ASTON MARTIN V8 Vantage S Roadster 2011-Present

ASTON MARTIN V8 Vantage S Roadster 2011-Present

Przejdź do galerii zdjęćASTON MARTIN V8 Vantage S Roadster 2011-Present

Model Aston Martin Vantage S z roku 2011 był wersją kabrioletową modelu Vantage S coupe. Stanowił zaktualizowaną wersję Vantage Roadster z 2005 roku.

W 2007 roku grupa firm kierowana przez Davida Richardsa z firmy inżynieryjnej Prodrive kupiła Aston Martin od Forda, przy czym amerykański gigant zachował część udziałów. Nowy właściciel rozpoczął prace nad poprawą pojazdów, a wersje S dla Vantage oraz Vantage Roadster zaczęły nabierać kształtów. W 2011 roku Aston Martin zaprezentował nowe wersje V8 Vantage S.

Tylko wprawne oko lub profesjonalista dostrzegłby różnice między modelem z 2005 a 2011 roku. Głównie, osłona chłodnicy miała sześć poziomych listew w modelu Vantage S, a osiem w standardowym Vantage. Wprowadzono nowy design kół oraz dodano kilka elementów z włókna węglowego na przednim zderzaku pojazdu.

Wnętrze zostało przeprojektowane, a nowa jednostka infotainment zastąpiła starszy model, który pochodził od Volvo. Układ przycisków na konsoli centralnej również został zmieniony, a dolne pokrętła przesunięto wyżej, aby poprawić komfort i użyteczność.

Pod względem technicznym wprowadzono znaczące ulepszenia. Model Vantage z 2005 roku był wyposażony w silnik o pojemności 4,3 litra, który w 2010 roku zastąpiono jednostką 4,7 litra, oferującą 420 koni mechanicznych. Model S z 2011 roku oferował o 10 koni więcej w porównaniu do poprzedniego roku. Był połączony z automatyczną skrzynią biegów Graziano z pojedynczym sprzęgłem, która przekazywała moc na tylne koła za pośrednictwem dyferencjału o ograniczonym poślizgu.

Seria Aston Martin Vantage osiąga dojrzałość z nowym modelem Aston Martin V8 Vantage S, który wyróżnia się szeregiem nowych funkcji skoncentrowanych na kierowcy, zaprojektowanych w celu podniesienia doskonałych dynamik standardowego Vantage na nowy poziom.

Własny silnik V8 o pojemności 4,7 litra został zaprojektowany, aby dostarczać moc szczytową wynoszącą 430 KM (436 PS / 321 kW) przy 7300 obr./min oraz moment obrotowy 490 Nm (361 lb.ft) przy 5000 obr./min i jest połączony z nową skrzynią biegów Sportshift™ II, opracowaną specjalnie dla Aston Martin V8 Vantage S, z siedmioma krótkimi przełożeniami, aby zapewnić jak najbardziej angażujące i intensywne doświadczenia kierowcy.

„Aston Martin V8 Vantage S ucieleśnia wszystkie atrybuty V8 Vantage i przenosi doświadczenie kierowcy na wyższy poziom,” mówi dr Ulrich Bez, dyrektor generalny Aston Martin, „Łączy dynamiczną ekscytację z wszelką uroczą finezją, pięknem i praktycznością, które już kojarzą się z serią Vantage.”

Dynamiczne zmiany są kluczowe dla Vantage S, z przyspieszonym przełożeniem zestawu kierowniczego wynoszącym 15:1 w porównaniu do 17:1 w standardowym modelu oraz większą średnicą przedniego tarcza hamulcowego z nowymi sześciotłokowymi przednimi zaciskami hamulcowymi. Nowe sprężyny i tłumiki, a także szersze tylne koła również przyczyniają się do zmian w podwoziu. Nowy system kontroli stabilności dynamicznej (DSC), specjalnie dostrojony do Aston Martin V8 Vantage S, wraz z nowym modułem hamulcowym, oferującym takie funkcje jak hydrauliczne wspomaganie hamulców (HBA), które zapewnia wsparcie w sytuacjach awaryjnego hamowania, oraz wspomaganie ruszania pod górę (HSA). Opracowane na specjalne zamówienie opony zostały stworzone we współpracy z firmą Bridgestone, aby optymalizować przyczepność, zwiększając jednocześnie wrażenia dynamiczne.

