ASTON MARTIN V8 Vantage S 2011-Present

ASTON MARTIN V8 Vantage S 2011-Present

Przejdź do galerii zdjęćASTON MARTIN V8 Vantage S 2011-Present

Aston Martin wziął model V8 Vantage z 2005 roku, rozebrał go na części pierwsze i złożył na nowo, a przy tym niektóre elementy zostawił na zewnątrz, dodając kilka nowych.

Brytyjski producent samochodów nie miał zamiaru stworzyć V8 Vantage, by pokonać Porsche 911 Turbo na torze. Aston Martin nawet nie starał się umieścić go w tej samej lidze co niemiecki supersamochód. Po prostu stworzył lepsze V8 i dodał literkę S na końcu nazwy.

Choć mały producent nie miał wystarczających funduszy na opracowanie nowego auta, nieustannie odświeżał i ulepszał te starsze, odnosząc przy tym niesamowity sukces. Dzięki nadwoziu zaprojektowanemu przez Henrika Fiskera, miał doskonałą bazę do pracy. Z przodu pojawił się nowy niższy zderzak, który zawierał większe wloty powietrza, aby zasilać silnik i przednie hamulce. Dyfuzor został dostrojony razem z tylnym spojlerem, aby stworzyć zrównoważony docisk.

Wewnątrz Vantage S był połączeniem luksusowego GT i samochodu wyścigowego. Opcjonalne fotele z włókna węglowego i kompozytu Kevlaru z wysokim podparciem zapewniały lepsze wsparcie boczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów, a także były o 17 kg lżejsze od standardowych siedzeń. Z luksusowej strony, ręcznie szyte skórzane panele drzwi i konsola centralna oferowały ekskluzywną atmosferę.

Aston Martin zainstalował ten sam silnik V8 o pojemności 4,7 litra z normalnego V8 Vantage, ale zwiększył moc o dziesięć koni. Ale to nie wszystko. Nowa siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów (dwu sprzęgłowa) oferowała nowe doświadczenia, będąc zarówno szybką, jak i komfortową. Kolejną istotną ulepszeniem był system wydechowy. Aston Martin zatrudnił osobę, która dostroiła wydech, aby brzmiał w określony sposób, znacznie przyjemniejszy dla ucha niż jakikolwiek inny silnik typu flat-six na świecie.

Nowa gama Aston Martin V8 Vantage S wkracza w dojrzałość, charakteryzując się szeregiem funkcji skoncentrowanych na kierowcy, które mają na celu podniesienie doskonałej dynamiki standardowego modelu Vantage na nowy poziom.

Silnik V8 o pojemności 4,7 litra, opracowany przez Aston Martin, zapewnia maksymalną moc 430 KM (436 PS / 321 kW) przy 7300 obr./min oraz moment obrotowy 490 Nm (361 lb-ft) przy 5000 obr./min. Został połączony z nową, opracowaną od podstaw skrzynią Sportshift™ II, zaprojektowaną specjalnie dla Aston Martin V8 Vantage S, oferującą siedem przełożeń o krótkich ratio, co ma zapewnić jak największe zaangażowanie kierowcy.

„Aston Martin V8 Vantage S uosabia wszystkie cechy V8 Vantage i przenosi doświadczenia kierowcy na wyższy poziom,” mówi Dr. Ulrich Bez, CEO Aston Martin. „Łączy dynamiczne podniecenie z urokliwą finezją, pięknem i praktycznością przypisaną do całej gamy Vantage.”

Zmiany w dynamice są kluczowe dla modelu Vantage S. W porównaniu do standardowego modelu, stosunek przełożenia układu kierowniczego został zwiększony z 17:1 do 15:1, a przednie tarcze hamulcowe mają większą średnicę i nowe sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe. Nowe sprężyny i amortyzatory oraz szersze tylne koła również przyczyniają się do modyfikacji podwozia. Nowy system dynamicznej kontroli stabilności (DSC) został specjalnie dostrojony do Aston Martin V8 Vantage S, a nowy moduł hamulcowy oferuje funkcje takie jak wspomaganie hamulców (HBA) w sytuacjach awaryjnych oraz wspomaganie ruszania pod górę (HSA). Specjalne opony opracowane we współpracy z firmą Bridgestone mają na celu optymalizację przyczepności, co poprawia wrażenia z jazdy.

