ALPINE A106 1955-1964

Pierwszym samochodem marki Alpine był model 106 Coupe, sportowy pojazd, który wygrał wyścig Mille Miglia, udowadniając, że lekki samochód z małym silnikiem może pokonać potężniejsze sportowe auta na ich własnym terenie.

Lekki, zwrotny i z malutkim silnikiem z tyłu, niektórzy mogli by go uznać za francuskiego odpowiednika Porsche 911, ale pojawił się dziewięć lat przed znanym niemieckim sportowym samochodem. Na początku lat 50. dealer Renault z Dieppe we Francji rozebrał model Renault 4 aby stworzyć lekki, zwinny samochód. W 1955 roku Alpine A106 był gotowy, by zadebiutować na rynku.

Jego nadwozie wykonane z włókna szklanego było lżejsze od stalowego, ale trudniejsze w budowie, zwłaszcza z powodu wszystkich tych zaokrąglonych kształtów. Z przodu samochodu znajdowały się dwie okrągłe lampy i panel przypominający łuk. Metalowy zderzak był zamontowany na włóknie szklanym. Z boku auto miało strome, lekko zakrzywione przednie szybki. Jego sylwetka była pochylona w stronę końca pojazdu w łukowatą linię. Tylne błotniki były szersze niż reszta auta i miały wlot powietrza z przodu, używany do kierowania powietrza do silnika, który znajdował się z tyłu.

Wnętrze małego A106 miało dwa miejsca z przodu i małą ławkę z tyłu. Pulpit sterowniczy zawierał prędkościomierz i kilka wskaźników, ale nie miał obrotomierza. Między przednimi fotelami Alpine zamontowało dźwignię zmiany biegów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.