W centrum Aston Martin V8 Vantage S znajduje się nowa siedmiobiegowa automatyczna skrzynia sportowa Sportshift™ II, dostępna w standardzie, która oferuje niezwykle szybkie zmiany biegów, dwadzieścia procent szybciej niż Sportshift™. Dodatkowy bieg pozwala na krótsze, dobrze rozłożone przełożenia, które korzystają z optymalnego momentu obrotowego, co w połączeniu z krótszym przełożeniem końcowym 4.182:1 zapewnia szybszą akcelerację i bardziej sportowe odczucia. Wrodzone zalety systemu z pojedynczym sprzęgłem redukują złożoność oraz znaczną wagę w porównaniu do rozwiązania z podwójnym sprzęgłem. Sportshift™ II pozwala kierowcy na większy poziom kontroli, modulując pedał przyspieszenia w celu osiągnięcia pożądanej zmiany biegów. Ponadto Vantage S wyposażono w przycisk „Sport”, który przyspiesza zmiany biegów i zapewnia kierowcy bardziej agresywną reakcję na przyspieszenie, a także otwiera zawory bypassowe wydechu w większości zakresu obrotów silnika, doskonale charakteryzując wariant „S”.

Jak w każdym Aston Martin, Aston Martin V8 Vantage S korzysta z unikalnego brzmienia, dzięki nowemu tłumikowi wydechowemu i mapie zaworów bypassowych, tworząc bardzo charakterystyczny i głośny dźwięk wydechu.

Aston Martin V8 Vantage S jest natychmiast rozpoznawalny jako prawdziwy Aston Martin, charakteryzujący się celowym wyglądem, który oddaje jego zwinność i możliwości osiągów. Z przodu znajduje się nowy, niższy zderzak przedni, wykończony doskonale dopasowanym włóknem węglowym, który mieści większy wlot powietrza zasilającego silnik i przednie hamulce. Spojler w połączeniu z przedłużonym „flipem” tylnej pokrywy współdziała, aby zwiększyć siłę docisku przy dużych prędkościach. Nowe 19-calowe koła w stylu „V” są dostępne w standardzie, podczas gdy opcjonalne koła ze stopów lekkich o 10 szprychach redukują masę niezawieszoną. Nowy tylny zderzak i boczne progi optycznie poszerzają samochód.

Łącząc cechy samochodu drogowego i wyścigowego, Aston Martin V8 Vantage S jest silnie inspirowany wyścigowym samochodem Vantage GT4 z 2011 roku. GT4 korzysta z niezwykle sztywnej budowy aluminiowego podwozia Vantage, co stanowi idealną bazę do wyścigów. Niewielkie modyfikacje dla bezpieczeństwa wyścigowego, w tym zatwierdzona przez FIA klatka bezpieczeństwa i wyścigowy zbiornik paliwa „bag”, a także środki mające na celu oszczędność wagi, zostały wprowadzone do standardowego samochodu drogowego, aby przekształcić go w samochód wyścigowy zwyciężający w swojej klasie. W 2010 roku wygrał swoją klasę podczas 24-godzinnego wyścigu w Dubaju, a następnie zdobył dalsze tytuły w wyścigach długodystansowych podczas 24-godzinnego wyścigu w Nürburgringu, 24-godzinnego wyścigu w Silverstone i 24-godzinnego wyścigu w Spa. Zdobył także swoje pierwsze znaczące międzynarodowe mistrzostwo w Pucharze GT4 Europy.

Wydajność

Ideą Aston Martin V8 Vantage S było przesunięcie granic już uznanego modelu V8 Vantage, osiągając najwyższy poziom zaangażowania kierowcy. Inżynierowie Aston Martin zajęli się ulepszaniem niemal każdego dynamicznego elementu samochodu, aby stworzyć bardzo charakterystyczne doświadczenie jazdy.

„Z każdym nowym modelem kontynuujemy rozwój i ulepszanie naszej architektury VH,” powiedział Ian Minards, dyrektor ds. rozwoju produktów Aston Martin. „Zespół inżynieryjny w Gaydon zanalizował każdy atrybut wydajności V8 Vantage, od silnika i skrzyni biegów po zawieszenie, kierownicę, hamulce i opony, i rozważył, co jest potrzebne, aby samochód zasługiwał na pożądany znak 'S’. Rezultatem jest czysty pakiet skoncentrowany na kierowcy, który, zarówno w wersji coupe, jak i Roadster, eksploatuje i podkreśla sportowy charakter ikony Vantage.”