W sercu Aston Martin V8 Vantage S znajduje się nowa, siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów Sportshift™ II, oferowana jako standard, która zapewnia niezwykle szybkie zmiany biegów, o 20% szybsze niż w modelu Sportshift™. Dodatkowe przełożenie umożliwia krótsze, dobrze rozłożone ratio, co pozwala na lepsze wykorzystanie optymalnego momentu obrotowego, a w połączeniu z krótszym przełożeniem końcowym 4.182:1 zapewnia szybszą akcelerację i lepsze odczucia sportowe. Korzyści płynące z systemu z pojedynczym sprzęgłem zmniejszają złożoność i znaczną wagę w porównaniu do rozwiązania z podwójnym sprzęgłem. Sportshift™ II pozwala kierowcy na większą kontrolę, modulując pedał gazu, aby uzyskać pożądany typ zmiany biegu. Dodatkowo, model Vantage S posiada przycisk „Sport”, który przyspiesza zmiany biegów i zapewnia bardziej agresywną odpowiedź na pedał gazu, otwierając jednocześnie zawory bypassu wydechu w całym zakresie obrotów silnika, co doskonale charakteryzuje wersję 'S’.

Jak w każdym Aston Martin, V8 Vantage S korzysta z unikalnego brzmienia dzięki nowemu tłumikowi wydechowemu i mapie zaworów bypass, tworząc bardzo charakterystyczny i wyraźny dźwięk wydechu.

Aston Martin V8 Vantage S jest natychmiast rozpoznawalny jako prawdziwy Aston Martin, charakteryzujący się zdecydowaną sylwetką, która przekazuje jego zwrotność i możliwości osiągów. Z przodu znajduje się nowy, niższy zderzak wykonany z idealnie dopasowanego włókna węglowego, który mieści większy wlot powietrza do silnika i hamulców przednich. Splitter wraz z wydłużonym „flipem” pokrywy bagażnika współpracują ze sobą, aby zapewnić większą siłę docisku przy dużych prędkościach. Nowe 19-calowe koła w stylu „V” są dostępne w standardzie, a opcjonalne koła wykonane z lekkiego stopu o dziesięciu szprychach dodatkowo zmniejszają masę nieresorowaną. Nowy tylny zderzak i progi optycznie poszerzają auto.

Aston Martin V8 Vantage S łączy w sobie cechy samochodu drogowego i wyścigowego, będąc silnie inspirowanym wyścigowym modelem Vantage GT4 z 2011 roku. GT4 korzysta z wyjątkowo sztywnej, połączonej aluminiowej ramy Vantage, co stanowi idealną bazę dla samochodu wyścigowego. Wprowadzono niewielkie modyfikacje dotyczące bezpieczeństwa wyścigowego, w tym zatwierdzoną przez FIA klatkę bezpieczeństwa oraz wyścigowy zbiornik paliwa, a także zastosowano środki odchudzające standardowy samochód drogowy, aby przekształcić go w zwycięski samochód wyścigowy. W 2010 roku zwyciężył w swojej klasie podczas 24 godzinnego wyścigu w Dubaju, a następnie odniósł kolejne sukcesy w wyścigach długodystansowych na 24 godzinach Nürburgring, 24 godzinach Silverstone i 24 godzinach Spa. Wygrał również swoje pierwsze poważne międzynarodowe mistrzostwo w Pucharze Europejskim GT4.

Wydajność

Cel, jaki przyświecał konstrukcji Aston Martin V8 Vantage S, to przesunięcie granic już docenianego modelu V8 Vantage z maksymalnym poziomem zaangażowania kierowcy. Inżynierowie Aston Martin przystąpili do ulepszenia niemal każdego dynamicznego elementu samochodu, aby stworzyć wysoce charakterystyczne doświadczenie z jazdy.

„Z każdym nowym modelem kontynuujemy rozwój i ulepszanie naszej architektury VH,” powiedział Ian Minards, dyrektor ds. rozwoju produktu Aston Martin. „Zespół inżynieryjny w Gaydon dokładnie przeanalizował każdy atrybut wydajności modelu V8 Vantage, od silnika i skrzyni biegów po zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce i opony, zastanawiając się, co było potrzebne, aby ten samochód zasługiwał na cenną etykietę 'S’. Efektem jest czysty pakiet skoncentrowany na kierowcy, który, zarówno w wersji coupe, jak i Roadster, eksploatuje sportowy charakter ikony Vantage.”

