ASTON MARTIN V8 Vantage N420 Roadster 2010-2014

ASTON MARTIN V8 Vantage N420 Roadster 2010-2014

Przejdź do galerii zdjęćASTON MARTIN V8 Vantage N420 Roadster 2010-2014

Aston Martin zaprezentował model V8 Vantage podczas wyścigu 24 godziny Nürburgring w 2006 roku, kończąc go na 24. miejscu w klasyfikacji generalnej, prowadzony przez pracowników firmy.

Każdy uczestnik wyścigów długodystansowych wie, że przejechanie linii mety to niezwykłe osiągnięcie dla samochodu, a Aston Martin udowodnił, że nadaje się do rywalizacji, mimo że był to nieco zmodyfikowany pojazd drogowy. Ledwie udało mu się zdobyć podium w swojej klasie, ale to miało mniejsze znaczenie. Aston Martin zwyciężył w oczach swoich klientów. Wkrótce potem brytyjski producent samochodów rozpoczął pracę nad unikalnym projektem nazwanym N420, co doprowadziło do powstania specjalnej edycji w wersji coupe i roadster.

Vantage N420 Roadster był samochodem zaprojektowanym tak, aby uczcić wielki sukces osiągnięty przez zespół w 2006 roku. Opierał się na standardowym Aston Martin Vantage. Standardowy Vantage oferował 420 KM, tyle samo co edycja specjalna. W modelu N420 znalazły się elementy z włókna węglowego, które pozwoliły na zmniejszenie całkowitej wagi o 27 kg. Za kabiną znajdował się pokrowiec na chowane dach z podwójnym wypukłym wzorem.

W środku znajdowały się opcje wygodnych, ale wzmocnionych foteli lub foteli z włókna węglowego. Samochód był wyposażony w standardową łączność Bluetooth oraz czujniki parkowania. Na progach drzwi znajdował się dekiel z włókna węglowego z logo Vantage N420. To samo logo było widoczne na zagłówkach oraz na desce rozdzielczej obok dźwigni hamulca ręcznego.

Aston Martin zainstalował pod maską silnik V-8 o pojemności 4.7 litra, który dostarczał 420 KM na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub automatycznej. Zawieszenie Sport Pack było standardem dla obu wersji N420.

Aston Martin V8 Vantage N420 Roadster, limitowana edycja inspirowana sportami motorowymi, wprowadza nowy wymiar sportowych osiągów i dynamicznych możliwości do gamy V8 Vantage.

Następca specjalnej edycji V8 Vantage N400 z 2007 roku, model Vantage N420 oparty jest na standardowym V8 Vantage z silnikiem 4.7-litrowym, 420 KM, osiągającym prędkość 180 mph i jest dostępny w wersji Coupe lub Roadster, z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub opcjonalną zautomatyzowaną skrzynią Sportshift.

Aston Martin V8 Vantage czerpie inspirację z doświadczeń firmy w wyścigach 24-godzinnych na Nürburgringu. W 2006 roku, podczas corocznego wyścigu endurance, Aston Martin wystawił prawie standardowy, zarejestrowany do ruchu publicznego V8 Vantage. Pojazd, prowadzony przez zespół pracowników, w tym dyrektora generalnego Aston Martin, dr. Ulricha Beza, zajął 4. miejsce w klasie i 24. w klasyfikacji ogólnej z ponad 200 wyspecjalizowanych samochodów wyścigowych.

Od tamtej pory Aston Martin co roku bierze udział w tym wyczerpującym wyścigu endurance, zdobywając szereg zwycięstw i lokat na podium z zarejestrowanymi do ruchu publicznego modelami V8 i V12 Vantage, a ostatnio także nowym czterodrzwiowym Rapide. Sukcesy wyścigowe zaowocowały rozwinięciem programu V8 Vantage GT4 dla klientów, prowadzonego przez Aston Martin Racing, a lekcje wyniesione z wyścigów na Nürburgringu przyczyniły się do rozwoju aerodynamicznych i innych osiągów, które wprowadzono do samochodów drogowych Aston Martin.

Bogate wyposażenie standardowe i unikalne opcje sprawiają, że limitowana edycja Aston Martin V8 Vantage jest zarówno ekskluzywna, jak i charakterystyczna, a także oferuje oszczędność wagi wynoszącą 27 kg dzięki zastosowaniu włókna węglowego w porównaniu do standardowego V8 Vantage.

Na zewnątrz, szersze progi idealnie komponują się z włóknem węglowym, splitters, wlotami powietrza i dyfuzorem, podczas gdy odważne, 10-ramienne, diamentowo obrabiane koła aluminiowe z połyskującym czarnym wykończeniem, czarnymi siatkowymi wlotami i wykończeniami rur wydechowych w odcieniu 'Graphitic’ dopełniają całości.

Wewnątrz Aston Martin V8 Vantage oferuje wnętrze w pakiecie Iridium, z instrumentami w kolorze grafitowym, skórzaną lub Alcantarową kierownicą, specjalnymi tabliczkami na progach N420 oraz lekkimi siedzeniami z włókna węglowego, wykończonymi przeszyciami 'Race Track’, jak w V12 Vantage. Standardowo dostępne są również łączność Bluetooth, tempomat i system Park Distance Control.

Aby potwierdzić walory Aston Martin V8 Vantage jako limitowanej edycji, dostosowanej do najbardziej wymagających i entuzjastycznych kierowców, samochód wyposażono w zwykle opcjonalny pakiet Sport. Pakiet ten łączy zmodyfikowane sprężyny, amortyzatory i stabilizatory poprzeczne, oferując jeszcze bardziej responsywne i dynamiczne prowadzenie, jednocześnie zachowując renomowaną równowagę i zdolności długodystansowe V8 Vantage. Na koniec, nowy system wydechowy zapewnia odpowiednio emocjonujący dźwięk.

Kolejną charakterystyczną cechą jest dostępność nowej gamy opcjonalnych lakierów 'Race Collection’ Aston Martin. Łączą one odważne kolory nadwozia z kontrastującymi odcieniami dla krawędzi i obramowania grilla, celebrując dziedzictwo wyścigowe marki. Wszystkie udane wyścigowe modele N24 Vantage są uhonorowane, w tym 'Rose’ żółty, 'Kermit’ zielony i 'Elwood’ niebieski, które pojawiają się w kolekcji obok tradycyjnego koloru Aston Martin Racing green. Biały i czarny samochód pokazany na towarzyszących zdjęciach nosi równie efektowną barwę 'Asia Cup’.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.