Silnik V8 o pojemności 4,7 litra został zmodyfikowany, aby dostarczać szczytową moc 430 KM (436 PS / 321 kW) przy 7200 obr./min oraz moment obrotowy 490 Nm (361 lb.ft) przy 5000 obr./min, co reprezentuje wzrost o 10 KM i 20 Nm odpowiednio, i oznaczony jest czarnym kolektorem dolotowym. Wzrost ten osiągnięto dzięki systemowi dolotowemu z zaworem i agresywnej strategii zapłonu. Zawór w systemie dolotowym otwiera się powyżej 3500 obr./min, aby umożliwić większy przepływ powietrza do silnika, co pomaga zoptymalizować wydajność w dokładnie odpowiedniej części krzywej momentu obrotowego. Agresywna strategia zapłonu wykorzystuje zaawansowaną elektronikę do zapłonu paliwa w silniku w dokładnie odpowiednim czasie, co pozwala na jego najpotężniejsze działanie. Może również rozpoznać paliwo o wyższej liczbie oktanowej i wydobyć optymalną wydajność z podwyższonej oceny.

Moc i moment obrotowy w Aston Martin V8 Vantage S są dostarczane przy najczęściej używanych średnich prędkościach obrotowych silnika, co tworzy łatwą i płynące przyspieszenie. Największe zapotrzebowanie na moc i moment obrotowy występuje w średnim zakresie obrotów, gdzie Aston Martin V8 Vantage S dostarcza największy moment obrotowy przy 5000 obr./min.

Sportshift™ II to automatyczna skrzynia biegów z nową siedmiobiegową skrzynią Graziano, która znajduje się z tyłu Aston Martin V8 Vantage S na transaksle, przyczyniając się do prawie idealnej równowagi masy 49:51. System korzysta z pojedynczego manualnego sprzęgła połączonego z elektronicznym przełącznikiem zmieniającym przełożenia i został zaprojektowany od podstaw wyłącznie dla Aston Martin V8 Vantage S. Aston Martin zdecydował się opracować system SportshiftTM ze względu na jego inherentne zalety sportowe, w tym oszczędność masy, niską złożoność ruchomych części i rzeczywiste zmiany biegów. To przyczynia się, razem z innymi częściami oszczędzającymi wagę, do całkowitego zmniejszenia masy pojazdu o 30 kg.

Elektryczno-hydrauliczne sterowanie jest uruchamiane za pomocą dwóch magnezowych łopatek umieszczonych na kolumnie kierownicy, co pozwala kierowcy na zmianę biegów w górę i w dół. Szybsze niż konwencjonalny system manualny, i przynajmniej 50 kg lżejsze niż system podwójnego sprzęgła, Sportshift™ II oferuje zalety bycia w stanie jeździć w trybie automatycznym, a także zmieniać biegi manualnie. Sportshift™ II jest o 24 kg lżejsze niż Sportshift™ w standardowym Vantage.

Sportshift™ II oferuje siedem przełożeń, umożliwiających pierwszym sześciu biegom bliższe rozmieszczenie, co pozwala na wykorzystanie charakterystyki momentu obrotowego silnika; to zwiększa poczucie przyspieszenia i daje kierowcy większą kontrolę. Siódmy bieg jest dłuższym przełożeniem, które zapewnia cichsze, bardziej wyrafinowane biegi do jazdy autostradowej i zwiększa oszczędność paliwa.

Interakcja kierowcy z SportshiftTM II została uproszczona, aby umożliwić mu skupienie się na drodze przed nim. Dwie magnezowe łopatki pozwalają na zmianę biegów w górę lub w dół. Sterowanie jest umieszczone na kolumnie, aby kierowca mógł je zawsze łatwo zlokalizować, niezależnie od pozycji kierownicy.

Oprócz manualnego wyboru biegów za pomocą łopatki, kierowca może również wybrać przycisk „D” na desce rozdzielczej, aby włączyć tryb automatyczny, który działa jak tradycyjna skrzynia automatyczna, zmieniając biegi w dokładnie odpowiednim czasie, ułatwiając jazdę w miejskich i autostradowych warunkach.

