ASTON MARTIN V12 Vantage 2022-Present

ASTON MARTIN V12 Vantage 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćASTON MARTIN V12 Vantage 2022-Present

Aston Martin przygotował ostatnią edycję modelu V12 Vantage. Było to głośne i imponujące pożegnanie tego niesamowitego brytyjskiego superauta.

Nazwa Vantage nie była nowością w gamie Aston Martin. Najczęściej kojarzona była z jednostką napędową V8. Jednak w 2021 roku producent potwierdził, że wyprodukuje ekskluzywną ostatnią wersję dla wariantu V12.

Dzięki licznym ulepszeniom aerodynamicznym, które zwiększyły obciążenia aerodynamiczne do 204 kg (450 lbs) przy prędkości 200 mph (322 kph), Aston Martin V12 Vantage był uderzającym super samochodem, wzmocnionym wszystkimi sztuczkami, by duży pojazd był nie tylko szybki, ale także doskonale zachowywał się przy wyższych prędkościach. Od 2007 roku, kiedy producent wprowadził ten pomysł, fani marki byli podekscytowani. Aby to osiągnąć, ostatnia edycja V12 Vantage musiała być lekka. Dlatego też, materiały węglowe zostały szeroko zastosowane w pokrywie silnika, przednim zderzaku, przednich błotnikach i progach. Ponadto, zintegrowany dyfuzor oraz tylny spojler również wykonano z tego samego lekkiego materiału. Nawet akumulator był lżejszy.

Wnętrze samochodu miało podobny układ do reszty gamy Vantage, ale wzbogacone było o fotele Sport Plus pokryte skórą pół-anilinową. Emblemat Aston Martin był standardowo pikowany i perforowany.

Dla działu technicznego, Aston Martin nie oszczędzał na niczym. Od tarcz CCB (Carbo-Ceramic Brakes) po szerszy rozstaw kół i sztywniejsze sprężyny. I wreszcie, podwójnie doładowany silnik V12 przekazywał swoją potężną moc na tylne koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów i mechanicznego ograniczonego poślizgu. Niestety, produkcja ograniczyła się do zaledwie 333 egzemplarzy.

Przez piętnaście lat model V12 Vantage odważnie reprezentował pasję Aston Martina do osiągów. Szybki i zadziorny w równym stopniu, kolejne edycje tych wspaniałych samochodów stworzyły ikoniczną linię krwi. Model stworzony w oparciu o założenie umieszczenia największego i najpotężniejszego silnika produkcji seryjnej w najbardziej kompaktowym i ukierunkowanym na kierowcę modelu. Z tą unikalną linią krwi zbliżającą się do końca, Aston Martin z dumą wprowadza na rynek najszybszy, najgroźniejszy i najbardziej dynamicznie uzdolniony ze wszystkich; nowy V12 Vantage.

Produkcja Aston Martina V12 Vantage jest ściśle ograniczona do 333 egzemplarzy na całym świecie, a ta ostatnia edycja celebruje koniec epickiej ery w odpowiednim stylu. Ostateczna forma ekstremalnej wydajności i emocjonujących wrażeń dla kierowcy, ta niezwykła maszyna łączy oszałamiającą prędkość liniową z błyskotliwym prowadzeniem oraz spektakularnym wyglądem i zazdrosną ekskluzywnością: niezwykle kusząca propozycja.

Tak kusząca, że od momentu potwierdzenia V12 Vantage w grudniu 2021 roku, Aston Martin zanotował niespotykaną dotąd popyt na ten przyszły ikonę, z wszystkimi egzemplarzami sprzedanymi przed premierą oraz z nadmiernie zapisanym rejestrem zainteresowania, czekającym w gotowości.

