Aston Martin ma długą historię czterodrzwiowych samochodów sportowych, na długo przed tym, jak na rynku pojawił się trend „czterodrzwiowego coupe”. W 2010 roku brytyjska marka wprowadziła prawdziwy czterodrzwiowy pojazd Granturismo. I na tym nie poprzestała, bo w 2013 roku pojawiła się nowa wersja: Rapide S.
Pomimo identycznej pojemności skokowej oraz tych samych parametrów cylindrów, Rapide S miało inny silnik niż Rapide. To był tylko jeden z aspektów, w którym brytyjski producent samochodów udało się coś zmienić, jednak nie było to od razu widoczne.
Na zewnątrz, tylko doświadczone oko potrafi odróżnić Rapide S od Rapide. Na pierwszy rzut oka te dwa pojazdy były identycznymi bliźniakami. Jednak po bliższym przyjrzeniu się można dostrzec trzy zmiany w wyglądzie zewnętrznym, które mogą je rozróżnić. Podczas gdy model Rapide z 2010 roku miał grille podzielone na dwie części, przy czym jedna strona była częścią zderzaka, Rapide S przyjęło dużą, jednolitą aluminiową kratkę. Po bokach pojawiły się nowe, 20-calowe felgi ze stopów lekkich, a z tyłu, na górze bagażnika, zainstalowano wydłużony „ogon kaczki”. To były „główne” zmiany w wyglądzie zewnętrznym Rapide S.
Wewnątrz zmiany były… nieistniejące. Gdyby wybrano te same kolory i materiały, nie byłoby żadnych różnic. Producent samochodów postanowił nie zmieniać tego, co już było doceniane. Rapide było bardziej jak czterodrzwiowy supercar niż czterodrzwiowe coupe.