ASTON MARTIN V8 Vantage N420 2010-2014

ASTON MARTIN V8 Vantage N420 2010-2014

Przejdź do galerii zdjęćASTON MARTIN V8 Vantage N420 2010-2014

W 2006 roku, w odważnym wyzwaniu, zarejestrowany na drogi Aston Martin V8 Vantage wziął udział w wyścigu 24h Nurburgring. Była to lekko zmodyfikowana wersja pojazdu dopuszczonego do ruchu. Nie wygrał, ale zajął czwarte miejsce w swojej klasie i 24. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Ten wynik był jeszcze bardziej znaczący, ponieważ nie był prowadzony przez profesjonalnych kierowców wyścigowych. W zespole znajdowali się pracownicy firmy, w tym CEO Aston Martina, dr Ulrich Bez. Wynik był na tyle dobry, że marka postanowiła powtórzyć ten wyczyn w kolejnych latach z innymi pojazdami, w tym czterodrzwiowym modelem Rapide.

Vantage N420 był samochodem zaprojektowanym z myślą o upamiętnieniu wielkiego sukcesu osiągniętego przez zespół w 2006 roku. Opierał się na standardowym Aston Martin Vantage. Standardowy Vantage oferował 420 KM, tyle samo co edycja specjalna. Jednak N420 miał kilka elementów z włókna węglowego, co pomogło zredukować całkowitą wagę o 27 kg. Z tyłu pojazdu znajdował się dyfuzor, który pomagał zmniejszyć opór powietrza i zwiększyć prędkość w zakrętach.

Wewnątrz dostępne były opcje wygodnych, ale lepiej wyprofilowanych siedzeń, a także foteli z włókna węglowego. Samochód miał standardową łączność Bluetooth i czujniki parkowania. Na progach drzwi znajdowała się naklejka z włókna węglowego z logo Vantage N420.

W kwestii kolorystyki, N420 był dostępny w dwutonowej wersji, aby uczcić różne wyścigowe Aston Martiny. Niektóre z nich były bardziej inspirowane niż inne.

Samochód miał twardsze zawieszenie „sports-pack”, które było dostępne jako opcja w standardowym V8 Vantage. Skrzynia biegów miała sześć biegów z manetkami za kierownicą.

Aston Martin zaprezentował nową, inspirowaną motorsportem, edycję specjalną; Aston Martin V8 Vantage N420, która wprowadza nowy wymiar sportowych osiągów i dynamicznych możliwości do rodziny V8 Vantage.

Następca specjalnej edycji V8 Vantage N400 z 2007 roku, Aston Martin V8 Vantage N420, oparty jest na standardowej wersji z silnikiem 4.7-litra, 420 KM, osiągającej prędkość 180 mph. Model dostępny jest jako Coupe lub Roadster, a także z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub opcjonalną automatyczną skrzynią Sportshift.

Vantage N420 czerpie inspirację z doświadczeń firmy podczas 24-godzinnego wyścigu na Nürburgringu. W edycji z 2006 roku, w ramach corocznego klasyka endurance, Aston Martin wystawił niemal standardowy, zarejestrowany do ruchu samochód V8 Vantage. Prowadzony przez zespół pracowników, w tym CEO Aston Martin, dr. Ulricha Beza, Aston Martin V8 Vantage – nazwany przez zespół „Rose” – zajął 4. miejsce w swojej klasie oraz 24. miejsce w całym wyścigu, w którym brało udział ponad 200 specjalistycznych samochodów wyścigowych.

Od tego czasu Aston Martin co roku wraca, aby rywalizować w tym wyczerpującym wyścigu endurance, zdobywając szereg zwycięstw w klasie oraz miejsca na podium z zarejestrowanymi do ruchu modelami V8 i V12 Vantage, a ostatnio także z nowym czterodrzwiowym modelem Rapide. Sukcesy wyścigowe nie tylko zaowocowały rosnącym programem klientów V8 Vantage GT4 prowadzonym przez Aston Martin Racing, ale także wnioski wyciągnięte z wyścigów na Nürburgringu przyczyniły się do rozwoju aerodynamiki i innych osiągów, które zostały zastosowane w drogowych samochodach Aston Martin.

Bogate wyposażenie standardowe oraz unikalne opcje sprawiają, że edycja specjalna Vantage N420 jest zarówno ekskluzywna, jak i wyróżniająca się, oferując jednocześnie oszczędność wagi o 27 kg – osiągniętą dzięki zastosowaniu włókna węglowego – w porównaniu do standardowego Aston Martin V8 Vantage.

Z zewnątrz szersze progi doskonale współgrają z splitterem z włókna węglowego, bocznymi żeberkami i dyfuzorem, podczas gdy odważne 10-ramienne koła aluminiowe z wykończeniem w czerni błyszczącej oraz czarne kratki wentylacyjne i wykończenia końcówek wydechu „Graphitic” dopełniają współczesny wygląd.

W środku Vantage N420 oferuje pakiet wnętrza w kolorze irydowym, z instrumentami grafitowymi, skórzanym lub Alcantarowym® kołem kierownicy, specjalnymi tabliczkami na progach N420 oraz lekkimi siedzeniami z włókna węglowego, ozdobionymi przeszyciami „Race Track”, tak jak w modelu Aston Martin V12 Vantage. Łączność Bluetooth, tempomat oraz system kontroli odległości Park Distance Control są również w standardzie.

Podkreślając walory Vantage N420 jako edycji specjalnej Aston Martin V8 Vantage, stworzonym dla najbardziej wymagających i entuzjastycznych kierowców, wyposażono go w zazwyczaj opcjonalny pakiet sportowy. Pakiet ten łączy zmodyfikowane sprężyny, amortyzatory i stabilizatory, co zapewnia jeszcze bardziej responsywne i dynamiczne prowadzenie, jednocześnie zachowując słynny spokój, równowagę i zdolność do długich tras modelu V8 Vantage. Na koniec, nowy sportowy system wydechowy oferuje odpowiednio imponującą ścieżkę dźwiękową.

Kolejną charakterystyczną cechą jest dostępność nowej gamy opcjonalnych schematów malowania Aston Martin „Race Collection”. Łącząc odważne kolory nadwozia z kontrastującymi odcieniami na krawędziach i wokół grilla chłodnicy, świętują one dziedzictwo wyścigowe marki. Wszystkie udane modele N24 Vantage są uwiecznione, a w kolekcji znajdują się odcienie „Rose” żółty, „Kermit” zielony oraz „Elwood” niebieski, a także tradycyjna zieleń Aston Martin Racing. Biały i czarny samochód zaprezentowany na dołączonych zdjęciach nosi równie uderzającą kolorystykę „Asia Cup”.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.