Dyrektor Generalny Aston Martina, Tobias Moers, powiedział o V12 Vantage: „Każda wielka marka sportowych samochodów ma swojego bohatera. Dla Aston Martina w ostatnich latach tym samochodem był V12 Vantage. Od momentu, gdy w 2007 roku zaprezentowano pierwszy V12 Vantage RS Concept, nasi klienci i fani na całym świecie zakochali się w pomyśle umieszczenia naszego największego silnika w naszym najmniejszym i najbardziej sportowym modelu. Przepis był przez lata doskonalony z wielkim sukcesem, ale jego istota pozostała ta sama. Teraz nadszedł czas, aby zakończyć tę linię krwi, stosownie, w najbardziej spektakularnym przykładzie – najszybszym, najpotężniejszym i najbardziej dynamicznie zdolnym V12 Vantage w historii. Uczczenie jego przodków i ucieleśnienie intensyfikacji uwagi Aston Martina na dynamikę jazdy, zapewnia, że V12 Vantage kończy swoją historię na najwyższym poziomie”.

Silnik jest sercem każdego Aston Martina, ale nigdy tak bardzo jak w tym, najszybszym i najpotężniejszym Vantage, jaki kiedykolwiek zbudowano. Osiągający 700 KM przy 6500 obr./min i 753 Nm momentu obrotowego od 1800 do 6000 obr./min, 60-stopniowy silnik V12 o pojemności 5.2 litra oferuje upajającą kombinację wspaniałej mocy przy niskich i średnich obrotach oraz piekielnej siły przy wysokich. Przy maksymalnej prędkości 200 mph, V12 Vantage przyspiesza od 0 do 60 mph zaledwie w 3.4 sekundy. Dzięki wysiłkom napędowym tego wspaniałego silnika – oraz obszernej zastosowaniu materiałów oszczędzających wagę w całym samochodzie – V12 Vantage ma stosunek mocy do wagi wynoszący 390 KM na tonę; to wzrost o ponad 20% w porównaniu do V8 napędzanego Vantage.

Środki oszczędzające wagę obejmują przedni zderzak z włókna węglowego, klapę silnika typu clamshell, przednie błotniki i progi, tylny zderzak kompozytowy oraz pokrywę, lekką baterię i specjalny układ wydechowy z podwójnym wyjściem umieszczony w centrum. Strojony, aby zapewnić V12 Vantage głos, który odpowiada jego wyglądowi i osiągom, nowy system wydechowy wykonany jest z lekkiej stali nierdzewnej o grubości 1 mm, oszczędzając około 7.2 kg w porównaniu do systemu zamontowanego w Vantage.

Moc jest przekazywana przez automatyczną skrzynię biegów ZF z 8 biegami oraz mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu (LSD) zamontowany z tyłu pojazdu. V12 Vantage otrzymuje unikalną kalibrację skrzyni biegów, aby zwiększyć prędkość zmiany biegów i interakcję z kierowcą, czerpiąc nauki z modeli V12 Speedster i Vantage F1® Edition. Ta specjalnie skalibrowana oprogramowanie dostarcza poziomu precyzji zmiany biegów i użyteczności, który wykracza poza to, co obserwuje się w skrzyniach biegów z podwójnym sprzęgłem. Adaptacyjne oprogramowanie skrzyni biegów jest zaprojektowane, aby ocenić warunki, w jakich działa pojazd, oraz wymagania stawiane przez kierowcę, aby zapewnić, że samochód znajduje się dokładnie na odpowiednim biegu w odpowiednim czasie, oferując prawdziwie powiązane doświadczenia z jazdy.

Jak jego utytułowani przodkowie, nowy Aston Martin V12 Vantage koncentruje się na dostarczaniu dynamicznych wrażeń z jazdy, które uzupełniają jego niezapomniane osiągi silnikowe i charakter, jednocześnie zapewniając, że kierowca naprawdę pozostaje w centrum doświadczeń z jazdy. Aby to osiągnąć, samochód wyposażono w nowy system adaptacyjnego zawieszenia z nowymi stabilizatorami, poduszkami oraz zespołami sprężyn i amortyzatorów.

Twardość sprężyn zawieszenia zwiększono o 50% z przodu i 40% z tyłu, w połączeniu z 13% zwiększoną twardością górnych mocowań, a nowe stabilizatory są o 5% sztywniejsze z przodu i 41% bardziej miękkie z tyłu. Aby zachować komfort dla kierowcy, wprowadzono dodatkową sprężynę pomocniczą z tyłu. Sprężyna pomocnicza zapewnia mniejszą twardość sprężyny niż główna, co zwiększa komfort jazdy bez wpływu na dynamiczne osiągi.

