ALPINE A110S 2019-2021

ALPINE A110S 2019-2021

Przejdź do galerii zdjęćALPINE A110S 2019-2021

Marka, która niegdyś cieszyła się wielką sławą, zdobywając dwa rajdy Monte Carlo, Mistrzostwa Świata w Rajdach i nawet Le Mans w 1978 roku, została ożywiona przez swojego właściciela, Renault, po ponad 20 latach od momentu, gdy ostatni pojazd noszący tę nazwę opuścił fabrykę.

Nowa generacja A110 opiera się na tych samych zasadach co jej pierwowzór: lekka konstrukcja, silnik z tyłu i napęd na tylną oś. Oferowana jest w trzech wariantach: Pure, Legend i S. Pierwsze dwa kierowane są głównie do pasjonatów motoryzacji, którzy być może odwiedzą tor wyścigowy, natomiast wersja S jest lżejsza, mocniejsza i bardziej zorientowana na tor.

Silnik oferuje 252 KM w wersjach Pure i Legend oraz 292 KM w wersji S. Wszystkie trzy mają tę samą 7-biegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem.

Całkowita długość wszystkich trzech wersji wynosi 4,18 m, podczas gdy wariant S ma wysokość 1,24 m, o 1 cm niższy niż Pure i Legend. Wewnątrz kabiny wszystko jest nastawione na wyścigi. Kierownica ma przycisk uruchamiania, deska rozdzielcza wyposażona jest w wyświetlacz TFT, który może pokazywać różne informacje potrzebne na torze, a co najważniejsze, system telemetrii z własnym ekranem dotykowym na konsoli centralnej. Ten sam wyświetlacz może być używany do systemu nawigacji i infotainment. System EASY LINK jest standardowo montowany we wszystkich wariantach Alpine 110.

W zakresie osiągów, pierwsze dwa warianty przyspieszają do 100 km/h w 4,5 sekundy, podczas gdy wersja S osiąga to w 4,4 sekundy. Dodatkowo, wersja S może osiągać prędkość do 260 km/h, podczas gdy pozostałe mogą tylko rozpędzić się do 250 km/h.

 Z intensywnym charakterem sportowego auta i wyrazistym stylem, Alpine A110S dołącza do modelu A110 Pure i A110 Légende w gamie modelowej Alpine. Zajmując pozycję na szczycie oferty, A110S to lekkie coupe charakteryzujące się dużą mocą silnika, precyzyjnie zestrojonym podwoziem oraz dopracowanymi elementami designu.

A110S zostało zaprojektowane w celu zapewnienia precyzyjnej reakcji na prowadzenie oraz doskonałej stabilności przy dużych prędkościach. Wyrafinowany styl zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, wraz z wykorzystaniem najwyższej jakości materiałów, takich jak włókno węglowe i tapicerka Dinamica, podkreślają celowy charakter samochodu.

U podstaw A110S leży prawdziwe Alpine, to samochód sportowy z silnikiem umieszczonym z tyłu, dwuosobowy, który oferuje moc 292 KM i waży 1114 kg. Jest angażujący w prowadzeniu przy każdej prędkości, a jednocześnie komfortowy w codziennym użytkowaniu. A110S jest przystępny i łatwy do prowadzenia, wierny zasadom Alpine dotyczącym lekkiej konstrukcji, kompaktowych wymiarów i osiągów dzięki zwinności.

Cena A110S wynosi 66 500 €, bez opcji dodatkowych, a zamówienia można składać od razu. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach w październiku 2019 roku, a dostawy mają rozpocząć się jeszcze przed końcem roku.

Sébastien Erphelin, dyrektor zarządzający Alpine, komentuje: 'A110S dostarcza intensywnych wrażeń z jazdy. Od samego początku projektu Alpine naszym celem było zaproponowanie różnych wersji A110 z własnymi charakterystykami prowadzenia i osiągów. Jak wszystkie wersje A110, A110S jest łatwy zarówno w prowadzeniu, jak i użytkowaniu na co dzień. A110S jest przyjazny dla wszystkich kierowców, niezależnie od ich umiejętności.’

