ALPINE A110 2017-Present

ALPINE A110 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćALPINE A110 2017-Present

Renault sięgnął głęboko w swoją przeszłość, wydobył markę Alpine i umieścił ją na zupełnie nowym samochodzie, zaprojektowanym z myślą o pokonaniu Porsche Cayman.

W latach 60. Renault Alpine A110 wygrało Rajd Monte Carlo. Był to lekki i zwinny samochód, który z gracją baletnicy pokonywał zaśnieżone zakręty. Jego znakomite prowadzenie przyniosło mu kilka zwycięstw w wyścigu. Z biegiem czasu samochód był udoskonalany, aż stał się zbyt drogi, co spowodowało spadek sprzedaży, a Renault zakończyło jego produkcję. W 2016 roku francuski producent zaprezentował samochód koncepcyjny, który przypominał kształt oryginalnego A110, a w 2017 roku wprowadził model produkcyjny na rynek.

Na przodzie, czterokrotne reflektory w okrągłym kształcie LED jako światła do jazdy dziennej przypominały starszy model. Nawet wyprofilowana linia z klapy bagażnika na przodzie nawiązywała do oryginału. To była dobrze wykonana retro-projekt. Pakiet aerodynamiczny był nowy, z szerokim dolnym grillem i dwoma wentylami bocznymi umieszczonymi przed kołami, które były funkcjonalne. Jego profil ukazywał opadające tylne okno, podobne do tego z 1962 roku. Z diodowymi lampami tylnymi i wydechem umieszczonym pośrodku, tył auta wyglądał inaczej niż oryginał, co było pozytywną zmianą.

Wnętrze samochodu wyposażono w sportowe fotele kubełkowe z wysokim podparciem, aby utrzymać pasażerów na miejscu podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Deska rozdzielcza miała cyfrowy panel wskaźników, którego design nawiązywał do oryginalnego Alpine. Wysoki mostek łączył centralną konsolę z konsolą środkową, pozostawiając małą przestrzeń do przechowywania pod nią.

Jednak najważniejszą częścią samochodu z silnikiem umieszczonym pośrodku był układ napędowy. Zastosowano w nim jednostkę napędową z cenionego Renault Megane RS, ale podrasowaną do 292 koni mechanicznych w wersji topowej. Standardowa skrzynia biegów to siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem.

Rok po prezentacji samochodu koncepcyjnego Alpine Vision, na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2017 roku, Alpine zaprezentowało swój pojazd produkcyjny: nowy model Alpine A110.

Łącząc ponadczasowe zasady Alpine dotyczące niskiej masy, zwinności i wydajności, ten sportowy coupe z silnikiem umieszczonym centralnie, to wierne odzwierciedlenie ducha swoich poprzedników, a w szczególności modelu A110 'Berlinette’. Nowy samochód będzie produkowany w fabryce Alpine w Dieppe, a dostawy rozpoczną się pod koniec 2017 roku w Europie kontynentalnej. Dostawy do Wielkiej Brytanii i Japonii rozpoczną się w 2018 roku.

Alpine wraca, aby zająć swoje miejsce w segmencie samochodów sportowych, z jedną obietnicą: przyjemność z jazdy.

Kompaktowy i lekki samochód sportowy

Aluminiowa platforma i nadwozie Alpine A110 są połączone na stałe, nitowane i spawane, co zapewnia wyjątkowo sztywną, ale lekką konstrukcję.

Alpine A110 waży zaledwie 1080 kg (bez dodatkowych opcji). Jego kompaktowe wymiary (4178 mm długości, 1798 mm szerokości i 1252 mm wysokości), optymalne rozłożenie masy (44% z przodu/56% z tyłu) oraz niskie położenie środka ciężkości są zaprojektowane z myślą o zwinności – zwłaszcza na krętych górskich drogach, które przyniosły Alpine sławę w latach 60. i 70.

Masy A110 koncentruje się wokół centrum pojazdu, z zbiornikiem paliwa z tyłu przedniej osi i silnikiem przed tylną osią, co pozwala kierowcy poczuć jedność z samochodem.

