wszystkim stylom jazdy. Ale to nie wszystko. Pozycja kierowcy została zaprojektowana wokół kierowcy, z ukośnym tunel i lekko falującą deską rozdzielczą; a wnętrze zostało „dostosowane” jak szyty na miarę garnitur, z dbałością o szczegóły i wysokiej jakości materiałami: włókno węglowe, drewno i tkaniny zostały wybrane ze względu na ich wizualny i dotykowy urok oraz zmontowane, aby nadać wyraźne poczucie ludzkiego rzemiosła.

Ekscytująca wydajność z silnika V6 BiTurbo o mocy 510 KM

Nowoczesne, innowacyjne silniki to kolejna cecha prawdziwej Alfy Romeo. Dlatego Stelvio Quadrifoglio wyposażono w unikalny silnik zarówno pod względem technologii, jak i wydajności: 510-konny silnik V6 BiTurbo o pojemności 2,9 litra z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Czerpiąc inspirację z technologii Ferrari i ich know-how, 6-cylindrowy silnik BiTurbo wykonany jest w całości z aluminium, aby zredukować wagę pojazdu, szczególnie nad przednią osią.

Co więcej, mimo swojej fenomenalnej mocy i momentu obrotowego, silnik V6 510 KM o pojemności 2,9 litra BiTurbo jest również niezwykle wydajny pod względem zużycia paliwa, dzięki elektronicznie sterowanemu systemowi dezaktywacji cylindrów. Jak wszystkie silniki nowej generacji Alfy Romeo, jednostka V6 BiTurbo o pojemności 2,9 litra w Stelvio Quadrifoglio oczywiście dostarczy charakterystyczny dźwięk silnika Alfy Romeo, uzupełniający osiągi.

Na koniec, 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów ZF jest specjalnie skalibrowana, aby zmieniać biegi w zaledwie 150 milisekund w trybie Race. Skrzynia biegów ma również sprzęgło blokady, które daje kierowcy poczucie mocnego przyspieszenia po włączeniu biegu. W zależności od wybranego trybu przy pomocy selektora AlfaTM DNA Pro, skrzynia automatyczna optymalizuje płynność, komfort i łatwość prowadzenia w różnych warunkach, w tym w miejskich, a także poprawia zużycie paliwa i emisję CO2. Standardowo dostępne są także aluminiowe manetki zmiany biegów umieszczone na kolumnie kierownicy.

Oprócz tego ekskluzywnego silnika o mocy 510 KM dostępnego tylko w wersji Quadrifoglio, Alfa Romeo potwierdziła, że w gamie Stelvio znajdzie się również silnik 280 KM o pojemności 2,0 litra Turbo z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. To jednostka 4-cylindrowa wykonana w całości z aluminium, generująca 280 KM przy 5,250 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 400Nm przy 2,250 obr/min. Wraz z systemem elektrohydraulicznym MultiAir, charakterystycznymi cechami tego silnika są system turbosprężarki „2 w 1” oraz system bezpośredniego wtrysku o wysokim ciśnieniu 200 bar, które zapewniają szczególnie szybką reakcję na wciśnięcie pedału gazu w całym zakresie obrotów, a także pierwszorzędną efektywność paliwową.

Innowacyjne, ekskluzywne rozwiązania techniczne

Zgodnie z tradycją techniczną Alfy Romeo, pomoc elektroniczna nigdy nie może być natrętna, lecz jedynie ułatwiać doświadczenie jazdy, które samo w sobie jest ekscytujące dzięki pasjonująco i starannie zaprojektowanej konstrukcji i zawieszeniu. Stelvio Quadrifoglio zaprezentowane w Los Angeles potwierdza tę filozofię, ponieważ jest strukturalnie unikalne i angażujące, ale jednocześnie oferuje wiele wyrafinowanych systemów, które czynią jazdę – która jest już zapewniona dzięki doskonałym właściwościom technicznym samochodu – jeszcze bardziej ekscytującą.

AlfaTM DNA Pro

Stelvio Quadrifoglio jest również wyposażone w nowy selektor Alfa DNA Pro, który modyfikuje dynamiczną reakcję samochodu w zależności od wybranego trybu przez kierowcę: Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (tryb oszczędzania energii) oraz Race (idealny dla maksymalnej wydajności).

Napęd na wszystkie koła z technologią Q4

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio wyposażone jest w innowacyjny system napędu na wszystkie koła z technologią Q4, zaprojektowany do zarządzania rozkładem napędu w czasie rzeczywistym, aby zapewnić doskonałe osiągi, wydajność i bezpieczeństwo. Krótko mówiąc, system Q4 w nowym SUV-ie Alfy Romeo zapewnia wszystkie zalety napędu na cztery koła, jednocześnie oferując dobrą gospodarkę paliwową, responsywne osiągi oraz wszystkie przyjemności związane z jazdą samochodem tylnonapędowym.

Architektura systemu Q4 obejmuje aktywną skrzynię rozdzielczą i przedni dyferencjał zaprojektowane zgodnie z specyficznymi wymaganiami technicznymi Alfy Romeo, co wiąże się z szybkim zarządzaniem wysokimi poziomami momentu obrotowego, przy kompaktowej, lekkiej konstrukcji. Skrzynia rozdzielcza wykorzystuje zaawansowaną technologię aktywnego sprzęgła, aby zapewnić wyjątkowo dynamiczną jazdę w połączeniu z dobrą gospodarką paliwową. Zintegrowany aktor nowej generacji zapewnia wysoką szybkość reakcji i precyzyjny rozkład momentu obrotowego, zgodnie z wybranym ustawieniem trybu jazdy Alfa DNA Pro.

