DB9 Volante zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej pod koniec 2004 roku.
Był to 13. kabriolet stworzony przez brytyjskiego producenta samochodów.
Auto weszło na rynek po modelu DB7. Zgodnie z tradycją nazewnictwa, powinno nosić nazwę DB8, jednak producent obawiał się, że klienci pomyślą, iż pod maską kryje się silnik V8. W rzeczywistości był to silnik V12 zaczerpnięty z Aston Martin Vanquish. Zbudowano go ręcznie w Aston Martin Gaydon, obok wersji coupe.
Samochód był krokiem naprzód w stosunku do DB7, oferując bardziej aerodynamiczny wygląd, ale wciąż zachował klasyczny grill „muszlowy” Aston Martina. Dach otwierany był za naciśnięciem przycisku i znikał w jedynie 17 sekund. Po złożeniu chował się za twardą pokrywą, wyrównaną z nadwoziem DB9.
Wnętrze DB9 zachwycało luksusowym wykończeniem, pokrytym skórą, aluminium i drewnem. Drewno użyto tylko w dwóch miejscach: na górnej części deski rozdzielczej oraz, opcjonalnie, na listwach drzwi. Szczotkowane aluminiowe pedały były częścią sportowego wizerunku. Mimo składany dach DB9 Volante oferował konfigurację siedzeń 2+2.
Podobnie jak Aston Martin Vanquish, DB9 był wyposażony w 5,9-litrowy silnik V12. Podczas gdy silnik znajdował się z przodu, skrzynia biegów była umieszczona z tyłu, aby poprawić rozkład masy. Standardowo posiadał 6-biegową skrzynię manualną, ale dostępna była również opcja z 6-biegową skrzynią automatyczną.
Elegancki Aston Martin DB9 Volante miał swoją światową premierę 4 stycznia na Targach Motoryzacyjnych w Detroit w 2004 roku – to szósty nowy model firmy w ciągu mniej niż dwóch i pół roku.
Aston Martin DB9 Volante jest 13. kabrioletem w ofercie firmy – dołączając do prestiżowej linii kabrioletów powojennych, która sięga DB2 z 1950 roku i obejmuje modele DB4, DB5, DB6, V8 oraz DB7. To jednak pierwszy kabriolet, który wykorzystuje unikalną strategię platformy VH (Pionowa/Horyzontalna) Aston Martin oraz pierwszy, który będzie produkowany w nowo otwartych zakładach Aston Martin w Gaydon.
Aston Martin DB9 Volante jest budowany obok modelu Aston Martin DB9 Coupe, który został zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2003 roku. Oba modele są ręcznie montowane w Aston Martin Gaydon, a Coupe jest dostarczane klientom wiosną 2004 roku, natomiast Volante jesienią 2004 roku. Oczekuje się, że w 2005 roku sprzedanych zostanie ponad 2000 modeli DB9, z czego około 50% będą stanowić modele Volante.
Dr Ulrich Bez, dyrektor generalny Aston Martin, powiedział: „Od początku programu DB9 wiedzieliśmy, że chcemy modelu kabrioletu. Dlatego Volante został zaprojektowany, zaplanowany i zbudowany od samego początku jako kabriolet – to nie jest Coupe z po prostu zdjętym dachem.
„Aston Martin DB9 Volante ma wszystkie tradycyjne cechy stylistyczne, jakich można się spodziewać po kabriolecie Aston Martin. Jest bardzo elegancki i doskonale proporcjonalny z każdej strony, podczas gdy subtelne ozdobniki pomagają stworzyć mocno wyglądający samochód sportowy.”
Zaprojektowany przez Henrika Fiskera, dyrektora designu Aston Martin, który czerpał inspiracje z wcześniejszych kabrioletów tej marki, Aston Martin DB9 Volante ma w pełni chowany dach, który jest przechowywany wewnątrz nadwozia samochodu, gdy jest zamknięty, co pozwala na zachowanie bardzo gładkiego i eleganckiego profilu.
„Chciałem, aby Aston Martin DB9 Volante był niewątpliwie Aston Martinem, ale musiał zachować wszystkie cechy kabrioletu. Nawet z podniesionym dachem musiał wyglądać pięknie,” powiedział Henrik Fisker.
Dach jest obsługiwany za pomocą naciśnięcia przycisku i chowa się w zaledwie 17 sekund. Gdy jest opuszczony, składa się za twardą pokrywą bagażnika, która następnie elektrycznie zamyka się równo z nadwoziem DB9. Aston Martin DB9 Volante ma pojemność bagażnika wynoszącą 197 litrów (170 litrów w DB7) i dwa tylne siedzenia.
W przypadku wypadku, czujniki w Aston Martin DB9 Volante wykrywają ryzyko przewrócenia się i z tylnych podłokietników siedzeń pasażerów uruchamiane są dwa roll-hoopy, podczas gdy pasażerowie z przodu są chronieni przez słupki A przedniej szyby, które mogą wytrzymać dwukrotną wagę całego nadwozia samochodu.