ARIEL Atom 3 2008-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

ARIEL Atom 3 2008-Present

Przejdź do galerii zdjęćARIEL Atom 3 2008-Present

Prawdopodobnie nie słyszeliście o Ariel, małej brytyjskiej firmie zatrudniającej zaledwie 7 pracowników. Może w ostatnich latach było ich więcej, ale rozumiecie, o co chodzi.

Rozpoczynając jako projekt uniwersytecki, Ariel Atom zaprezentował swój pierwszy prototyp w 1996 roku pod nazwą LSC (Lekki Samochód Sportowy).

Pierwszy Ariel Atom zadebiutował w 2000 roku i był napędzany silnikiem wolnossącym o pojemności 1.8 litra, który generował 190 hp.

Nieco trudno jest opisać zewnętrzny design, ponieważ przeważnie składał się z podwozia, siedzeń, kierownicy i kół.

Główną aktualizacją było podwozie z nową przekątną strukturą boczną, co zapewniło więcej miejsca wewnątrz. Szerokość podwozia zwiększono o 60 mm.

Atom 3 to piękny przykład inżynierii, który był wyposażony w nowe zawieszenie oraz silnik pożyczony od Hondy, model K20A. Ariel zmienił mocowania silnika 2.0-litrowego iVTEC, aby poprawić poziom hałasu i wibracji. Potężna jednostka generowała 300 hp i była połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów, która przenosiła moc na tylne koła.

Wyobraźcie sobie 300 hp w samochodzie ważącym 515 kg – czy to nie brzmi przerażająco? Mały Atom 3 potrzebował tylko 2.8 sekundy, aby osiągnąć 100 km/h.

W 2008 roku Ariel Atom 3 wyposażono w gaz wydawany elektronicznie, nową zmianę biegów, nowy system paliwowy, nowy ECU oraz podwójny wydech.

Bez szyby czołowej, jazda z dużą prędkością, nawet w kasku, mogła być wyzwaniem. Aby zmniejszyć ciśnienie wiatru na głowie kierowcy, Ariel zastosował prosty deflektor.

Rozwój modelu Atom to w dużej mierze proces ewolucyjny, w którym uwzględniono opinie dziennikarzy, testerów, kierowców wyścigowych, dostawców i klientów. Atom 3 oferuje nie tylko nowy silnik Honda Type R, ale także szereg szczegółowych zmian w całym samochodzie. Większa wydajność, płynniejszy silnik, lepsza przestrzeń wewnętrzna, ulepszona zawieszenie oraz większy komfort dla kierowcy sprawiają, że ta trzecia generacja Atoma jest najlepsza do tej pory. Wizualnie Atom 3 jest natychmiast rozpoznawalny dzięki najnowszej ramie z nowymi ukośnymi belkami bocznymi oraz powrotowi do podwójnego wydechu, ale to tylko powierzchowne detale, które identyfikują liczne zmiany w Atomie.

Rama: Rama charakteryzuje się nową ukośną strukturą, zaprojektowaną w celu zwiększenia przestrzeni wewnętrznej, szczególnie na poziomie łokcia, oraz nieco szerszą ramą na poziomie ramion. Całkowita szerokość ramy została zwiększona o
60 mm, a przestrzeń na łokcie poprawiła się o 100 mm, podczas gdy szerokość toru i całkowita szerokość pojazdu pozostają bez zmian. Pomimo tego, że każda rura w ramie została zmieniona, samochód zachowuje oryginalny wygląd Atoma, ale teraz oferuje jeszcze więcej przestrzeni wewnętrznej niż pierwotny model.

