ALPINE A110 S 2021-Present

ALPINE A110 S 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćALPINE A110 S 2021-Present

W przeciwieństwie do swojego „brata” A110 GT, wersja S została stworzona dla tych, którzy oczekiwali więcej, a Alpine chętnie dostarczyło im prowokacyjny samochód sportowy.

Marka Alpine, z bogatą historią w motorsporcie, została reaktywowana przez Renault w 2017 roku, zachowując wiele cech swoich przodków.

A110 S, zaprojektowane z myślą o osiągach, ma podobną karoserię do A110 GT. Posiada tę samą konfigurację czterech okrągłych reflektorów. Jego spiczasty przód zdobi charakterystyczny centralny żebro, które przebiega od zderzaka do szyby. W dolnej części nadwozia producent umieścił szeroką czarną kratkę, po bokach której znajdują się wloty powietrza, które kierują strumień powietrza na boki pojazdu, zmniejszając w ten sposób opór powietrza.

Emblematy S, które zdobiły progi boczne oraz tył samochodu, obiecywały sportowe doznania. Producent zainstalował również funkcjonalny spojler z tyłu pojazdu, generujący 81 kilogramów siły docisku przy dużych prędkościach w zakrętach. Mimo że silnik umieszczony jest centralnie, samochód nie miał bocznych wlotów, co było preferowane przez innych producentów.

Wewnątrz znajdowały się sportowe fotele kubełkowe z wbudowanymi zagłówkami i wysokim podparciem bocznym, z logo Alpine wyhaftowanym na przodzie oparć. Producent umieścił aluminiową listwę na desce rozdzielczej, która przebiegała od boku do boku, a na szczycie centralnego panelu umieszczono wyświetlacz systemu multimedialnego. Opcjonalnie, pakiet z mikrofibry oraz fotele wyścigowe dodawały wnętrzu więcej stylu.

Za kokpitem znajdował się ten sam silnik turbo o pojemności 1,8 litra, wzmocniony do 300 koni mechanicznych (304 PS), połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową). Jego rozkład masy 44:56 pozwalał na przewidywalne zachowanie samochodu przy nadsterowności.

 Alpine prezentuje nową gamę modeli A110: A110, A110 GT oraz A110 S. Te trzy wersje są w pełni zgodne z duchem Alpine, z własnym, unikalnym charakterem i przeznaczeniem. Każda z nich oferuje kierowcom odmiennie doświadczenia – wszystkie są natomiast typowo alpejskie. Tak lekkie i zwinne jak inne modele Alpine, oferują silnik turbo o pojemności 1.8 litra i 7-biegową automatyczną skrzynię biegów Getrag z podwójnym sprzęgłem.

Model Alpine A110 to brama do uniwersum Alpine. Podwozie „Alpine” oraz silnik o mocy 252 KM zapewniają radość z jazdy na poziomie Berlinette. Samochód jest lekki, dynamiczny i precyzyjny, zachowując zwrotność i wigor w każdych warunkach.

Nowy Alpine A110 GT to sportowy coupé w stylu Grand Tourisme w ofercie. Jego silnik o mocy 300 KM w połączeniu z podwoziem „Alpine” tworzy znakomitą równowagę między osiągami a komfortem. Trudno znaleźć samochód tak wszechstronny i elegancki. To sportowy samochód zarówno do codziennej jazdy, jak i dłuższych tras.

Nowy Alpine A110 S to najwyższa wersja, która stawia na osiągi. Jego podwozie „Sport” jest dostosowane do pełnej mocy silnika o mocy 300 KM. Posiada sportową duszę i opcjonalnie dostępne opony semi-slick oraz aerodynamiczny zestaw, który zachwyci kierowców ceniących precyzję, zwłaszcza na torze. Nowy A110 S jest niezwykle ekscytujący i pełen emocji.

„Rok 2021 to historyczny moment dla Alpine: weszliśmy do Formuły 1, wygraliśmy Grand Prix na Węgrzech i zrealizowaliśmy program Endurance w najwyższej kategorii. To właśnie symbolizuje nowa gama A110: jest bardziej wyrazista, podnosi poprzeczkę w kwestii osiągów i odzwierciedla nasze ambicje w świecie motoryzacyjnym.” Laurent Rossi, CEO, Alpine

Nowy Alpine A110 S, esencja sportowości

Emblemat S na tylnej klapie i progach wskazuje na intensywne sportowe i alpejskie doznania, jakie oferuje Nowy A110 S – oraz na jego bezkompromisową konfigurację, w tym silnik o mocy 300 KM, podwozie, hamulce, wydech i sportowe siedzenia. Niezależnie od warunków, zapewnia entuzjastyczne wrażenia i doskonałe prowadzenie na każdej drodze i przy każdej prędkości. Może być wyposażony w opcjonalne elementy aerodynamiczne z włókna węglowego, które podkreślają odważne osiągi, a także w dwukolorowe wykończenie (Fire Orange i Deep Black na dachu).

