ARO 10 1980-2004

ARO 10 to mały SUV, który został zaprezentowany na wystawie EREN 1979 (Rumuńska Wystawa Gospodarki Narodowej). Został zaprezentowany jako model z 1980 roku, kiedy to auto zaczęło być sprzedawane na rynku.

Ten mały SUV produkowany w Rumunii opracowano jako lekkiego SUV-a do użytku zarówno na rynki eksportowe, jak i krajowe. Został zaprojektowany przez niezależnego projektanta samochodów, który aplikował na stanowisko w fabryce ARO i został zatrudniony od razu. Auto charakteryzowało się nowoczesnymi jak na tamte czasy rozwiązaniami: niezależnym zawieszeniem na wszystkich czterech kołach oraz napędem 4×4 z niskim biegiem. Po kilku latach tylne niezależne zawieszenie zostało zastąpione sztywną osią, która była mocniejsza i bardziej niezawodna w terenie oraz mogła pomieścić większe obciążenia.

Na zewnątrz miało prosty, kwadratowy kształt, z niektórymi elementami przejętymi z Dacii 1300, która była licencjonowaną wersją Renault 12 produkowaną w Rumunii. Płaska przednia część z krótkim zwisem zapewniała bardzo dobry kąt podejścia. Podobny projekt zrealizowano dla tylnej części pojazdu. Dziwnie, ARO 10 miał dłuższy rozstaw osi niż jego większy brat, ARO 240. Produkowano go w różnych wersjach, od dachu otwieranego w wersji dwudrzwiowej po czterodrzwiowego pick-upa po roku 2000.

W środku początkowy model miał proste materiałowe fotele oraz deskę rozdzielczą z Dacii 1300. Na przestrzeni lat model był nieustannie aktualizowany. Samochód nie był oferowany z wspomaganiem kierownicy ani elektrycznymi szybami. W Wielkiej Brytanii sprzedawano go jako Dacia Duster z manualną skrzynią biegów na cztery przełożenia tylko w 1985 roku. Opcjonalny system stereo za 100 funtów był jedyną dostępną opcją.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.