ASTON MARTIN DB9 Volante 2013-2015

ASTON MARTIN DB9 Volante 2013-2015

Przejdź do galerii zdjęćASTON MARTIN DB9 Volante 2013-2015

Aston Martin DB9 Volante z 2013 roku dodał blasku brytyjskiej marce dzięki wersji kabriolet DB9 Coupe.

Od momentu premiery model DB9 był dostępny w dwóch wersjach: Coupe i Volante, przy czym Volante oznaczał pojazdy z otwieranym dachem w terminologii Aston Martin.

Pojazd charakteryzował się niskim profilem, płaską i długą maską oraz nachyloną wzmocnioną szybą przednią, która była wymagana do przejścia testów przewrócenia. W modelu z 2013 roku DB9 otrzymał większy grill, nowe LED-owe światła dzienne oraz pasek świetlny na błotnikach, nad bocznymi wlotami powietrza. Reflektory standardowo były wyposażone w bi-ksenonowe oświetlenie. Z tyłu, światła tylne miały białe i przezroczyste szkło na dolnej części. Zastosowano również poprawiony dyfuzor, aby podkreślić styl otwartego Gran tourera.

Wewnątrz dostępne były cztery fotele, mimo że prawdopodobnie tylko przednie będą używane w pełni. Konsola środkowa miała aluminiowe i pianowo-czarne powierzchnie. Ekran infotainment był chowany pod pokrywą, która była na równi z górną częścią konsoli.

Pod maską znajdował się nowy silnik AM11 V12, który miał zmodyfikowany blok i nową głowicę, w tym podwójne zmienne ustawienia zaworów. Zainstalowano nową adaptacyjną zawieszenie, aby poprawić szybkość pokonywania zakrętów. Na koniec, ale nie mniej ważne, dodano hamulce węglowo-ceramiczne do listy wyposażenia.

 Wkrótce po premierze całkowicie nowego modelu Vanquish Super GT, wprowadzenie modelu Aston Martin DB9 z rocznika 2013 daje brytyjskiemu producentowi luksusowych samochodów sportowych doskonałą okazję do dodatkowego wzbogacenia atrakcyjności swojego flagowego modelu w sektorze GT, z istotnymi zmianami dotyczącymi stylizacji wewnątrz i na zewnątrz, a także kluczowymi zmianami pod klasycznie piękną „skórą” nowego DB9.

Zmiany w stylizacji sprawiają, że Aston Martin DB9 przyjmuje jeszcze bardziej smukłą, płynną i czystą formę przypominającą wygasający model Aston Martin Virage, który przestaje być produkowany ze skutkiem natychmiastowym. Bazując na klasycznej sylwetce Aston Martin GT, nowy DB9 dodaje bardziej wyraźny „zgrubienie” tylnych drzwi, aby jeszcze bardziej poprawić aerodynamikę samochodu.

Zewnętrzny design DB9 emanuje silnym, asertywnym, a zarazem eleganckim charakterem. Powierzchnie ukazują napięte linie i subtelne, muskularne formy, które wskazują na ukrytą moc tego renomowanego Sport GT.

Aston Martin DB9 siedzi nisko i szeroko, wizualnie „osadzając” samochód na drodze, co daje wyraźnie sportowy wygląd. Wrodzona szerokość pojazdu jest podkreślona przez element „łapacza światła”, który biegnie od dolnego przedniego zderzaka do progu pojazdu, tworząc wyrazisty, zdeterminowany wygląd.

Od samego początku dostępny w wersji Coupe lub Volante, DB9 13MY ma wyraźnie szeroki zakres atrakcyjności.

Reflektory bi-ksenonowe zapewniają samochodowi wyraźny punkt skupienia, podczas gdy subtelne linie dekoracyjne biegną wzdłuż i pod reflektorami, wizualnie poszerzając samochód.

Duża dolna atrapa powietrza dostarcza powietrze do standardowego systemu hamulcowego z ceramiki węglowej, a przedni splitter również służy do wizualnego poszerzenia samochodu. Dla tych nabywców DB9, którzy szukają jeszcze bardziej sportowego wyglądu, dostępny jest teraz karbonowy przedni splitter, który można zamówić w ramach zewnętrznego pakietu Carbon.

Spojrzenie na szczegóły ujawnia prawdziwe piękno Aston Martin DB9. Na przykład atrapa powietrza, inspirowana designem wyprzedanego hypercara One-77, posiada pięć poziomych łopatek, które są fazowane, aby stworzyć profil aero. Tymczasem wentylacje na masce są wykonane z autentycznego cynku z charakterystycznymi łopatkami. Te detale, razem z nową atrapą i wyraźnymi bocznymi wlotami powietrza, to klasyczne cechy designu Aston Martin.