Silnik V8 o pojemności 4,7 litra został zmodyfikowany, aby zapewnić maksymalną moc 430 KM (436 PS / 321 kW) przy 7200 obr./min oraz moment obrotowy 490 Nm (361 lb-ft) przy 5000 obr./min, co oznacza wzrost o 10 KM i 20 Nm odpowiednio i jest sygnalizowane czarnym nadmuchem silnika. Zwiększenie mocy osiągnięto dzięki systemowi ssania z zaworami oraz agresywnej strategii zapłonu. Zawór systemu ssania otwiera się powyżej 3500 obr./min, aby umożliwić większy przepływ powietrza do silnika, co optymalizuje wydajność w odpowiednim zakresie momentu obrotowego. Agresywna strategia zapłonu wykorzystuje zaawansowaną elektronikę, aby zapalić paliwo w silniku w odpowiednim momencie, co pozwala na osiąganie maksymalnej mocy. Może również rozpoznać paliwo o wyższej liczbie oktanowej i wydobyć optymalną wydajność z podwyższonej wartości.

Moc i moment obrotowy w Aston Martin V8 Vantage S są dostarczane w najbardziej użytecznych średnich zakresach obrotów silnika, co tworzy łatwą i bezproblemową akcelerację. Największe zapotrzebowanie na moc i moment obrotowy występuje w średnim zakresie, gdzie największy moment obrotowy jest dostarczany przy 5000 obr./min.

Sportshift™ II to automatyczna skrzynia biegów z nowym, siedmiobiegowym systemem Graziano, umieszczonym z tyłu Aston Martin V8 Vantage S na transaksle, co przyczynia się do niemal idealnego rozkładu masy 49:51. System korzysta z pojedynczego manualnego sprzęgła połączonego z elektronicznym przełącznikiem biegów, zaprojektowanego od podstaw wyłącznie dla Aston Martin V8 Vantage S. Aston Martin zdecydował się na rozwój systemu SportshiftTM ze względu na jego wrodzone zalety sportowe, w tym oszczędność masy, niską złożoność ruchomych części oraz realne, namacalne zmiany biegów. Przyczynia się to, wraz z innymi elementami oszczędzającymi wagę, do całkowitego zmniejszenia wagi pojazdu o 30 kg.

Elektryczno-hydrauliczne sterowanie uruchamiane jest za pomocą dwóch magnezowych łopatek zamontowanych na kolumnie kierowniczej, co pozwala kierowcy na zmianę biegów w górę lub w dół. Szybsze niż konwencjonalny system manualny, i co najmniej 50 kg lżejsze niż system z podwójnym sprzęgłem, Sportshift™ II oferuje wrodzone zalety, pozwalając na jazdę w trybie automatycznym, jak również na ręczne zmiany biegów. Sportshift™ II jest o 24 kg lżejsze od Sportshift™ w standardowym Vantage.

Sportshift™ II ma siedem przełożeń, co pozwala na bliższe rozmieszczenie pierwszych sześciu biegów, wykorzystując charakterystykę momentu obrotowego silnika. To zwiększa odczucie przyspieszenia i daje kierowcy większą kontrolę. Siódme przełożenie ma dłuższy stosunek, co zapewnia cichszy, bardziej komfortowy bieg na autostradzie i zwiększa oszczędność paliwa.

Interakcja kierowcy ze Sportshift™ II została uproszczona, aby umożliwić mu koncentrację na drodze przed sobą. Dwie magnezowe łopatki pozwalają na zmianę biegów w górę lub w dół. Kontrole są zamontowane na kolumnie, co pozwala kierowcy zawsze łatwo je zlokalizować, niezależnie od pozycji kierownicy.

Oprócz ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek, kierowca może również wybrać przycisk 'D’ na desce rozdzielczej, aby włączyć tryb automatyczny, który działa jak tradycyjna skrzynia automatyczna, zmieniając biegi w odpowiednim momencie, co ułatwia jazdę w miejskich, ruchliwych i autostradowych warunkach.

