V8 Vantage Volante LWB był najdłuższym i najcięższym Aston Martinem, jaki kiedykolwiek stworzono do tego momentu, a także najbardziej praktycznym samochodem do podróżowania po kontynentach.
Aston Martin zaprezentował wersję z długim rozstawem osi swojego kabrioletu V8 Vantage na London Motor Show w 1997 roku. Ponieważ był droższy od Rolls-Royce’a Silver Seraph, znalazło się tylko 63 nabywców. Sprawiło to, że stał się rzadkim pojazdem. Był także ostatnim samochodem wyprodukowanym w Newport Pagnell, byłej siedzibie Aston Martin.
Brytyjski producent starał się stworzyć pojazd odpowiedni do długich podróży z czwórką dorosłych na pokładzie, powiększając standardowy rozstaw osi z V8 Vantage Volante o 200 mm (7,9″). Zachowano przedni zderzak z trzema reflektorami pod przezroczystą osłoną oraz tę samą srebrną siateczkę z wersji ze standardowym rozstawem osi. Zespół projektowy zamontował wentylację powietrza za przednimi błotnikami, co pozwalało na wydobywanie powietrza uwięzionego w nadkolach. Dzięki dłuższemu rozstawowi osi, producent mógł przesunąć tylne siedzenia do tyłu, co znacznie zwiększyło przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu. Z tyłu zamontowano okrągłe światła tylne z dużymi kierunkowskazami po zewnętrznej stronie. Światło wsteczne umieszczono bardzo nisko w zderzaku. Dach z podwójną powłoką, sterowany elektrycznie, zapewniał cichą jazdę i dobry komfort termiczny.
W środku Aston Martin nie oszczędzał na stworzeniu jednego z najwspanialszych wnętrz w swojej historii. Drewniane wykończenia towarzyszyły skórzanym siedzeniom i panelom drzwiowym z Connely. Jedynymi plastikowymi elementami były przyciski i kilka przełączników.