System Q4 nieustannie monitoruje liczne parametry, aby optymalizować rozkład momentu obrotowego między osiami, w zależności od tego, co robi samochód i ile przyczepności jest pod kołami. Ta technologia może przewidzieć nadchodzącą utratę przyczepności, przetwarzając dane, jakie otrzymuje z przyspieszenia bocznego i podłużnego, kąta skrętu kierownicy oraz czujników przechyłu. W normalnych warunkach Stelvio Quadrifoglio z systemem Q4 działa jak pojazd tylnonapędowy, z 100% momentu obrotowego przesyłanym na tylną oś. W miarę zbliżania się kół do granicy przyczepności, system przekierowuje do 50% momentu obrotowego na przednią oś poprzez dedykowaną skrzynię rozdzielczą. Aby zmodulować rozkład momentu obrotowego z największą szybkością, system wykorzystuje wysoki poziom mechanicznego poślizgu (do 2,5%) między dwiema osiami, co przekłada się na liderujące osiągi pod względem trakcji i stabilności kierunkowej w zakrętach.

AlfaTM Torque Vectoring

Po raz pierwszy w połączeniu z napędem na wszystkie koła Q4, technologia Torque Vectoring Alfy Romeo optymalizuje rozkład napędu w Stelvio Quadrifoglio i podkreśla jego sportowy charakter. Dwa sprzęgła w tylnym dyferencjale umożliwiają kontrolowanie dostarczania momentu obrotowego do każdego koła z osobna. Tak więc moc jest przenoszona na nawierzchnię bardziej efektywnie, nawet gdy prowadzisz samochód na jego dynamicznych granicach. Dzięki temu Stelvio jest zawsze bezpieczne i przyjemne w prowadzeniu, bez potrzeby ingerencji systemu kontroli stabilności.

System zawieszenia z ekskluzywną technologią AlfaLinkTM

Z przodu, Stelvio Quadrifoglio ma system podwójnych wahaczy z pół-wirtualną osią kierowniczą, aby optymalizować filtrację nierówności i zapewniać szybkie, precyzyjne reakcje na wprowadzenia kierownicy. Utrzymując stały kontakt opony z nawierzchnią w zakrętach, to ekskluzywne ustawienie Alfy Romeo zapewnia doskonałą przyczepność boczną. Ale niezależnie od prędkości i warunków, Alfa Romeo Stelvio zawsze oferuje naturalną, instynktowną jazdę. Tylne zawieszenie wykorzystuje system czterech i pół linków – opatentowany przez Alfę Romeo – aby dostarczyć zwycięskie połączenie wydajności, przyjemności z jazdy i komfortu. Dodatkowo, elektronicznie kontrolowany system tłumienia dostosowuje się do warunków jazdy w czasie rzeczywistym, pozwalając na wybór bardziej sportowych lub komfortowych właściwości jezdnych.

Zintegrowany system hamulcowy (IBS) i tarcze węglowo-ceramiczne

Po debiucie w Giulii, unikalny zintegrowany system hamulcowy Alfy Romeo (IBS) jest teraz stosowany w Stelvio Quadrifoglio. Ten innowacyjny system elektromechaniczny łączy kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulca, aby zapewnić natychmiastową reakcję na hamowanie i krótkie drogi hamowania, przy jednoczesnym istotnym wkładzie w optymalizację wagi. System hamulcowy Stelvio Quadrifoglio składa się z komponentów aluminiowych i tarcz węglowo-ceramicznych.

Kontrola Domeny Podwozia AlfaTM

System Kontroli Domeny Podwozia AlfaTM (CDC) działa jak „mózg” Stelvio Quadrifoglio i koordynuje wszystkie elektroniczne systemy samochodu. Zarządza działaniem różnych systemów technologicznych – takich jak nowy selektor AlfaTM DNA Pro, napęd na wszystkie koła Q4, system Torque Vectoring, aktywne zawieszenie oraz ESC – i optymalizuje wydajność i przyjemność z jazdy. Zasadniczo, CDC dostosowuje geometrię podwozia w czasie rzeczywistym, dynamicznie zmieniając mapowanie trybów AlfaTM DNA Pro na podstawie danych o przyspieszeniu i obrotach wykrytych przez czujniki. Krytyczne sytuacje są zapobiegane i zarządzane przez wcześniejsze informowanie odpowiednich jednostek sterujących związanych z elektronicznym systemem samochodu: podwozie, układ napędowy, system zawieszenia, układ hamulcowy, kierownica, wspomaganie kierownicy i dyferencjał w zakrętach.

Treści opracowane we współpracy z Magneti Marelli

Jak inne modele w ofercie Alfy Romeo, SUV Stelvio jest wyposażony w szereg funkcji opracowanych we współpracy z Magneti Marelli – od urządzeń oświetleniowych, poprzez układ napędowy, zawieszenia i systemy wydechowe, aż po nową jednostkę infotainment Connect 3D Nav 8.8″ – co dodatkowo potwierdza ugruntowaną i wzajemnie zyskowną współpracę między Alfą Romeo a znanym międzynarodowym liderem w projektowaniu i produkcji zaawansowanych systemów i komponentów motoryzacyjnych.

Idealny rozkład wagi i optymalny stosunek mocy do wagi

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.