Nowa, siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest standardem w Aston Martin V8 Vantage S, idealnie odpowiadając sportowemu charakterowi samochodu. Aston Martin zdecydował się nie oferować opcji manualnej ze względu na wysokie spodziewane zainteresowanie Sportshift™ II.

Sportowy charakter Aston Martin V8 Vantage S ujawnia się, gdy przycisk 'Sport’ na desce rozdzielczej jest naciśnięty, co daje kierowcy szybsze zmiany biegów zarówno w trybie manualnym, jak i automatycznym (o 60 milisekund) i zapobiega zmianie na wyższy bieg, gdy osiągnięty zostaje limit obrotów. Domyślny tryb 'normal’ zapewnia bardziej progresywną reakcję na pedał gazu, odpowiednią do codziennych sytuacji, takich jak jazda w obszarach miejskich, w dużym ruchu lub w trudnych warunkach atmosferycznych. Wybór trybu 'Sport’ daje bardziej jądrową odpowiedź na gaz, wraz z sportowym dźwiękiem wydechu. Ten tryb został zaprojektowany do dynamicznej jazdy, gdzie wymagane są szybsze reakcje, maksymalizując osiągi samochodu.

Aston Martin V8 Vantage S waży 1610 kg (coupe), o 30 kg mniej niż standardowy Vantage, co jest wynikiem optymalizacji wagi nowej skrzyni Sportshift™ II i zastosowania włókna węglowego. Chłodzony powietrzem, zamiast olejem, system Sportshift™ II korzysta z eliminacji pompy olejowej i powiązanych elementów, co pozwala zaoszczędzić 24 kg w porównaniu do konwencjonalnego systemu sześciobiegowego Sportshift™.

Jak w każdym Aston Martin, Vantage S korzysta z niemal idealnego rozkładu masy wynoszącego 49:51 z przodu do tyłu, dzięki umiejscowieniu skrzyni biegów na transaksle, co przyczynia się do doskonałej dynamiki.

Aston Martin V8 Vantage S to praktyczny sportowy samochód do codziennego użytku, z bagażnikiem o pojemności 300 litrów i wygodnym otwieraniem tylnej klapy w wersji coupe, natomiast Roadster zaopatrzony jest w automatycznie chowany materiałowy dach, który można obsługiwać do prędkości 30 km/h.

Wersja S wyróżnia się unikalnym tłumikiem wydechowym, specjalnie dostrojonym, aby dźwięk sportowy był wyraźnie słyszalny. Zrewidowana mapa otwiera zawory bypassowe wcześniej, w zakresie obrotów 3500 i jeszcze wcześniej w trybie 'Sport’, co powoduje większy trzask podczas dekołowania.

Kontrola

Aston Martin V8 Vantage S łączy w sobie cechy V8 Vantage i wyścigowego modelu Vantage GT4 oferowanego przez Aston Martin Racing. Standardowe elementy platformy Vantage idealnie nadają się do rywalizacji, tworząc samochód wyścigowy z niewielkimi modyfikacjami. Rok 2010 był najudaniejszym rokiem, w którym Vantage ustanowił standardowy samochód do wyścigów GT4: zwyciężył w swojej klasie podczas 24 godzinnych wyścigów w Dubaju, a następnie odniósł kolejne zwycięstwa w wyścigach długodystansowych na 24 godzinach Nürburgring, 24 godzinach Silverstone i 24 godzinach Spa. Jednak to pierwsze poważne międzynarodowe mistrzostwo w Pucharze Europejskim GT4 z Rhesus Racing było ukoronowaniem doskonałego roku dla tego samochodu. W 2011 roku Vantage GT4 został zaktualizowany, aby wykorzystać zwiększone korzyści aerodynamiczne stylizacji nadwozia V12 Vantage i V8 Vantage S.

Dzięki wiedzy zdobytej na torach, która przenika do samochodów drogowych Aston Martin, oraz łatwości ich prowadzenia na torze wyścigowym, Aston Martin V8 Vantage S korzysta z doskonale dostosowanych cech układu jezdnego, które zostały opracowane przez wykwalifikowanych i utalentowanych inżynierów marki.

Układ kierowniczy został zmodyfikowany z taką samą proporcją 15:1, w porównaniu do 17:1 w standardowym Vantage, co obniżyło liczbę obrotów kierownicy z 3.04 do 2.62. Przekłada się to na większą precyzję oraz poprawioną zwrotność, reakcję i płynność prowadzenia, pozwalając kierowcy poczuć bliższe połączenie z samochodem – co skutkuje bardziej angażującą i energetyczną jazdą.