Design i wnętrze

Z unikalnymi elementami stylistycznymi, Alpine A110S wyraźnie odróżnia się od reszty gamy modelowej A110. Nowe elementy zewnętrzne, takie jak detale flag na tylnych filarach z włókna węglowego oraz pomarańczowy, czarny napis Alpine na tyle, pomarańczowe zaciski hamulcowe oraz wersja specyficzne koła 'GT Race’ w ciemnym wykończeniu również odzwierciedlają skoncentrowany charakter auta. A110S wygląda na celowy z obniżoną wysokością zawieszenia, a opcjonalne malowanie Gris Tonnerre w macie, dostępne tylko w A110S, dodatkowo podkreśla sportowy charakter pojazdu.

W kabinie, pomarańczowe przeszycia zastępują podpisowe niebieskie przeszycia znane z innych wersji A110. Wyrafinowana czarna tapicerka Dinamica na podsufitce, osłonach przeciwsłonecznych i drzwiach doskonale podkreśla bezkompromisowy charakter nowej wersji. Fotele, również wykończone Dinamica, to elementy Sabelt, które ważą zaledwie 13,1 kg każdy. Kierownica obszyta jest skórą i Dinamiką z pomarańczowym znacznikiem na godzinie 12 i dopasowanym przeszyciem. Pedały i podnóżki wykonane są z lekkiego aluminium, a wnętrze starannie podkreślają emblematy z włókna węglowego i pomarańczowe flagi, które odpowiadają tym znajdującym się na zewnątrz auta.

Kupujący A110S będą mieli możliwość zamówienia dachu z włókna węglowego w połysku, co nie tylko podkreśla sportowy charakter samochodu, ale także obniża jego wagę o 1,9 kg. Inne opcje obejmują lekkie felgi z włókna Fuchs i wykończenie z włókna węglowego dla foteli Sabelt. Standardowe wyposażenie obejmuje system audio Focal, telemetrię Alpine oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.

Antony Villain, dyrektor designu Alpine, komentuje: 'Precyzyjny i skoncentrowany charakter A110S odzwierciedlają nowe elementy designu. Emblematy flag wewnątrz i na zewnątrz, wykończone z włókna węglowego i kontrastującego pomarańczowego, doskonale podsumowują osobowość samochodu: jego zaangażowanie w lekką konstrukcję z jednej strony i dynamiczne doznania z drugiej. Tapicerka Dinamica w kabinie ma techniczny wygląd i feel, który doskonale pasuje do A110S. W zestawieniu z pomarańczowymi przeszyciami Dinamica nadaje kabinie elegancką, wysokiej jakości atmosferę.’

Podwozie

Od ustawienia zawieszenia po kalibrację kontroli stabilności, i od geometrii kół po konstrukcję i mieszankę opon, podwozie A110S zostało dopracowane w celu dostarczenia intensywnych wrażeń z jazdy.

U podstaw A110S leży ta sama bardzo lekka i kompaktowa aluminiowa struktura nadwozia, co w każdym A110, ale unikalne zestrojenie podwozia nadało nowej wersji wyjątkowy dynamiczny charakter. Nowe sprężyny są sztywniejsze o 50 procent, a amortyzatory zostały odpowiednio dostrojone. Stabilizatory – puste, aby zminimalizować wagę – są twardsze o 100 procent.

Obniżona wysokość zawieszenia, zmniejszona o 4 mm, optymalizuje środek ciężkości pojazdu i zapewnia Alpine A110S doskonałą stabilność przy dużych prędkościach oraz natychmiastową reakcję na prowadzenie. Ograniczniki skoków zostały dostrojone dla maksymalnej kontroli nad nadwoziem. Ogólnie rzecz biorąc, skoncentrowane zestrojenie podwozia skutkuje wysokim poziomem precyzji prowadzenia i dynamicznej efektywności.