Aston Martin DB9 13MY oferuje również zintegrowane boczne wloty powietrza oraz diodowe powtórniki kierunkowskazów. Długi wlot podkreśla smukłe, długie linie nosa DB9. Ponownie, kunszt Aston Martin jest wyraźnie widoczny w użyciu metalowych osłon i czystych linii wykończeń z polerowanego metalu.

Z tyłu samochodu szeroki rozstaw kół DB9 i muskularne tylnie boki jasno komunikują moc dostarczaną na tylne koła.

Wnętrze, podobnie jak na zewnątrz, w zmienionym DB9 staje się jeszcze bardziej eleganckie i luksusowe. Bez wątpienia Aston Martin, luksusowe wnętrze Sports GT zachwyca autentycznymi materiałami i najwyższym poziomem dbałości o szczegóły.

Na przykład Aston Martin DB9 13MY posiada oszałamiającą funkcję szwu skórzanego, po raz pierwszy zaprezentowaną w modelu Virage. Inspirowane luksusowymi wyrobami skórzanymi, szwy zostały zaprojektowane i opracowane przez mistrzów rzemiosła Aston Martin. Wymagając wysokiego poziomu precyzji, aby ręcznie przeszyć i specjalnie opracować metody produkcji, szwy tworzone są poprzez umieszczenie wąskiego pasa skóry między dwoma przeciwnymi panelami skórzanymi fotela oraz mocowane precyzyjnym przeszyciem.

Kolejnym przykładem znanej dbałości o szczegóły i rzemiosła Aston Martin jest użycie przycisków z szkła w kształcie klejnotów, które znajdują się w całym wnętrzu zmienionego DB9. Szczegóły takie jak te szklane przełączniki wyraźnie pokazują zaangażowanie producenta luksusowych samochodów sportowych w użycie autentycznych, wysokowartościowych materiałów.

Nabywcy DB9, którzy poszukują jeszcze bardziej sportowej atmosfery wewnątrz, mogą być kuszeni dodatkową opcją wnętrza w Aston Martin DB9 z 2013 roku – lekkimi fotelami Aston Martin. Są one dostępne w przypadku wyboru opcji siedzeń 2+0 i wykorzystują zaawansowaną strukturę kompozytową z włókna węglowego i Kevlaru®.

Gdy są zamawiane, fotele oszczędzają 17 kg na samochód, a także oferują pasażerom większe wsparcie na ramionach. To poprawia komfort i redukuje stres na plecy, zwłaszcza podczas długich okresów dynamicznej jazdy.

Dyrektor generalny Aston Martin, dr Ulrich Bez, powiedział: „Jestem bardzo podekscytowany, mogąc zaprezentować nowy DB9. Mój zespół tutaj w Gaydon pracował intensywnie przez wiele miesięcy, aby poprawić i zaktualizować kluczowe aspekty tego znakomitego Sport GT – filaru naszej gamy samochodów sportowych – i uważam, że wyniki są wyjątkowe.

„Oprócz niezaprzeczalnie pięknego zewnętrznego stylu i teraz jeszcze bardziej luksusowego wnętrza, jest wiele ważnych i imponujących zmian inżynieryjnych, które pokazują zdolność Aston Martin do tworzenia fascynujących samochodów w nowoczesnej erze.”

Inżynieria – wielka brytyjska innowacja

Aston Martin DB9 wprowadza nową generację silnika AM11 V12. Nowy V12 korzysta z niektórych technologii architektury VH „Gen4”, opracowanej dla nadchodzącego, całkowicie nowego super GT, Vanquisha, ale został dostrojony, aby pasował do charakteru DB9. W rezultacie powstaje silnik o bezwysiłkowym momencie obrotowym do 620 Nm i mocy szczytowej 517 PS – obie wartości znacznie poprawione w porównaniu do wycofanego modelu.

Kluczowe cechy jednostki AM11 to zmieniony blok i nowa głowica, w tym podwójne zmienne sterowanie zaworami, powiększone przepustnice, ulepszona pompa paliwowa, zmieniony kolektor ssący oraz obrobione komory spalania.

Tymczasem DB9 13MY osiąga zgodność z najnowszymi europejskimi przepisami dotyczącymi ochrony pieszych, czyniąc to w nowy sposób, bez jakichkolwiek kompromisów co do zewnętrznego designu samochodu i nie wymagając zbędnych systemów rozkładanych.

