ASTON MARTIN V12 Vantage S Roadster 2014-Present

ASTON MARTIN V12 Vantage S Roadster 2014-Present

Przejdź do galerii zdjęćASTON MARTIN V12 Vantage S Roadster 2014-Present

Aston Martin Vantage S Roadster z 2014 roku pojawił się rok po Vantage S Coupe. Była to szybka wersja GT, prawdziwy rywal Ferrariego.

Vantage S Roadster był najsilniejszym i najszybszym roadsterem, jaki kiedykolwiek wyprodukowano w Aston Martin. Podążał śladami Vantage S, wykorzystując ten sam silnik i skrzynię biegów, ale z otwartym dachem, z kilku dodatkowymi kilogramami i nieograniczoną przestrzenią nad głową.

Wygląd zewnętrzny cechowały długie wloty powietrza na masce, wskazujące na dodatkowe chłodzenie potrzebne dla dużego, potężnego silnika pod

maską. Duża, typowa dla Aston Martin atrapa chłodnicy wyglądała bardziej jak otwarta paszcza z czarną siatką. Elementy z włókna węglowego na karoserii sprawiały, że auto wyglądało bardziej agresywnie, mimo że sama marka była elegancka, ale jednocześnie sportowa.

Wnętrze stanowiło połączenie luksusu z samochodami sportowymi. Sportowe fotele kubełkowe pokryte skórą z kontrastowymi szwami dawały poczucie wyjątkowego luksusu. Na konsoli centralnej, w jej środkowej części, znajdowało się gniazdo na kluczyk, który trzeba było włożyć. Ponieważ Vantage S Roadster był wyposażony w tę samą, siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, istniało tylko kilka przycisków do jej obsługi oraz dwa duże manetki za kierownicą umożliwiające jej prawidłowe wykorzystywanie.

Na konsoli centralnej, pomiędzy siedzeniami, znajdował się przycisk „sport”, który dostosowywał ustawienia silnika, zawieszenia, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Na koniec dnia, Aston Martin Vantage S Roadster miał więcej wspólnego z prawdziwym samochodem sportowym niż z otwartym Grand Tourerem.

Aston Martin V12 Vantage S Roadster

Aston Martin otwiera nowy świat ekscytującej jazdy, ogłaszając z niecierpliwością oczekiwany model Aston Martin V12 Vantage S Roadster.

Gdy pojawi się na rynkach na całym świecie jeszcze w tym roku, nowy sportowy samochód stanie się najsilniejszym, najszybszym i najszybciej przyspieszającym seryjnym roadsterem w historii luksusowej brytyjskiej marki i kontynuuje drogę, którą wytyczył V12 Vantage S Coupe, uruchomiony z ogromnym uznaniem w 2013 roku.

Nowy V12 Vantage S Roadster oferuje najbardziej intensywne i angażujące doznania z jazdy z otwartym dachem w aktualnej ofercie Aston Martin, zapewniając charakterystyczną sportową zwrotność, wspieraną przez niezwykle przyjemny dźwięk generowany przez 6,0-litrowy silnik V12 i starannie dostrojony układ wydechowy.

Wyposażony w najnowszy silnik Aston Martin AM28 V12 o mocy 565 KM (573 PS), z nowoczesnym systemem zarządzania silnikiem Bosch, samochód osiąga prędkość 201 mph i przyspiesza od 0 do 60 mph w zaledwie 3,9 sekundy (0-100 km/h 4,1 sekundy).

Wysoki moment obrotowy jest dostępny w obfitości. Z momentem wynoszącym 620 Nm przy 5 750 obr/min V12 Vantage S Roadster nie pozostawia nic do życzenia w tej kluczowej kwestii. Co ważne, moment obrotowy przy niskich obrotach – mierzony od zaledwie 1 000 obr/min – zaczyna się od kolosalnych 510 Nm. Te statystyki pokazują zdolność inżynierów Aston Martin do stworzenia 'płaskiej’, a jednocześnie 'grubej’ krzywej momentu obrotowego, co wspiera wyjątkową prowadzenie i silne przyspieszenie przez biegi.

Dyrektor Designu Aston Martin, Marek Reichman, powiedział: „V12 Vantage S Roadster to mechaniczna inkarnacja wyjątkowego ducha naszej firmy.

„Piękny, potężny i pełen energii, jest tak samo spektakularny do słuchania jak i do oglądania. Nowy roadster to prawdziwa uczta dla zmysłów, z możliwością dostarczenia jednego z najbardziej dynamicznych, ekscytujących i poruszających doświadczeń z jazdy w naszej aktualnej ofercie.

„Jestem pewien, że V12 Vantage S Roadster przypadnie do gustu entuzjastom luksusowych samochodów sportowych na całym świecie, którzy chcą dodać do swojego garażu naprawdę wyjątkowy nowy model.”