Ulepszony system hamulcowy odgrywa kluczową rolę w dynamice Aston Martin V8 Vantage S, z nową, większą średnicą przednich tarcz hamulcowych, 380 mm w porównaniu do 355 mm w V8 Vantage, sześciotłoczkowymi zaciskami przednimi i nową generacją modułu sterującego hamulcami.

Przednie hamulce mają konstrukcję dysku pływającego inspirowaną wyścigami. Tarcze wykonane są z dwóch materiałów: żeliwa i aluminium; żeliwo jest przykręcone za pośrednictwem pływającego systemu bobbin do aluminiowego dzwonu. Technologia ta oferuje dynamiczne zalety w postaci zmniejszonej masy nieresorowanej, a hamulec jest lżejszy niż standardowy hamulec żeliwny, ma lepszą stabilność cieplną, lepsze chłodzenie i zapewnia bardziej spójną reakcję na pedał hamulca. Pomimo większej średnicy przedniego dysku, wagę każdego z dysków udało się zmniejszyć o 0,4 kg. Vantage S ma również nowy booster hamulcowy, co zmniejsza wysiłek i skok pedału.

System ten obejmuje nowy moduł hamulcowy, który dostarcza bardziej dyskretne interwencje i poprawia funkcjonalność istniejących funkcji, takich jak ABS, Dynamiczna Kontrola Stabilności (DSC), Elektroniczna Dystrybucja Siły Hamowania (EBD), Kontrola Trakcji (TC) oraz Kontrola Pozytywnego Momentu (PTC), a także nową funkcję Wspomagania Hamulców (HBA), która zapewnia pomoc w sytuacjach awaryjnych. Funkcja Wspomagania Hamulców identyfikuje moment, gdy kierowca wymaga maksymalnej wydajności hamujących, na podstawie prędkości, z jaką naciskany jest pedał hamulca, i automatycznie zwiększa ciśnienie hamulców do progu działania ABS, tak długo, jak długo kierowca utrzymuje nacisk na pedał hamulca. W rezultacie odległości hamowania mogą być znacznie skrócone.

Dynamiczny system kontroli stabilności (DSC) został specjalnie dostrojony do Aston Martin V8 Vantage S, z naciskiem na cechy sportowe. Trzystopniowy system DSC umożliwia kierowcy dostosowanie poziomu interwencji elektronicznej w zależności od rodzaju jazdy. W trybie domyślnym system jest ustawiony na „włączony”, co ogranicza poślizg opon w trudnych warunkach i zapewnia maksymalne bezpieczeństwo bez nadmiernej ingerencji. Utrzymanie przycisku DSC przez cztery sekundy włącza „Tryb Torowy”, który dodatkowo opóźnia interwencję elektroniczną, tworząc bezpieczniejsze, ale czystsze wrażenie z jazdy. Naciśnięcie przycisku przez kolejne pięć sekund całkowicie dezaktywuje system.

Aston Martin V8 Vantage S po raz pierwszy wprowadza funkcję Wspomagania Ruszania pod Górę (HSA) w Aston Martin. Jeśli kierowca naciska hamulce, aby zatrzymać samochód na nachyleniu, Wspomaganie Ruszania pod Górę utrzymuje samochód w miejscu przez maksymalnie dwie sekundy, aby umożliwić płynne ruszenie po przeniesieniu nogi z hamulca na pedał gazu. HSA doskonale uzupełnia automatyczne skrzynie biegów.

Układy zawieszenia w wersji 'S’ zostały dostrojone do bardziej skoncentrowanej na kierowcy natury samochodu. Coupe ma zmienione sprężyny tylne, a obie wersje nadwoziowe mają dostrojone zawory amortyzatorów pasywnych oraz zaktualizowane wartości i długości ograniczników. Skutkuje to większymi poziomami trakcji i stabilności, przy lepszym kontakcie kół z nawierzchnią.

Inżynierowie Aston Martin ściśle współpracowali z firmą Bridgestone podczas programu rozwojowego w celu stworzenia specjalnych opon, które zostały zoptymalizowane dla Aston Martin V8 Vantage S. Opony Bridgestone Potenza RE050 są o 10 mm szersze z przodu i z tyłu niż standardowy Vantage, co zapewnia doskonałą przyczepność.