Aby to osiągnąć, projektanci i inżynierowie Aston Martin współpracowali nad wprowadzeniem istotnych zmian w strukturze podwozia samochodu, w tym obniżeniu silnika, nowej masce, konstrukcji przedniego zderzaka i formowaniu obudowy atrapy.

Ich projekt jest przedmiotem wniosków o patenty i umożliwia atrapę przesunięcie się do tyłu po uderzeniu, podczas gdy centralne i zewnętrzne wzmocnienia podwozia nadają sztywność dolnej strukturze i wspierają osiągnięcie norm dotyczących oddziaływania nóg. Wycięcia na skrzydłach przednich przyczyniają się do spełnienia przepisów dotyczących głowy.

Oznacza to, że Aston Martin może uniknąć konwencjonalnych rozwiązań, takich jak użycie plastikowych osłon i prostych zderzaków, które unoszą się na przedniej części maski. Zamiast tego stworzono sprytne, nowe i dostosowane rozwiązanie, które zachowuje niezaprzeczalną wizualną atrakcyjność maski z architektury VH i jej wyciskaną aluminiową kratkę.

Dr Bez powiedział: „Nowy silnik AM11 V12 wraz z naszym wyjątkowym i oczekującym na patent rozwiązaniem dla zwiększonej ochrony pieszych – to wyraźne przykłady doskonałości inżynieryjnej, która wciąż sprawia, że Aston Martin jest twórcą najbardziej pożądanych i podziwianych luksusowych samochodów sportowych na świecie.”

Podwozie – ważne ulepszenia na każdym polu

Aston Martin DB9 z 2013 roku oferuje szereg istotnych ulepszeń w porównaniu do już imponującej specyfikacji swojego poprzednika. Na przykład system hamulcowy teraz standardowo wykorzystuje ceramiczne tarcze i zaciski w systemie Carbon Ceramic Matrix (CCM) dostarczane przez uznanych światowych ekspertów w dziedzinie hamulców, firmę Brembo.

Podczas gdy DB9 oferuje wygodne, wyrafinowane doznania podczas jazdy sportowym GT, nowe hamulce węglowe zapewniają pewność i spokój umysłu dzięki zmniejszeniu blaknięcia hamulców przy maksymalnym wykorzystaniu możliwości sportowych.

CCM składa się z kompozytu włókna węglowego, który jest impregnowany krzemem, wtryskiwany do formy i pieczony w ultra wysokiej temperaturze. Otrzymany materiał jest nie tylko znacznie wytrzymalszy niż konwencjonalne stalowe tarcze, ale także szybko odprowadza ciepło, co pozwala na zmniejszenie blaknięcia.

Tarcze hamulcowe (średnica 398 mm z przodu, 360 mm z tyłu) są zamontowane na własnych dzwonach tarczowych w systemie „pływającej tarczy”. Pozwala to tarczom na elastyczne poruszanie się względem mocowań, co czyni je mniej podatnymi na „drgania”.

Tarcze są krzyżowo nawiercone, aby utrzymać klocki hamulcowe w czystości, a także pomóc w zapewnieniu, że gazy emitowane przez klocki podczas hamowania nie gromadzą się między powierzchnią klocka a tarczą. Otworki również pomagają schłodzić powierzchnię klocków i samych tarcz. Wloty powietrza zamontowane za dolną atrapą powietrza również wymuszają dopływ powietrza do tarcz hamulcowych w celu zwiększenia chłodzenia.

Oszczędzając około 12,5 kg w porównaniu do konwencjonalnego systemu stalowych hamulców, hamulce CCM w Aston Martin DB9 nie tylko zmniejszają całkowitą masę pojazdu, ale także umożliwiają lepszą równowagę między komfortem jazdy a prowadzeniem. Mniejsza masa rotacyjna także poprawia przyspieszenie, hamowanie i odczucia kierowania.

Luksusowy samochód sportowy oferuje również wersję architektury „Gen4” VH systemu Adaptacyjnego Amortyzacji (ADS) marki. Ta następna generacja ADS została wzbogacona o trzy tryby: Normal, Sport i Tor.

W trybie „Normal” amortyzacja jest ustawiona w celu zapewnienia maksymalnego komfortu jazdy, a elektronicznie kontrolowane tłumiki automatycznie dostosowują się, aby zapewnić optymalne ustawienia odpowiadające stylowi jazdy, prędkości i jakości nawierzchni drogi. W trybie „Sport” amortyzacja jest ustawiona na bardziej skoncentrowaną, aby zapewnić ostrzejsze prowadzenie i kontrolę podczas dynamicznej jazdy, podczas gdy w trybie „Tor” amortyzacja działa w zakresie najtwardszych ustawień.