Nowa siedmiobiegowa skrzynia automatyczna jest standardem w Aston Martin V8 Vantage S, doskonale dopasowaną do sportowego charakteru samochodu. Aston Martin zdecydował się nie oferować opcji manualnej skrzyni biegów ze względu na wysokie przewidywane zapotrzebowanie na Sportshift™ II.

Sportowy charakter Aston Martin V8 Vantage S ujawnia się w pełni, gdy naciśnięty zostaje przycisk „Sport” na desce rozdzielczej, co daje kierowcy szybsze zmiany biegów zarówno w trybie manualnym, jak i automatycznym (zmniejszenie o 60 milisekund) oraz zapobiega zmianie na wyższy bieg przy osiągnięciu limitu obrotów. Domyślny tryb „normalny” zapewnia bardziej progresywną reakcję na gaz, odpowiednią do codziennych sytuacji, takich jak jazda w miastach, w gęstym ruchu lub w trudnych warunkach pogodowych. Wybór trybu „Sport” dostarcza ostrzejszej reakcji na gaz, a także sportowego dźwięku wydechu. Tryb ten jest zaprojektowany do dynamicznej jazdy, gdzie wymagane są szybsze reakcje, by wydobyć maksymalne osiągi z samochodu.

Aston Martin V8 Vantage S waży 1610 kg (coupe), o 30 kg mniej niż standardowy Vantage, dzięki optymalizacji wagi nowej skrzyni Sportshift™ II i zastosowaniu włókna węglowego. Chłodzone powietrzem, a nie olejem, system Sportshift™ II wykorzystuje usunięcie pompy olejowej i towarzyszących jej akcesoriów, co pozwala zaoszczędzić 24 kg w porównaniu do konwencjonalnego sześciobiegowego systemu Sportshift™.

Jak w każdym Aston Martinie, Vantage S korzysta z niemal idealnej równowagi masy 49:51 przód-tył, dzięki umiejscowieniu skrzyni biegów na transaksle, co przyczynia się do doskonałych właściwości jezdnych.

Aston Martin V8 Vantage S pozostaje praktycznym samochodem sportowym na co dzień, oferującym bagażnik o pojemności 300 litrów z wygodnym otwarciem klapy w wersji coupe, podczas gdy Roadster ma automatycznie chowany materiałowy dach, który można obsługiwać do prędkości 30 km/h.

Wariant S jest wyposażony w unikalny tłumik wydechowy, specjalnie dostrojony, aby dźwiękowo określić jego sportowy charakter. Zrewidowana mapa otwiera zawory bypassowe wcześniej w zakresie obrotów przy 3500 obr./min, a jeszcze wcześniej w trybie „Sport”, generując większy trzask przy zmianie biegów.

Kontrola

Aston Martin V8 Vantage S łączy cechy V8 Vantage i wyścigowego samochodu Vantage GT4 oferowanego przez Aston Martin Racing. Standardowe komponenty platformy Vantage idealnie nadają się do rywalizacji, tworząc samochód gotowy do wyścigu z niewielkimi modyfikacjami. Rok 2010 był najbardziej udanym rokiem, w którym Vantage stał się wzorcem dla samochodów wyścigowych GT4: wygrał swoją klasę podczas 24-godzinnego wyścigu w Dubaju, a następnie zdobywał kolejne zwycięstwa w wyścigach długodystansowych na Nürburgringu, Silverstone i Spa. Jednak to pierwsze duże międzynarodowe mistrzostwo w Pucharze GT4 Europy z Rhesus Racing było ukoronowaniem doskonałego roku dla tego samochodu. W 2011 roku Vantage GT4 został zaktualizowany, aby skorzystać z zwiększonych korzyści aerodynamicznych nadwozia V12 Vantage i V8 Vantage S.

Dzięki wiedzy z toru, która przenika do samochodów drogowych Aston Martin, oraz łatwości ich prowadzenia na torze wyścigowym, Aston Martin V8 Vantage S korzysta z charakterystyki prowadzenia, która została udoskonalona przez utalentowanych inżynierów marki.

Zestaw kierowniczy został zmodyfikowany z przekładnią 15:1 w porównaniu do 17:1 w standardowym Vantage, co obniża liczbę obrotów kierownicy od skrajności do skrajności z 3,04 do 2,62. Skutkuje to większą precyzją i poprawioną zwinnością, reakcją oraz płynnością prowadzenia, a kierowca może poczuć bliższe połączenie z samochodem – zapewniając bardziej angażującą i dynamiczną jazdę.