Technologia wyścigowa

Podobnie jak jego coupe, technologia wyścigowa przenika DNA Aston Martin V12 Vantage S Roadster, z przykładami takimi jak komory spalania frezowane CNC i puste wały rozrządu, które są tylko dwoma przypadkami technologii torowej, która przeszła na drogę.

Innym wyraźnym przykładem jest 7-biegowa skrzynia biegów Sportshift™III nowego samochodu. Zaprojektowana w celu wykorzystania pełnego potencjału sportowego silnika V12, najnowsza generacja hydraulicznie sterowanej automatycznej skrzyni biegów Sportshift™III zapewnia zmiany biegów w stylu wyścigowym za pomocą łopatek, aby osiągnąć optymalną wydajność. Jednostka ta zastępuje sześciobiegową skrzynię manualną znajdującą się w poprzednim V12 Vantage Roadster i jest także znacznie lżejsza – oszczędza 20 kg w porównaniu do swojego poprzednika.

Technologia wyścigowa, potwierdzona w wyścigach, wykorzystywana rutynowo w zwycięskich samochodach wyścigowych Vantage GT4, GT3 i GTE z Aston Martin Racing, zapewnia doskonałą kontrolę nad pojazdem z tylko milisekundowymi przerwami momentu obrotowego i dostarcza precyzyjne i szybkie zmiany biegów.

Transaxle Sportshift™III, opracowana we współpracy z ekspertami od skrzyń biegów Oerlikon Graziano, dołącza do obszernej gamy nowych sportowych i torowych rozwiązań, które zapewniają, że V12 Vantage S Roadster jest w pełni wyposażony, aby wykorzystać ogromny potencjał wydajności swojego 6,0-litrowego silnika wolnossącego.

Użycie trzystopniowego adaptacyjnego tłumienia, w połączeniu z trzystopniowym DSC i dwustopniowym ABS, pozwala kierowcy na dokładniejsze dostosowanie dynamicznego charakteru samochodu. Tryby 'Normalny’, 'Sportowy’ i 'Tor’ oferują szeroki zakres dynamicznej wydajności, który można dostroić do wymagań kierowcy. System ten reguluje także poziom wspomagania układu kierowniczego.

W połączeniu z rozszerzonymi możliwościami podwozia znajduje się tryb 'Sport’, kontrolowany za pomocą przycisku na konsoli środkowej, który zmienia reakcję na gaz, prędkość i moment zmiany biegów oraz dźwięk wydechu, aby ponownie dostosować charakter samochodu do wymagań kierowcy.

Optymalne osiągi hamowania zapewniają specjalnie stworzone tarcze węglowo-ceramiczne z przodu i z tyłu, a prawie identyczne hamulce znajdują się w najdroższym GT marki, Vanquish. Równocześnie całkowicie nowy, lekki układ wydechowy – pochodzi od najdroższego i ekskluzywnego modelu produkcyjnego Aston Martin, hipersamochodu One-77 – brzmi wspaniale.

ZF Servotronic wspomaganie kierownicy oferuje szybki, gładki współczynnik 15:1 i, w połączeniu z przyciskiem adaptacyjnego tłumienia, zapewnia dwustopniowe wspomaganie kierownicy, zaprojektowane, aby najlepiej dopasować się do ustawień 'Sport’ lub 'Normalny’ generowanych przez System Tłumienia Adaptacyjnego.

Czysta moc, pięknie przedstawiona

Jako najbardziej sportowy kabriolet Aston Martin, o jeszcze bardziej dynamicznym charakterze niż luksusowy Vanquish Volante lub wyrafinowany DB9 Volante, V12 Vantage S Roadster został zaprojektowany tak, aby oddać swoją rolę jako flagowy kabriolet w rodzinie Vantage.

Zgodnie z V12 Vantage S Coupe, Roadster zastępuje słynne aluminiowe żebra w grillu Aston Martin – rozwiązaniem z włókna węglowego, które obejmuje również sportowy czarny lub tytanowosrebrny siatkę. Stworzony w celu maksymalizacji przepływu powietrza do silnika V12, nowy grill jest inspirowany zarówno niezwykłym koncepcyjnym modelem CC100 Speedster, jak i samochodami wyścigowymi Vantage.

Inne cechy wyróżniające V12 Vantage S Roadster obejmują opcję lekkich, kutych stopów kół dziesięcioramiennych.

Nowy Roadster zachowuje te same kompaktowe proporcje jak jego poprzednik, podczas gdy takie cechy jak wyraźne otwory wentylacyjne na masce, opcjonalne odważne grafiki (malowany karbonowy grill, pomadka grilla i panel tylnej klapy) oraz zewnętrzny pakiet węglowy i poszerzone nadkola podkreślają jego sportowe zdolności.

Wnętrze, podobnie jak na zewnątrz, zostało zaprojektowane, aby odzwierciedlić jego potężny charakter. Nowy styl tapicerki foteli i wykończeń drzwi, z opcjami lekkich sportowych foteli i włókna węglowego – oferują kupującym V12 Vantage S Roadster ekscytujący wybór.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.