Różne dostępne tryby amortyzacji pomagają szeroko dostosować charakter DB9, adaptując jego ustawienia do wymagań kierowcy w różnych warunkach. Może być komfortowym i elastycznym samochodem GT w trybie Normal, jak również twardym i bezpośrednim samochodem sportowym w ustawieniach Sport oraz oferować niezwykle precyzyjne przejeżdżanie zakrętów w trybie Tor.

Wyposażenie – luksus w standardzie

Jako przystało na luksusowy GT w tej klasie, DB9 z 2013 roku oferuje rzecz jasna udogodnienia takie jak automatyczne reflektory, które działają teraz za pomocą nowego panelu sterującego umieszczonego na dolnym panelu instrumentów pod nawiewem po stronie kierowcy.

Automatyczne wycieraczki przedniej szyby to również standardowe wyposażenie, a ich działanie uruchamiane jest przez czujnik deszczu zainstalowany w poduszce nad lusterkiem wstecznym.

Felgi aluminiowe o średnicy 20 cali w różnych wzorach, wnętrze z pełnoziarnistej skóry, skórzana sportowa kierownica, elektrycznie regulowane fotele sportowe z bocznymi poduszkami powietrznymi, fotele z pamięcią i lusterka zewnętrzne, nawigacja satelitarna, automatyczna kontrola temperatury, komputer pokładowy i wyświetlacze OEL – lista standardowego wyposażenia DB9 13MY jest odpowiednio hojna, podczas gdy nabywcy, którzy pragną dodatkowo podkreślić luksusowy wygląd i charakter swojego samochodu sportowego Aston Martin, mogą wybierać z szerokiej gamy opcji wyposażenia.

Aston Martin DB9 13MY oferuje opcjonalną kamerę parkingową, która jest już dostępna w modelu Rapide oraz nadchodzącym super GT Vanquish. Kamera – standard w amerykańskim rynku – jest zintegrowana w pokrywie bagażnika powyżej tablicy rejestracyjnej, a obraz jest widoczny na ekranie LCD wysuwającym się z centralnej konsoli. Kamera wsteczna jest aktywowana, gdy włączony jest bieg wsteczny, a dezaktywowana, gdy samochód jedzie do przodu z prędkością powyżej 5 mph.

Dodatkowo, na DB9 13MY wprowadzono dwa pakiety Carbon – jeden zewnętrzny i jeden wewnętrzny – aby zaoferować dalsze możliwości personalizacji. Całe włókno węglowe ma wzór 2 x 2 splotu wykończonego przezroczystym lakierem.

Pakiet zewnętrzny składa się z karbonowego przedniego splittera, tylnego dyfuzora, karbonowych ramion i pokryw lusterka oraz ciemnych końcówek wydechu z grafitowym wykończeniem. Pakiet wewnętrzny oferuje karbonowy górny panel, karbonowe łopatki zmiany biegów oraz karbonowe uchwyty drzwi.

Kupujący mogą wybrać haftowane skrzydła Aston Martin lub haft na zagłówku DB9. Wzór haftu DB9 został odświeżony i ma nowy wzór stichej w samochodach z 13MY.

Na koniec, skórzane podsufitki są teraz dostępne jako opcja w Aston Martin DB9. Duży środkowy panel podsufitki może być wykończony skórą, podczas gdy wykończenia cant rail i header pozostają w kolorze Alcantara.

Podsumowując znacznie zwiększoną atrakcyjność DB9 z 2013 roku, menedżer produktu Andy Haslam powiedział: „DB9 z pewnością od lat zajmuje centralne miejsce w naszej ofercie segmentu GT.

„Wprowadzenie tego znacznie ulepszonego modelu 13MY oznacza, że nabywcy Aston Martin mają bardzo wyraźny i przekonujący wybór modeli do wyboru.

„Biorąc najlepsze elementy Virage, dodając istotne nowe ulepszenia i łącząc to z ikoniczną nazwą DB9, stworzyliśmy nowy, przekonujący Sport GT, który dumnie zajmuje centralne miejsce w gamie samochodów sportowych Aston Martin.

„Z wyjątkowym nowym Vanquishem super GT na szczycie oferty, teraz istnieje wyraźny i logiczny krok od DB9.”

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.