Stworzony jako pojazd terenowy w byłej komunistycznej Rumunii, model Aro 24 był zaskakująco zaawansowanym pojazdem jak na swoje czasy.
Rumunski producent samochodów Aro rozpoczął produkcję pojazdów terenowych w 1957 roku, korzystając z licencjonowanego radzieckiego modelu GAZ 69. Jednak Partia Komunistyczna poprosiła inżynierów o opracowanie oryginalnego modelu od podstaw. Tak powstał Aro 24, który zadebiutował na rynku w 1972 roku. W odróżnieniu od większości pojazdów terenowych tamtych czasów, Aro 24 miał niezależne zawieszenie z przodu oraz zakrzywioną ramę, co czyniło go bardziej komfortowym na drodze.
Był dostępny w kilku wersjach nadwozia – z trzema lub pięcioma drzwiami oraz jako kabriolet. Wszystkie wersje miały prostą, płaską konstrukcję nadwozia. Z przodu producent zamontował poziome reflektory pochodzące z innych pojazdów produkowanych w Rumunii, aby zredukować koszty. Metalowy przód pojazdu miał grill z pionowymi żebrami, podobnie jak w Gaz69. Metalowy zderzak ARO został bezpośrednio zamontowany na końcach podwozia.
Wewnątrz był to prosty pojazd z dwoma siedzeniami z przodu i ławką dla trzech pasażerów z tyłu. W zależności od wersji, samochód miał drzwi z tyłu dla pasażerów, a wszystkie wersje z zamkniętym nadwoziem miały klapę tylną zamykaną na bok. Istniała także opcja bocznych siedzisk w bagażniku, co zwiększało pojemność do dziewięciu pasażerów.