Nowe koła i opony (215 mm na osi przedniej i 245 mm na tylnej) oraz specyficzna konstrukcja i mieszanka opon Michelin Pilot Sport 4 zapewniają A110S doskonałą przyczepność mechaniczną. Nowe opony i różne zmiany w podwoziu zapewniają A110S dynamiczny charakter, zarówno w teorii, jak i w odczuciu za kierownicą.

Odpowiednio, elektroniczny program kontroli stabilności został skonfigurowany, szczególnie w trybie torowym, dla maksymalnej precyzji i stabilności. System ESC nadal może być całkowicie wyłączony.

W standardzie znajdują się potężne zaciski hamulcowe Brembo i bi-materiałowe tarcze o średnicy 320 mm, które są opcjonalnie dostępne w innych wersjach A110.

Jean-Pascal Dauce, główny inżynier Alpine, komentuje: 'Wcześniejsze wersje A110 były bardzo zbliżone do oryginalnego A110 z lat 70. – jak ten klasyczny model, są zabawne i przyjemne w prowadzeniu. A110S ma zupełnie inny charakter. Jego dedykowane zestrojenie podwozia czyni go bardzo skoncentrowanym samochodem sportowym. Stabilność przy dużych prędkościach i precyzja prowadzenia to dwa z jego definiujących cech. Chociaż czasy okrążeń nigdy nie są priorytetem dla naszych samochodów drogowych, nowa A110S jest mimo wszystko szybsza niż inne wersje A110. Jednak ważne jest, że jest to komfortowy i użyteczny samochód na co dzień. A110S nie byłoby prawdziwym Alpine, gdyby było zbyt sztywne lub zbyt twarde do codziennej jazdy. Nie wymaga także od swojego kierowcy bardzo wysokiego poziomu umiejętności, aby była przyjemna i satysfakcjonująca – tak jak nasze inne modele, A110S może być doceniana przez kierowców o każdym poziomie doświadczenia.’

Układ napędowy

Z mocą silnika zwiększoną o 40 KM w porównaniu do istniejących wersji A110, Alpine A110S jest najszybszą i najmocniejszą wersją w ofercie. Charakterystyczny silnik czterocylindrowy o pojemności 1,8 litra pozostaje, ale ciśnienie doładowania zostało zwiększone o 0,4 bara, aby uzyskać lepsze osiągi.

Maksymalna moc wynosząca 292 KM osiągana jest przy 6400 obr/min, co jest o 400 obr/min wyżej niż w przypadku maksymalnej mocy innych wersji. Moment obrotowy wynosi 320 Nm i jest dostępny od 2000 obr/min do 6400 obr/min, co jest o 1400 obr/min wyżej niż w silniku o mocy 252 KM. W konsekwencji silnik A110S jest nie tylko mocniejszy, ale także bardziej emocjonujący w swoim dostarczaniu. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pomocą siódmej biegowej skrzyni biegów Getrag z podwójnym sprzęgłem. System e-dyferencjału oparty na hamulcach zapewnia, że A110S dostarcza bardzo szarpane i natychmiastowe przyspieszenie z zakrętu przy minimalnym poślizgu kół.

Nowa wartość mocy oznacza, że Alpine A110S ma stosunek mocy do masy wynoszący 3,8 kg/KM, co korzystnie wypada w porównaniu do 4,3 kg/KM innych wersji. Przyspiesza do 100 km/h z miejsca w 4,4 sekundy.

Jean-Pascal Dauce komentuje: 'Celem było wzmocnienie charakteru silnika i dostarczania mocy. A110S charakteryzuje się stabilnością przy dużych prędkościach i precyzją prowadzenia, a ważne było, aby odzwierciedlić te charakterystyczne cechy dynamiczne również w układzie napędowym samochodu. W zakresie 5000 do 7000 obr/min silnik jest szczególnie energiczny. Kontynuuje przyspieszanie nawet przy tych bardzo wysokich obrotach, co naprawdę zachęca do maksymalnego wykorzystania każdego biegu.’

Alpine A110S – Dane techniczne

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.