Wyposażenie zewnętrzne obejmuje czarną chromowaną literę Alpine, błyszczące czarne felgi GT Race o średnicy 18 cali, opony 215/40 R18 z przodu i 245/40 R18 z tyłu oraz pomarańczowe zaciski hamulcowe. Wnętrze ma najwyższej jakości elementy, w tym regulowane siedzenia Sabelt Sport na dwóch szynach, aluminiowe pedały sportowe oraz wnętrze pokryte mikrofibrą z pomarańczowymi przeszyciami, jeśli wybierzesz Pakiet Mikrofibrowy i Siedzenia Wyścigowe. Pomarańczowe pasy bezpieczeństwa, tapicerka z mikrofibry oraz elementy do mocowania uprzęży wyścigowej są teraz specyficznymi udogodnieniami Nowego A110 S.

Po stronie prowadzenia, Nowy A110 S ma opcjonalne opony semi-slick Michelin PS Cup 2 Connect oraz zestaw aerodynamiczny, który pozwala przekroczyć prędkość 275 km/h. Zestaw składa się z tylnego spojlera z włókna węglowego poprawiającego wydajność aerodynamiczną, przedniego ostrza z włókna węglowego oraz dłuższych osłon przednich pod podwoziem, aby zwiększyć efektywność tylnego dyfuzora i płaskiego podłoga. Jego stabilność przy 275 km/h pochodzi z dodatkowego obciążenia wynoszącego 60 kg na przednich kołach (z powodu włókna węglowego) oraz 81 kg na tylnych (z powodu tylnego spojlera), co daje łącznie 141 kg. Dzięki tym wyposażeniu, Nowy A110 S może wykorzystać swój pełny potencjał na torach.

„Nowy Alpine A110 S to pierwszy model A110 z tylnym spojlerem. Przeprowadziliśmy wiele testów w tunelu aerodynamicznym, które pokazały, że potrzebował znaczącego wsparcia aerodynamicznego, aby osiągnąć maksymalną prędkość. Aero Kit to nasza odpowiedź na to wyzwanie. A110 S osiąga maksymalną prędkość 275 km/h, ma wspaniały wygląd i zapowiada się na gwiazdę torów, która podejmie każdy wyścig z czasem.” Antony Villain, dyrektor designu Alpine

Nowy A110 S w skrócie:

Moc: 300 KM
Stosunek mocy do masy: 3.7 kg/KM
0 – 100 km/h: 4.2 sekundy
Moment obrotowy 340 Nm przy 2,400 do 6,000 obr./min
Maksymalna prędkość (bez ogranicznika): 275 km/h
Podwozie sportowe: przeprogramowane stabilizatory i sprężyny, zaprojektowana geometria osi, sprężyny o 50% twardsze, dostosowane amortyzatory, hollow stabilizatory dla minimalizacji masy (i 100% twardsze), obniżona wysokość prześwitu o 4 mm, hydrauliczne ograniczniki koła kierownicy dla optymalnej kontroli nad nadwoziem
Masa własna: 1,102 do 1,140 kg
System wydechowy: Sport
Układ hamulcowy Brembo o wysokiej wydajności, podwójne tarcze o średnicy 320 mm z przodu i z tyłu, pomarańczowe zaciski
Błyszczące czarne felgi GT Race o średnicy 18 cali
Opony Michelin Pilot Sport 4 (215/40 R18 z przodu i 245/40 R18 z tyłu)
Regulowane siedzenia Sabelt Sport na 2 widocznych szynach, pokryte czarną mikrofibrą i skórą z pomarańczowymi przeszyciami
Nowy Alpine A110 GT, Grand Tourisme, w francuskim stylu

Cechy szczególne to kolor Thunder Grey w wersji startowej oraz emblemat GT z tyłu i progach. Nowy A110 GT to bezkonkurencyjne połączenie osiągów i elegancji, dzięki podwoziu „Alpine” i napędowi o mocy 300 KM.