Zaktualizowany system hamulcowy odgrywa kluczową rolę w dynamice Aston Martin V8 Vantage S, z nową większą średnicą przedniego tarcza hamulcowego, 380 mm w porównaniu do 355 mm w V8 Vantage, sześciotłokowymi przednimi zaciskami hamulcowymi i nową generacją modułu sterującego hamulcami.

Przednie hamulce mają inspirowany wyścigami projekt płyty hamulcowej z pływającym dyskiem. Tarcze wykonane są z dwóch materiałów: żeliwa i aluminium; żeliwo jest przytwierdzone za pomocą systemu pływającego do aluminiowego dzwonu. Technologia ta zapewnia dynamiczne korzyści w postaci zmniejszonej masy niezawieszonej, a hamulec jest lżejszy niż standardowy hamulec żeliwny, ma lepszą stabilność termiczną, poprawione chłodzenie i zapewnia bardziej spójną reakcję na pedał hamulca. Mimo większej średnicy przedniej tarczy, masa każdej z tarcz została zredukowana o 0,4 kg. Vantage S ma także nowy wspomagacz hamulców, zmniejszający wysiłek i drogę pedału.

System wyposażono w nowy moduł hamulcowy, który dostarcza bardziej dyskretne interwencje i poprawia funkcjonalność istniejących funkcji, takich jak ABS, Dynamiczna Kontrola Stabilności (DSC), Elektroniczna Dystrybucja Siły Hamulców (EBD), Kontrola Trakcji (TC) oraz Kontrola Momentu Obrotowego (PTC), a także nowy system Hydraulicznego Wspomagania Hamulców (HBA), który zapewnia wsparcie w sytuacjach awaryjnego hamowania. Funkcja Hydraulicznego Wspomagania Hamulców identyfikuje, kiedy kierowca potrzebuje maksymalnej wydajności hamowania, na podstawie prędkości, z jaką naciskany jest pedał hamulca, i automatycznie zwiększa ciśnienie hamulca aż do progu kontroli ABS, tak długo jak kierowca utrzymuje naciśnięty pedał hamulca. W wyniku tego, odległości hamowania mogą być znacznie skrócone.

System Dynamicznej Kontroli Stabilności (DSC) został specjalnie dostrojony do Aston Martin V8 Vantage S, kładąc nacisk na jego sportowe właściwości. Trzystopniowy system DSC pozwala kierowcy dostosować poziom interwencji elektronicznej w zależności od rodzaju jazdy. W trybie domyślnym system jest ustawiony na „włączony”, co ogranicza poślizg opon w trudnych warunkach i zapewnia maksymalne bezpieczeństwo bez inwazyjności. Przytrzymanie przycisku DSC przez cztery sekundy uruchomi tryb „Tor”, który dodatkowo opóźnia interwencje elektroniczne, tworząc bezpieczeństwo, ale bardziej czyste doświadczenie. Naciśnięcie przycisku przez kolejne pięć sekund całkowicie wyłączy system.

Aston Martin V8 Vantage S wprowadza po raz pierwszy funkcję Wspomagania Ruszania pod Górę (HSA) w samochodzie Aston Martin. Jeśli kierowca zastosuje hamulce, aby zatrzymać samochód na zboczu, Wspomaganie Ruszania pod Górę utrzyma samochód w bezruchu przez maksymalnie dwie sekundy, aby umożliwić płynne ruszenie, gdy kierowca przenosi stopę z hamulca na przyspieszenie. HSA doskonale uzupełnia automatyczne skrzynie biegów.

Systemy zawieszenia w wariancie 'S’ zostały dostrojone do bardziej skoncentrowanej na kierowcy charakterystyki samochodu. Coupe ma zmodyfikowaną sprężynę tylną, a obie wersje nadwozia mają przestrojone pasywne zawory tłumienia i zmienione parametry oraz długości ograniczników. To skutkuje większym poziomem przyczepności i stabilności, a koła utrzymują lepszy kontakt z nawierzchnią.

Inżynierowie Aston Martin ściśle współpracowali z Bridgestone podczas programu rozwojowego, aby stworzyć specjalnie przystosowane opony, które zostały zoptymalizowane dla Aston Martin V8 Vantage S. Opony Bridgestone Potenza RE050 są o 10 mm szersze z przodu i z tyłu niż standardowy Vantage, aby zapewnić najwyższy poziom przyczepności.