Doskonały stosunek mocy do masy

Alpine A110 jest wyposażone w nowy, 1.8-litrowy silnik turbo z czterema cylindrami, opracowany przez sojusz Renault-Nissan. Inżynierowie Alpine we współpracy z Renault Sport dostosowali ten silnik do potrzeb Alpine, wprowadzając specyficzne rozwiązania dotyczące dolotu powietrza, turbodoładowania, układu wydechowego oraz strojenia silnika. Silnik osiąga maksymalną moc 252 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm. W połączeniu z niską masą A110 wynoszącą zaledwie 1080 kg, doskonały stosunek mocy do masy wynoszący 233 KM na tonę pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4.5 sekundy.

Silnik współpracuje z siedmiobiegową skrzynią biegów DCT z mokrym sprzęgłem, której przełożenia zostały opracowane specjalnie dla Alpine, aby zapewnić optymalne osiągi w każdych warunkach. Dzięki intensywnemu wykorzystaniu symulacji dynamiki płynów, opracowano lekkie, aktywne sportowe układy wydechowe w A110, z myślą o osiągach i jakości dźwięku.

Alpine A110 ma trzy tryby jazdy (Normal, Sport, Track), w których ustawienia silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, ESC, dźwięku wydechu oraz wyświetlacza kierowcy są dostosowywane do warunków jazdy (i nastroju kierowcy).

AERODYNAMIKA INSPIROWANA WYŚCIGAMI

Płaska podłoga godna samochodu wyścigowego, sprawdzona w tunelu aerodynamicznym.

W poszukiwaniu połączenia smukłych linii i doskonałych osiągów, inżynierowie Alpine zwrócili się ku światu samochodów wyścigowych i supersamochodów, aby zoptymalizować aerodynamikę A110. Z całkowicie płaską podłogą i funkcjonalnym dyfuzorem pod tylnym zderzakiem, A110 łączy niskie opory powietrza z znaczną siłą docisku.

Dzięki temu Alpine A110 osiąga elektronicznie ograniczoną maksymalną prędkość 155 mph, zachowując płynny profil 'Alpine’ – bez potrzeby stosowania tylnego spoilera.

Wloty powietrza w przednim zderzaku tworzą zasłonę wzdłuż przednich nadkoli, poprawiając przepływ powietrza wokół przednich kół i tym samym redukując opory.

Z wartością Cd wynoszącą zaledwie 0.32, opór A110 należy do najniższych w segmencie samochodów sportowych.

NOWOCZESNY DESIGN, WIERNY DZIEDZICTWU

Alpine A110 jest wysoce nowoczesny, a jednocześnie od razu rozpoznawalny jako Alpine. Łączy nowoczesny język designu, materiały i technologie z efektywnością rozmiaru, kształtu i profilu, które charakteryzowały oryginalny model A110 Berlinette.

Z przodu, cztery niezależne pełne LED-owe światła do jazdy dziennej oraz centralny 'kręgosłup’ maski wyraźnie pokazują DNA Alpine.

Profil boczny ukazuje efektywność projektu – nadwozie ciasno owinięte wokół części technicznych, aby zminimalizować ślad i zmaksymalizować wydajność.

Z tyłu, światła LED w kształcie 'X’ z dynamicznymi kierunkowskazami nadają samochodowi wysoce nowoczesny wygląd, podczas gdy opadająca, owinięta tylna szyba przypomina nam o przeszłych modelach Alpine.

Wnętrze A110 łączy minimalistyczny, lekki design z przyjemną, komfortową pozycją za kierownicą. Wysokiej jakości materiały – gładka skórzana tapicerka naturalnej struktury, aluminium strukturalne, włókno węglowe – zapewniają satysfakcjonujące doświadczenie zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.

WYDAJNOŚĆ I KOMFORT – NA CO DZIEŃ

Lekka konstrukcja A110 w połączeniu z podwójnymi wahaczami z przodu i z tyłu, oferują rzadkie połączenie – doskonałe prowadzenie i osiągi, przy jednoczesnym zapewnieniu dużego komfortu jazdy oraz codziennej użyteczności.

Dostęp i wyjście zaprojektowano z myślą o łatwości, nawet w codziennym użytkowaniu. Przestrzeń dla kierowcy i pasażera pomieści osoby o różnych rozmiarach.

Krótko mówiąc, Alpine A110 czuje się równie dobrze w codziennej jeździe, jak na torze.