Sztywność nadwozia zwiększa dodatkowe panele szewrane z przodu i z tyłu, stelaż wzmocnienia wieży zawieszenia z tyłu oraz wzmocnienia zbiornika paliwa, zwiększając sztywność nadwozia (kNm/Deg) o 8% i sztywność boczną (kNm/mm) o 6.7%, co zapewnia optymalną sztywność platformy dla dynamiki jazdy.

Te zmiany są również wspierane przez nową kalibrację układu kierowniczego, poprawiającą odczucia z kierownicy i dostarczającą ostrzejszej reakcji – a w rezultacie, poprawiającą doświadczenia kierowcy.

Aby zapewnić siłę hamowania, która w pełni odpowiada osiągom, V12 Vantage standardowo wyposażony jest w system hamulcowy węglowo-ceramiczny (CCB) – z przodu z tarczami 410 mm x 38 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami, natomiast z tyłu z tarczami 360 mm x 32 mm sparowanymi z 4-tłoczkowymi zaciskami.

Oferując zwiększoną wydajność hamowania i znaczną redukcję masy niesprężynowej, te tarcze CCB utrzymują stabilną wydajność hamowania w wysokich temperaturach i zostały zaprojektowane, aby opierać się spadkom siły hamowania w temperaturach do 800 stopni, pomagając V12 Vantage uwolnić swój pełny potencjał wydajności, jednocześnie dając kierowcy maksymalne zaufanie i precyzyjną kontrolę.

Ta technologia CCB również oszczędza 23 kg wagi w porównaniu do hamulców stalowych. Co więcej, ponieważ ta masa jest niesprężynowa, oszczędności masy jeszcze bardziej przyczyniają się do jakości jazdy i dynamicznych właściwości V12 Vantage.

Dopełniając dynamiczny pakiet Aston Martina V12 Vantage, oferowane są dwa nowe wzory 21-calowych kół aluminiowych w satynowej czerni lub satynowej czerni z diamentowym wykończeniem, a także opcjonalna lekką wersję w Satynowej Czarnej, która oszczędza dalsze 8 kg. Dodatkowe możliwości dostosowania koloru diamentowych akcentów do koloru nadwozia lub pakietu graficznego dostępne są dzięki usłudze Q by Aston Martin. Opony wysokowydajne Michelin Pilot 4S – 275/35 R21 z przodu i 315/30 R21 z tyłu – są standardem we wszystkich felgach.

Tak nieugięte dążenie do osiągów i przyjemności z jazdy wymaga równie nieugiętej estetyki. W związku z tym V12 Vantage może pochwalić się zapierającą dech w piersiach sylwetką dzięki poszerzonej o około 40 mm karoserii, zoptymalizowanej do osiągów w zakrętach i stabilności. Przy intensywnym zastosowaniu włókna węglowego, ten nowy szeroki design nadwozia także zawiera dramatyczny pakiet aerodynamiczny.

Chociaż spektakularny z każdej perspektywy, to właśnie z przodu Aston Martin V12 Vantage prezentuje się najefektowniej. Doskonale dopełniając nowy projekt przedniego zderzaka, pełno szerokości przedni splitter generuje dodatkową siłę docisku i równowagę aerodynamiczną, perfekcyjnie dopasowując sylwetkę do podłoża.

Aby zwiększyć przepływ powietrza przez chłodnice silnika, przedni grill jest o 25% większy. Dodatkowo, wyróżniający się projekt 'podkowy’ wlotu powietrza został zintegrowany w klapie silnika, poprawiając chłodzenie i nawiązując do charakterystycznej stylistyki wspaniałego modelu Vantage GT12, drogowej hołdy Aston Martina dla legendarnego V12 Vantage GT3. Asertywny design kontynuuje się w profilu bocznym z nowym rzeźbionym jednym progiem, zainspirowanym przez motorsport oraz przypominającym poprzednie modele V12 Vantage.