Design

Vantage ustalił się jako jeden z najpiękniejszych samochodów na świecie; charakterystyczny dla Aston Martin, elegancki, ale z kontrolowaną agresją i doskonale proporcjonalny z niskim, celowym wyglądem. Aston Martin V8 Vantage S czerpie z piękna Vantage i łączy je z napiętymi liniami wzorniczymi z V12 Vantage, które sugerują zwiększony potencjał wydajności samochodu.

Dyrektor designu Aston Martin, Marek Reichman, powiedział: „Wysłaliśmy V8 Vantage na siłownię, aby nadać 'S’ większą definicję i muskularność, co skutkuje bardziej wyrzeźbioną formą.

„To idealna maszyna z estetyką, która wynika z funkcji i aerodynamiki, co oddaje jej skoncentrowaną naturę. Cały samochód jest w napięciu, podczas gdy wnętrze pozostało pięknie ręcznie wykonane, co przekazuje ekscytację Aston Martin V8 Vantage S od wewnątrz.”

Stylistyka Aston Martin V8 Vantage S w dużej mierze podąża za formą, aby zapewnić kształt, który odpowiada dodatkowym potrzebom wydajności wariantu 'S’. Z przodu ręcznie układany włóknem węglowym przedni splitter tworzy kształt przylegający do podłoża, sugerując jego zwinność, a także zapewnia zwiększony wlot powietrza dla silnika i hamulców. Spojler współpracuje z bardziej wyraźnym „flipem” tylnej pokrywy, aby stworzyć zwiększoną siłę docisku przy dużych prędkościach. Z boku, szerszy profil progów, które są zaczerpnięte z programu wyścigowego GT4, przyczynia się do zmniejszenia tylnego unoszenia i poprawia stabilność przy dużych prędkościach, zapobiegając przepływowi powietrza wzdłuż boku samochodu pod pojazd.

Tylny zderzak podkreśla silną postawę i proporcje tylne samochodu. W coupe pokrywa bagażnika ma bardziej wyraźny „flip”, co przyczynia się do stabilności przy dużych prędkościach, zmniejszając tylne unoszenie.

Tylny zderzak jest wyposażony w ręcznie wykonany dyfuzor z włókna węglowego, który wspomaga przepływ powietrza wydobywającego się z dolnej części samochodu, aby utrzymać strefę niskiego ciśnienia z tyłu, co pomaga zmniejszyć unoszenie i poprawić stabilność przy dużych prędkościach.

Nowe 19-calowe standardowe koła są unikalne dla Aston Martin V8 Vantage S i mają projekt „V” z diamentowym wykończeniem, co zapewnia wyraźne odróżnienie od standardowego modelu. Opcjonalne koła ze stopów lekkich oszczędzają pół kilograma na koło w masie niezawieszonej, poprawiając komfort i prowadzenie.

Uzupełniając napiętą sylwetkę, wnętrze Vantage S nawiązuje do dynamicznych możliwości samochodu, definiowane przez charakterystyczny detal w postaci trzech ściegów na wewnętrznej stronie drzwi i na siedzeniach. Nowy, złożony design skórzany biegnie wzdłuż nowo wyhaftowanych ścieżek, przypominając skrzela rekina, sugerując moc i zwinność Vantage S.

Opcjonalne siedzenia z włókna węglowego i kompozytu Kevlar® zapewniają wsparcie kierowcy podczas dynamicznej jazdy, pozostając wygodne na długich trasach. Oszczędzając 17 kg na samochód, siedzenia, które są produkowane przez dostawcę do przemysłu motoryzacyjnego i lotniczego, są ręcznie wykończane przez rzemieślników w zakładzie produkcyjnym w Gaydon.

Klienci mogą wybrać pełną skórzaną lub wykończoną Alcantarą kierownicę w kolorze Obsidian Black z kontrastowym (tylko skórzanym) lub dopasowanym ściegiem. Unikalną cechą Aston Martin V8 Vantage S jest możliwość wyboru opcji Piano Black Interior Pack, która obejmuje deskę rozdzielczą w pianowym czarnym kolorze, konsolę środkową oraz okrągłe uchwyty drzwi.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.