NAJLEPSZE PODZESPOŁY OD NAJLEPSZYCH W BRANŻY

W trakcie opracowywania A110 inżynierowie i projektanci Alpine zidentyfikowali najlepszych dostawców w celu zapewnienia optymalnych osiągów, dopasowania i wykończenia. Oto kilka przykładów:

Brembo opracowało całkowicie aluminiowe zaciski hamulcowe A110. Tylni układ hamulcowy, specyficzny dla Alpine, jest wyposażony w zintegrowany siłownik hamulca postojowego, co stanowi światowy rekord, oszczędzając 2.5 kg.
Otto Fuchs dostarczył 18-calowe lekkie felgi aluminiowe na A110, co pozwoliło zaoszczędzić dodatkową masę i nadać piękny 'otwarty’ wygląd.
Sabelt opracował jednoczęściowe fotele kubełkowe, które ważą zaledwie 13.1 kg każdy, bez kompromisów na komfort.

SPECYFIKACJE A110 PREMIERE EDITION

Alpine A110 Première Edition to limitowana seria 1,955 egzemplarzy. Liczba 1,955 odnosi się do roku, w którym Jean Rédélé założył markę Alpine.

Première Edition jest bogato wyposażona, w tym:

Lakier Alpine Blue, Noir Profond (czarny) lub Blanc Solaire (biały)
18-calowe felgi aluminiowe Otto Fuchs, z matowym czarnym wykończeniem, specyficznym dla Première Edition
Trzy tryby jazdy z ustawieniami 'Normal’, 'Sport’ i 'Track’
Wydajny system hamulcowy z tarczami hamulcowymi z dwóch materiałów z aluminiowym piastą i tylnymi zaciskami zintegrowanymi z hamulcem postojowym
Lekki aktywny układ wydechowy
System audio Focal dostosowany do potrzeb Alpine
Matowe akcenty z włókna węglowego w wnętrzu
Szlifowane aluminiowe pedały
Pikowane fotele sportowe Sabelt wykonane z gładkiej skóry naturalnej
Oznaczenie 'Tricolore’ w kolorach niebieskim, białym i czerwonym wewnątrz i na zewnątrz
…i numerowana tabliczka 'Première Edition’ na konsoli środkowej.

W 2018 roku, po zakończeniu produkcji Première Edition, dostępne będą różne poziomy wykończenia A110, wzbogacone o szeroką gamę opcji personalizacji.

CENY A110 PREMIERE EDITION

Alpine ustaliło nieoficjalną sugerowaną cenę detaliczną dla Première Edition na:

58,500 Euro brutto (z VAT) we Francji
64,000 Franków szwajcarskich (z VAT) w Szwajcarii.

Ostateczne ceny zostaną potwierdzone na początku formalnych zamówień w połowie 2017 roku.

DOSTĘPNOŚĆ A110 PREMIERE EDITION

Alpine otworzyło rezerwacje na model A110 Première Edition w grudniu 2016 roku za pośrednictwem dedykowanej aplikacji mobilnej Alpine. Wszystkie dostępne samochody z kierownicą po lewej stronie zostały zarezerwowane w ciągu 5 dni.

Niewielka liczba samochodów z kierownicą po prawej stronie pozostaje na rynek Wielkiej Brytanii (dostawy rozpoczną się w 2018 roku), a rezerwacje na rynek japoński rozpoczną się w nadchodzących tygodniach.

Aplikacja Alpine pozostaje otwarta na rezerwacje modelu produkcyjnego A110, który będzie produkowany w 2018 roku po zakończeniu dostaw A110 Première Edition.

ZAPROJEKTOWANE WE FRANCJI, WYPRODUKOWANE WE FRANCJI

Alpine A110 został zaprojektowany i skonstruowany we Francji, w Technocentrum Grupy Renault w Guyancourt oraz w centrum inżynieryjnym Renault Sport w Les Ulis.

Wszystkie modele A110 będą produkowane w fabryce Alpine w Dieppe – jej historycznym i duchowym domu.

Fabryka w Dieppe została wybudowana w 1969 roku przez Jean Rédelé, i to tutaj od tego czasu produkowano wszystkie generacje modeli Alpine. Od momentu zaprzestania produkcji Alpine w latach 90-tych, fabryka w Dieppe produkowała modele Renault Sport oraz inne niszowe pojazdy Grupy Renault, takie jak Clio V6, Espace, a obecnie Clio R.S. Dodatkowo, fabryka w Dieppe montuje wiele samochodów wyścigowych przeznaczonych dla klientów, takich jak Formula Renault 2.0.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.