ARO IMS 57 1957-1959

Pierwszym pojazdem terenowym wyprodukowanym przez rumuńskiego producenta ARO był IMS57, który powstał na podstawie rosyjskiej licencji na GAZ69.

Po II wojnie światowej Rumunia znalazła się pod okupacją radziecką i budowała to, co nakazywał „Wielki Brat”. Istniało wysokie zapotrzebowanie na pojazdy terenowe, ponieważ drogi były w fatalnym stanie, a czasem nawet w ogóle ich nie było. Rząd zakupił prawa do produkcji radzieckiego pojazdu terenowego GAZ69 na licencji w fabryce, co doprowadziło do narodzin marki ARO.

Podobnie jak GAZ69, IMS (akronim od Państwowej Fabryki Mechanicznej) miał tę samą konstrukcję co jego rosyjski odpowiednik, z wysoką komorą silnikową w kształcie litery V. Zaokrąglona maska i płaski grill z pionowymi żebrami były reminiscencjami przedwojennego designu. Wydatne przednie błotniki wspierały reflektory. Strome, składane przednie szyby były podzielone i płaskie. Nie było dachu ani innych paneli karoserii chroniących pasażerów. IMS57 był dostępny tylko jako pojazd kabriolet z wojskowym pokrowcem z tkaniny i plastikowymi oknami.

Wnętrze IMS57 oferowało dwa miejsca z przodu i parę bocznych ławek z tyłu lub jedną ławkę z tyłu. Deska rozdzielcza miała cztery wskaźniki w centralnej części oraz uchwyt do trzymania przed pasażerem.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.