Silnik: Atom 3 kontynuuje współpracę między firmami Ariel i Honda, wprowadzając najnowszą wersję silnika Honda Type R. Silnik 2.0 iVTEC wyposażony jest w wałki balansowe, a Ariel zmienił mocowania silnika, aby zapewnić lepszą izolację w ramie, dzięki czemu nowa instalacja oferuje znaczne poprawy w zakresie hałasu, wibracji i sztywności (NVH) oraz ogólne udoskonalenia związane z najnowszą technologią Hondy. Atom 3 będzie dostępny w standardowej wersji z silnikiem wolnossącym oraz z doładowaniem do 300 KM, przy czym najnowszy silnik oferuje więcej momentu obrotowego przy niskich obrotach. Elektryczny gaz, nowa zmiana biegów, system paliwowy, układ dolotowy, ECU i podwójny wydech to wszystko części zmian w Atomie 3, które pokazują staranność i dbałość o szczegóły w tym modelu.

Skrzynia biegów: W modelu Atom 3 zastosowano najnowszą 6-biegową skrzynię biegów o krótkim przełożeniu, pochodzącą z modelu Type R, z nowymi osłonami i wnętrzem, zmodyfikowanymi przełożeniami biegów oraz opcją ograniczonego poślizgu Quaife.

Zawieszenie: Atom 3 zachowuje system amortyzatorów sterowanych wahaczami, ale z wprowadzonymi zmianami w dźwigniach i amortyzatorach. Dzięki ogromnemu wkładowi od Bilstein nowy pojazd oferuje opcję nowych, 10-krotnie regulowanych amortyzatorów z najnowszym ustawieniem i łożyskami igłowymi w dźwigniach. Atom, już znany ze swoich wyjątkowych właściwości jezdnych w lekkim samochodzie o niskiej produkcji, teraz jeszcze bardziej poprawia swoje osiągi na drodze oraz na torze.

2.0L i-VTEC 6MT (245 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc180 Kw @ 8200 Rpm
245 Hp @ 8200 Rpm
241 Bhp @ 8200 Rpm
Moment obrotowy154 Lb-Ft @ 6100 Rpm
209 Nm @ 6100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony190/50 R15
Długość134 In (3404 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość47 In (1194 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63 In (1
Rozstaw osi92.3 In (2344 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika0.5 Cuft (14 L)
Aerodynamika (Cd)0.4
Masa własna1019 Lbs (462 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita1565 Lbs (710 Kg)
Średnie spalanie30 Mpg Us (7.8 L/100Km)

2.0L Supercharged 6MT (304 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc224 Kw @ 8200 Rpm
305 Hp @ 8200 Rpm
300 Bhp @ 8200 Rpm
Moment obrotowy200 Lb-Ft @ 6500 Rpm
271 Nm @ 6500 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/50 R15
Długość134 In (3404 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość47 In (1194 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63 In (1
Rozstaw osi92.3 In (2344 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika0.5 Cuft (14 L)
Aerodynamika (Cd)0.4
Masa własna1005 Lbs (456 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita1548 Lbs (702 Kg)
Średnie spalanie31 Mpg Us (7.6 L/100Km)

2.4L i-VTEC 6MT (233 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc172 Kw @ 8200 Rpm
234 Hp @ 8200 Rpm
231 Bhp @ 8200 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 6500 Rpm
201 Nm @ 6500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/50 R15
Długość134 In (3404 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość47 In (1194 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63 In (1
Rozstaw osi92.3 In (2344 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika0.5 Cuft (14 L)
Aerodynamika (Cd)0.4
Masa własna1349 Lbs (612 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita1653 Lbs (750 Kg)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)

2.4L i-VTEC 6MT (370 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc272 Kw @ 7500 Rpm
370 Hp @ 7500 Rpm
365 Bhp @ 7500 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 4400 Rpm
420 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/50 R15
Długość134 In (3404 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość47 In (1194 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63 In (1
Rozstaw osi92.3 In (2344 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika0.5 Cuft (14 L)
Aerodynamika (Cd)0.4
Masa własna1350 Lbs (612 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita1653 Lbs (750 Kg)
Średnie spalanie29.4 Mpg Us (8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/klient.dhosting.pl/codexo/autozakup.com.pl-wei4/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:34 Stack trace: #0 /home/klient.dhosting.pl/codexo/autozakup.com.pl-wei4/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(658): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/klient.dh...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/klient.dhosting.pl/codexo/autozakup.com.pl-wei4/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 34