Smukła sylwetka, wyrafinowane wnętrze i wyraźne cechy mechaniczne przyciągają uwagę. Standardowe wyposażenie obejmuje Park Assist (wsparcie z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania) oraz regulowane skórzane siedzenia Comfort na 6 szynach (w tym z niebieskimi przeszyciami).

Nowy A110 GT w skrócie:

Moc: 300 KM
0 – 100 km/h: 4.2 sekundy
Moment obrotowy 340 Nm przy 2,400 do 6,000 obr./min
Podwozie Alpine, podwójne trójkątne zawieszenie z przodu i z tyłu
Masa własna: 1,119 do 1,140 kg
System wydechowy Sport
Układ hamulcowy Brembo o wysokiej wydajności, tarcze o średnicy 320 mm z przodu i z tyłu, niebieskie zaciski
Felgi Légende o średnicy 18 cali z polerowanym diamentem
Opony Michelin Pilot Sport 4 205/40 R18 z przodu oraz 235/40 R18 z tyłu
Regulowane siedzenia Comfort na 6 szynach, pokryte czarną lub brązową skórą, z niebieskimi przeszyciami
Alpine A110, oryginalny

Ten model nosi nazwę A110, a jego zwrotność i dynamika są niezrównane: jego masa jest optymalnie rozłożona (44% z przodu, 56% z tyłu przy centralnym umiejscowieniu silnika) i jest lżejszy (1,102 kg na sucho). Posiada podwozie Alpine i sportowe siedzenia, a jego efektywność oraz komunikatywność w każdych warunkach zapewniają czystą radość z jazdy.

A110 w skrócie:

Moc: 252 KM
0 – 100 km/h: 4.5 sekundy
Moment obrotowy 320 Nm przy 2,000 do 4,800 obr./min
Podwozie Alpine, podwójne trójkątne zawieszenie z przodu i z tyłu
Masa własna: 1,102 do 1,140 kg
Układ hamulcowy Brembo o średnicy 296 mm z przodu i z tyłu, zaciski Charcoal Black
Felgi o średnicy 17 cali
Opony Michelin Pilot Sport 4 205/45 R17 z przodu oraz 235/45 R17 z tyłu
Regulowane siedzenia sportowe na 2 szynach, pokryte czarną mikrofibrą i skórą, szare przeszycia
Nowy system multimedialny Alpine z lepszą łącznością

Alpine wyposaża nową gamę A110 w nowy system multimedialny Alpine, który obejmuje 7-calowy ekran dotykowy, łączność Bluetooth i 2 porty USB. Jest inspirowany smartfonami, intuicyjny (widgety są konfigurowalne) i kompatybilny z Apple CarPlay oraz Android Auto.

Sterowanie za kierownicą aktywuje rozpoznawanie głosu, aby można było kontrolować system iOS lub Google swojego smartfona lub uruchomić wyszukiwanie adresów w Google.

Wbudowany system nawigacyjny dostarcza mnóstwo informacji w czasie rzeczywistym (aktualizacje ruchu, ryzykowne obszary, nadchodzące stacje benzynowe, w tym ceny paliwa itp.).

Menu Telemetrii Alpine (opcja z wyjątkiem Nowego A110 S) zawiera odczyty w czasie rzeczywistym lub wykresy przedstawiające ciśnienie doładowania, temperaturę skrzyni biegów, moment obrotowy, moc, kąt kierownicy oraz przyspieszenie. A wbudowany chronograf śledzi osiągi na torach wyścigowych, na przykład.

System multimedialny Alpine dostępny jest, w zależności od wersji, z systemem audio standardowym (2 głośniki), systemem audio Focal (2 głośniki + 2 tweetery) oraz systemem audio Focal Premium (2 głośniki + 2 tweetery + 1 subwoofer).

Nowy system multimedialny Alpine jest kompatybilny z FOTA (aktualizacje oprogramowania przez Internet). Ta łączność w przyszłości umożliwi na przykład dodanie połączenia Wi-Fi.

Wyraźniejsza kalibracja silnika

Aby maksymalnie zwiększyć przyjemność z jazdy, każdy model Alpine A110 oferuje 3 tryby do wyboru dla kierowcy: Normalny, Sportowy i Torowy.