Design

Vantage zyskał reputację jednego z najpiękniejszych samochodów na świecie; wyraźnie Aston Martin, elegancki, ale z kontrolowaną agresją i idealnie proporcjonalny z niską, celową sylwetką. Aston Martin V8 Vantage S wykorzystuje piękno Vantage, łącząc je z napiętymi akcentami wzorniczymi z V12 Vantage, które sugerują wyższy potencjał wydajności samochodu.

Dyrektor ds. wzornictwa Aston Martin, Marek Reichman, powiedział: „Wysłaliśmy V8 Vantage na siłownię, aby nadać 'S’ więcej definicji i muskularności, co zaowocowało bardziej wyrzeźbioną formą.

„To idealna maszyna z estetyką, która wynika z funkcjonalności i aerodynamiki, przekazując jej skoncentrowany charakter. Cały samochód jest w napięciu, a wnętrze pozostaje pięknie ręcznie wykonane, odzwierciedlając ekscytację Aston Martin V8 Vantage S od wewnątrz.”

Stylizacja Aston Martin V8 Vantage S w dużej mierze idzie w parze z formą, aby zapewnić kształt, który odpowiada dodatkowym potrzebom wersji 'S’ wydajności. Z przodu, ręcznie układany przedni splitter wykonany z włókna węglowego tworzy niską sylwetkę, sugerując zwrotność, a także zapewnia większy wlot powietrza dla silnika i hamulców. Splitter działa w połączeniu z bardziej wyraźnym 'flipem’ tylnej pokrywy bagażnika, aby zwiększyć docisk przy dużych prędkościach. Z boku, szersze progi, wywodzące się z programu wyścigowego GT4, przyczyniają się do zmniejszonego oporu tylnego, a więc poprawiają stabilność przy dużych prędkościach, uniemożliwiając powietrzu, które przepływa wzdłuż boku samochodu, przedostanie się pod samochód.

Tylny zderzak podkreśla mocną postawę i proporcje tylne samochodu. W wersji coupe, pokrywa bagażnika ma bardziej wyraźny 'flip’, co przyczynia się do stabilności przy dużych prędkościach, zmniejszając opór tylny.

Tylny zderzak ma ręcznie wykonany dyfuzor z włókna węglowego, który wspomaga przepływ powietrza wydobywającego się z dolnej strony samochodu, utrzymując obszar niskiego ciśnienia z tyłu, co pomaga zmniejszyć opór i poprawić stabilność przy dużych prędkościach.

Nowe, standardowe 19-calowe koła są unikalne dla Aston Martin V8 Vantage S i mają konstrukcję szprych w kształcie 'V’ z diamentowym wykończeniem, co dalej wyraźnie odróżnia je od standardowego modelu. Opcjonalne koła wykonane z lekkiego stopu pozwalają zaoszczędzić pół kilograma na kole w masie nieresorowanej, poprawiając komfort i prowadzenie.

Uzupełniając napiętą sylwetkę, wnętrze Vantage S sugeruje dynamiczne możliwości samochodu, definiowane przez charakterystyczne detale w postaci trzech rzędów szwów w wewnętrznej stronie drzwi i na siedzeniach. Nowy, złożony wzór skórzany biegnący wzdłuż nowych szwów przypomina skrzela rekina, sugerując moc i zwrotność Vantage S.

Opcjonalne fotele z włókna węglowego i kompozytu Kevlar® zapewniają wsparcie kierowcy podczas energicznej jazdy, pozostając jednocześnie wygodne podczas długich podróży. Oszczędzając 17 kg na samochód, fotele, które są produkowane przez dostawcę przemysłu motoryzacyjnego i lotniczego, są ręcznie wykańczane przez rzemieślników w zakładzie produkcyjnym w Gaydon.

Klienci mogą zamówić pełno skórzany lub skórzany kołpak Obsidian Black z kontrastowym (tylko skórzanym) lub dopasowanym szwem. Unikalną opcją dla Aston Martin V8 Vantage S jest możliwość zamówienia Pakietu Wnętrza Piano Black, który obejmuje deski rozdzielcze w kolorze Piano Black, środkową konsolę oraz obramowania uchwytów drzwi.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.