ARTEGA GT 2010-2012

Stworzony przez Henrika Fiskera i napędzany silnikiem Volkswagena, Artega GT był dwumiejscowym samochodem sportowym, który mógł konkurować z innymi superautami swojego czasu.

Klaus Dieter Frers marzył o niemieckim samochodzie sportowym z silnikiem umieszczonym z tyłu, który mógłby dumnie stawać w szranki z innymi superautami i cieszyć się swoimi osiągnięciami. W 2006 roku założył markę Artega i zaprezentował pierwszy produkt na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku. To był rok, w którym światowy kryzys finansowy zagrażał dużym markom. Taki mały producent jak Artega nie miał szans. Pan Frers czekał na lepsze czasy i w 2009 roku wprowadził na rynek Artega GT.

Jego projekt powstał z rąk tej samej osoby, która stworzyła linie Aston Martin DB9, BMW Z8 oraz Fisker Karma. Płynne linie Artega GT zaczynały się od wąskiego przodu, dwóch dużych reflektorów i wygiętych przednich błotników. Wygięte słupki A oraz zaokrąglony dach umożliwiały gładki przepływ powietrza do skośnej tylnej szyby. Z boku, za drzwiami, samochód miał duży wlot powietrza na każdym tylnym błotniku, zasilający silnik.

Wewnątrz, kształt deski rozdzielczej i wentylacji inspirowany był Audi, ale reszta była w pełni oryginalna dla Artega GT. W zestawie wskaźników dominował duży zegar. Jego górna część pokazywała obroty silnika, podczas gdy dolna wyświetlała prędkość z analogowymi białymi wskazówkami i białymi cyframi. Sportowe fotele kubełkowe z wysokim wsparciem obiecywały doskonałe trzymanie boczne podczas pokonywania zakrętów. Dzięki wnętrzu wykończonemu skórą i detalom w kolorze fortepianowej czerni, ten sportowy samochód był poważnym zawodnikiem.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.