Tryby Normalny i Sportowy są zoptymalizowane, odpowiednio, pod kątem większego komfortu i bardziej energicznego zmieniania biegów, w tym możliwość redukcji biegów i zwiększenia obrotów silnika (dla rodzaju inteligentnego doładowania, które uzyskujesz przy podwójnym sprzęganiu) pomiędzy zmianą biegów.

Odpowiedzi pedału przyspieszenia i silnika, czułość wspomagania kierownicy, zasady zmiany biegów, aktywacja zaworu wydechowego oraz reakcja ESC zmieniają się w zależności od wybranego modelu (możesz całkowicie wyłączyć ESC, naciskając przycisk).

Kalibracja silnika w Nowym A110 GT i Nowym A110 S została poprawiona, aby osiągnąć maksymalną moc 300 KM przy wyższych obrotach silnika (6,300 obr./min), dodać 20 Nm (340 Nm momentu obrotowego już przy 2,400 obr./min) i osiągnąć maksymalną prędkość na 7. biegu (automatyczna skrzynia biegów została również zaprojektowana w celu zwiększenia wydajności).

Kolejna nowość: podczas inicjowania procedury Launch Control jeden z cylindrów jest tymczasowo dezaktywowany, aby uwolnić więcej dźwięków w stylu wyścigowym.

Nowe wyposażenie

Nowa gama A110 wprowadza nowe wyposażenie (w zależności od wersji):

Pakiet Comfort (tylko A110): regulowane siedzenia Sabelt Comfort na 6 szynach, czarna skóra, felgi Serac o średnicy 18 cali, aluminiowe pedały sportowe, system audio Focal oraz Park Assist
Park Assist: wsparcie z przodu i z tyłu, kamera cofania
Sportowy układ wydechowy (tylko A110) z optymalizowanym wtryskiem po zgaśnięciu, aby stworzyć jeszcze bardziej odpowiedni efekt dźwiękowy dzięki dostrojonej akustycznej rezonatorze, aktywnemu zaworowi akustycznemu dla bardziej komunikatywnych dźwięków w trybach Sport i Torowy, oraz splitterowi Y, aby uniknąć przeciwnych ciśnień i hałasu.
Pakiet mikrofibrowy (tylko Nowy A110 GT i Nowy A110 S) na kierownicy, podsufitce, konsoli centralnej i desce rozdzielczej (czarna mikrofibra), możliwe do połączenia z opcjonalnymi siedzeniami wyścigowymi w Nowym A110 S.
Aero Kit (tylko Nowy A110 S): przednie ostrze z włókna węglowego i tylny spojler zapewniające lepsze wsparcie aerodynamiczne, dłuższe osłony przednie pod podwoziem, aby zwiększyć wydajność tylnego dyfuzora i płaskiego podłoga, maksymalna prędkość (bez ogranicznika) 275 km/h.
Opony semi-slick Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect (tylko Nowy A110 S); opony o wysokiej wydajności (wzmocniona struktura, lepsza przyczepność) przystosowane do torów wyścigowych i zwykłych dróg.
Siedzenia wyścigowe (tylko Nowy A110 S): Sabelt Sport z mikrofibrową tapicerką.
Inne dostępne udogodnienia obejmują:

Układ hamulcowy Brembo o wysokiej wydajności, podwójne tarcze o średnicy 320 mm z przodu i z tyłu
Aluminiowe pedały sportowe
Zestaw lusterka wstecznego: elektrycznie składane lusterka zewnętrzne i wewnętrzne lusterko przeciwsłoneczne
Felgi Sérac o średnicy 18 cali, odlewane felgi o satynowym wykończeniu Fuchs Thunder Grey 18 cali, felgi Grand Prix o średnicy 18 cali z polerowanym diamentem
Dach z 100% wykończeniem błyszczącym z włókna węglowego, oszczędzający 1.9 kg (w Nowym A110 GT i Nowym A110 S)
Pakiet bagażowy: siatka za siedzeniem pasażera, zamknięta komora między dwoma siedzeniami.
Nadwozia Alpine A110, Nowy A110 GT oraz Nowy A110 S są dostępne w kolorach Glacier White, Iridescent White, Abyss Blue, Alpine Blue, Deep Black, Thunder Grey, Thunder Grey w matowym wykończeniu oraz Fire Orange. Tylko Nowy A110 S oferuje nowy opcjonalny dwukolorowy nadwozie (Fire Orange i czarny dach).

Ponadto katalog Atelier Alpine oferuje szereg 22 ekskluzywnych kolorów „dziedzictwa”, przywołujących legendę marki.

Cennik

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.