Z tyłu nowy i unikalny zderzak z wbudowanym dyfuzorem utrzymuje równowagę aerodynamiczną od przodu do tyłu. Centralnym punktem tego nowego designu jest lekki, centralnie umieszczony, układ wydechowy z podwójnym końcowym wydechem. Uzupełniając tę transformację od nosa do ogona, dramatyczne tylne skrzydło przyczynia się do maksymalnej siły docisku wynoszącej 204 kg przy maksymalnej prędkości i dodatkowo podkreśla niezapomniany wizualny wpływ V12 Vantage. Aby uzyskać bardziej subtelny styl z smukłą sylwetką, dostępna jest opcja usunięcia tylnego skrzydła. Jednak w każdej konfiguracji, obszerna praca nad podwoziem zapewnia, że równowaga aerodynamiczna jest utrzymywana, co gwarantuje stabilność przy wysokich prędkościach i ostateczne osiągi.

Maksymalizując doświadczenia z jazdy z kultowym brzmieniem V12, V12 Vantage posiada otwartą przestrzeń ładunkową z tyłu, która również eksponuje nowy stelaż tylnego zawieszenia.

Przechodząc do wnętrza, Aston Martin V12 Vantage zachowuje natychmiast rozpoznawalny układ aktualnego Vantage, jednocześnie podkreślając swoją ekskluzywną pozycję dzięki sportowym fotelom Plus, wykończonym pełną skórą semi-anilinową, z wzorem pikowania „Wings” i perforacjami jako standard.

Dostępny jest również nowy fotel sportowy z włókna węglowego z odkrytą powłoką z włókna węglowego i ręcznym 6-stopniowym ustawieniem, zapewniającym wspierający projekt siedzenia dla lepszej dynamiki jazdy i wyrazistego charakteru designu. Jest to opatentowany projekt Aston Martina inspirowany motorsportem, zoptymalizowany, aby zaoszczędzić 7.3 kg bez kompromisów w zakresie komfortu.

Dalsze wzmacnianie dramatycznego stylu zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, każdy Aston Martin V12 Vantage można indywidualnie dostosować w ramach ekskluzywnej usługi personalizacji marki, Q by Aston Martin. Oferując różnorodne unikalne opcje, klienci mogą stworzyć naprawdę jedyny w swoim rodzaju specyfikację.

Uderzające grafiki zewnętrzne i malowanie są dostępne do wyboru w różnych kolorach, a także wybór kolorowych zacisków hamulcowych i malowanych wykończeń kół. W celu uczynienia odkrytych elementów z włókna węglowego jeszcze bardziej unikalnymi, usługa Q by Aston Martin: Commission oferuje także gamę przyciemnianych lakierów, które pomagają podkreślić rzemiosło stojące za ręcznie układanymi panelami z włókna węglowego. Tynty zmieniają wygląd w różnych warunkach oświetleniowych; zaparkowane w ciemnej ulicy lub pod przygasłym światłem, wydają się subtelne i dyskretne, ale umieszczone w jaśniejszym świetle, przyciemnienie zmienia kolor samochodu, nadając mu klejnotowy blask.

Opcje wewnątrz samochodu również są wyjątkowe. Wplecione skórzane lub alcantarowe wstawki siedzeń, elementy wykończenia paneli i anodowane pokrętła obrotowe w konsoli centralnej mogą być kolorowane w sposób, aby pasowały lub kontrastowały z kolorem nadwozia lub grafiki, wprowadzając subtelne akcenty kolorystyczne wewnątrz kabiny. Przy tak wielu dostępnych kombinacjach projektowych, można się spodziewać, że żadne dwa samochody nie będą takie same.

Marco Mattiacci, globalny dyrektor ds. marki i handlu Aston Martina, dodaje: „W Aston Martin budujemy samochody, ale sprzedajemy marzenia. To magia tej marki. Tylko nieliczni klienci na całym świecie mogą kupić V12 Vantage, a jednak, jak wszystkie nasze ikoniczne modele, jego znaczenie sięga znacznie poza jego ekskluzywność. Co więcej, tak wysoki poziom personalizacji dostępny poprzez Q by Aston Martin sprawia, że nawet tak rzadki samochód jak V12 Vantage może być dostosowany do specyfikacji całkowicie unikalnej dla jego właściciela”.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.