ARIEL Atom 3 2008-Present

ARIEL Atom 3 2008-Present

Przejdź do galerii zdjęćARIEL Atom 3 2008-Present

Prawdopodobnie nie słyszeliście o Ariel, małej brytyjskiej firmie zatrudniającej zaledwie 7 pracowników. Może w ostatnich latach było ich więcej, ale rozumiecie, o co chodzi.

Rozpoczynając jako projekt uniwersytecki, Ariel Atom zaprezentował swój pierwszy prototyp w 1996 roku pod nazwą LSC (Lekki Samochód Sportowy).

Pierwszy Ariel Atom zadebiutował w 2000 roku i był napędzany silnikiem wolnossącym o pojemności 1.8 litra, który generował 190 hp.

Nieco trudno jest opisać zewnętrzny design, ponieważ przeważnie składał się z podwozia, siedzeń, kierownicy i kół.

Główną aktualizacją było podwozie z nową przekątną strukturą boczną, co zapewniło więcej miejsca wewnątrz. Szerokość podwozia zwiększono o 60 mm.

Atom 3 to piękny przykład inżynierii, który był wyposażony w nowe zawieszenie oraz silnik pożyczony od Hondy, model K20A. Ariel zmienił mocowania silnika 2.0-litrowego iVTEC, aby poprawić poziom hałasu i wibracji. Potężna jednostka generowała 300 hp i była połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów, która przenosiła moc na tylne koła.

Wyobraźcie sobie 300 hp w samochodzie ważącym 515 kg – czy to nie brzmi przerażająco? Mały Atom 3 potrzebował tylko 2.8 sekundy, aby osiągnąć 100 km/h.

W 2008 roku Ariel Atom 3 wyposażono w gaz wydawany elektronicznie, nową zmianę biegów, nowy system paliwowy, nowy ECU oraz podwójny wydech.

Bez szyby czołowej, jazda z dużą prędkością, nawet w kasku, mogła być wyzwaniem. Aby zmniejszyć ciśnienie wiatru na głowie kierowcy, Ariel zastosował prosty deflektor.

Rozwój modelu Atom to w dużej mierze proces ewolucyjny, w którym uwzględniono opinie dziennikarzy, testerów, kierowców wyścigowych, dostawców i klientów. Atom 3 oferuje nie tylko nowy silnik Honda Type R, ale także szereg szczegółowych zmian w całym samochodzie. Większa wydajność, płynniejszy silnik, lepsza przestrzeń wewnętrzna, ulepszona zawieszenie oraz większy komfort dla kierowcy sprawiają, że ta trzecia generacja Atoma jest najlepsza do tej pory. Wizualnie Atom 3 jest natychmiast rozpoznawalny dzięki najnowszej ramie z nowymi ukośnymi belkami bocznymi oraz powrotowi do podwójnego wydechu, ale to tylko powierzchowne detale, które identyfikują liczne zmiany w Atomie.

Rama: Rama charakteryzuje się nową ukośną strukturą, zaprojektowaną w celu zwiększenia przestrzeni wewnętrznej, szczególnie na poziomie łokcia, oraz nieco szerszą ramą na poziomie ramion. Całkowita szerokość ramy została zwiększona o
60 mm, a przestrzeń na łokcie poprawiła się o 100 mm, podczas gdy szerokość toru i całkowita szerokość pojazdu pozostają bez zmian. Pomimo tego, że każda rura w ramie została zmieniona, samochód zachowuje oryginalny wygląd Atoma, ale teraz oferuje jeszcze więcej przestrzeni wewnętrznej niż pierwotny model.

Silnik: Atom 3 kontynuuje współpracę między firmami Ariel i Honda, wprowadzając najnowszą wersję silnika Honda Type R. Silnik 2.0 iVTEC wyposażony jest w wałki balansowe, a Ariel zmienił mocowania silnika, aby zapewnić lepszą izolację w ramie, dzięki czemu nowa instalacja oferuje znaczne poprawy w zakresie hałasu, wibracji i sztywności (NVH) oraz ogólne udoskonalenia związane z najnowszą technologią Hondy. Atom 3 będzie dostępny w standardowej wersji z silnikiem wolnossącym oraz z doładowaniem do 300 KM, przy czym najnowszy silnik oferuje więcej momentu obrotowego przy niskich obrotach. Elektryczny gaz, nowa zmiana biegów, system paliwowy, układ dolotowy, ECU i podwójny wydech to wszystko części zmian w Atomie 3, które pokazują staranność i dbałość o szczegóły w tym modelu.

Skrzynia biegów: W modelu Atom 3 zastosowano najnowszą 6-biegową skrzynię biegów o krótkim przełożeniu, pochodzącą z modelu Type R, z nowymi osłonami i wnętrzem, zmodyfikowanymi przełożeniami biegów oraz opcją ograniczonego poślizgu Quaife.

Zawieszenie: Atom 3 zachowuje system amortyzatorów sterowanych wahaczami, ale z wprowadzonymi zmianami w dźwigniach i amortyzatorach. Dzięki ogromnemu wkładowi od Bilstein nowy pojazd oferuje opcję nowych, 10-krotnie regulowanych amortyzatorów z najnowszym ustawieniem i łożyskami igłowymi w dźwigniach. Atom, już znany ze swoich wyjątkowych właściwości jezdnych w lekkim samochodzie o niskiej produkcji, teraz jeszcze bardziej poprawia swoje osiągi na drodze oraz na torze.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.