ASTON MARTIN Vanquish Volante 2013-2018

ASTON MARTIN Vanquish Volante 2013-2018

Przejdź do galerii zdjęćASTON MARTIN Vanquish Volante 2013-2018

Aston Martin wprowadził drugą generację modelu Vanquish w 2012 roku, zaczynając od wersji coupe, a dopiero w 2013 roku zaprezentował otwartą wersję Volante podczas Pebble Beach Concours d’Elegance.

W przeciwieństwie do swojego coupe, wersja Volante modelu Vanquish nie była dostępna w poprzedniej generacji. To pokazuje, że brytyjski producent samochodów słuchał swoich klientów, którzy domagali się otwartego grand tourera od Aston Martin. Z charakterystycznymi światłami w kształcie łez, które zawierały dzienne światła LED, oraz agresywnym przednim zderzakiem z włókna węglowego, nie było to zwykłe auto GT. Dodatkowo, na bokach samochodu, otwory wentylacyjne na przednich błotnikach oraz rzeźbione drzwi podkreślały sportowy charakter pojazdu. Co więcej, miękki dach całkowicie chował się pod pokrywą za kokpitem i posiadał parę wystających elementów. Na koniec, z tyłu, Aston Martin zamontował małe stałe skrzydło na pokrywie bagażnika.

Choć Vanquish Volante oferował cztery miejsca, nie było miejsca dla nikogo z tyłu. Z drugiej strony, przednie fotele kubełkowe miały wysokie boczki, a jako opcję producent oferował fotele sportowe. Nie było selektora biegów. Zamiast tego kierowca musiał polegać na zestawie przycisków umieszczonych na centralnej konsoli oraz manetkach zmiany biegów za kierownicą.

Mimo że Aston Martin korzystał z tej platformy od 2004 roku, Vanquish Volante z 2013 roku nie stracił na dynamice, głównie dzięki silnikowi V12 pod maską. I chociaż użyto więcej włókna węglowego niż w jakimkolwiek innym otwartym GT, Aston Martin nie był w stanie uczynić tego samochodu lekkim. Był raczej ciężki, ale mimo to, odpowiedni brytyjski Grand Tourer.

Aston Martin zaprezentował model Vanquish Volante – oszałamiający nowy luksusowy samochód sportowy, który wprowadza emocje jazdy z otwartym dachem do klasy super GT.

Obok swojego coupe, które zyskało światowe uznanie jesienią 2012 roku, Aston Martin Vanquish Volante zajmuje miejsce na szczycie sportowej oferty luksusowego brytyjskiego producenta.

Korzystając ze wszystkich osiągnięć technicznych, inżynieryjnych i projektowych obecnych w modelu Vanquish coupe, nowy Volante jeszcze bardziej wzbogaca doświadczenie jazdy dzięki możliwości ekscytującej jazdy kabrioletem.

Szybko stając się jednym z najpiękniejszych samochodów w swojej klasie, Aston Martin Vanquish Volante kluczowo zachowuje dynamiczny charakter i sportowe możliwości coupe. Posiada ten sam nowy silnik V12 AM11 o pojemności 6,0 litra jak coupe oraz te same oszałamiające osiągi, co oznacza, że przyspieszenie od 0 do 62 mph (0-100 km/h) zajmuje zaledwie 4,1 sekundy (szacunkowo), a prędkość maksymalna wynosi 183 mph (294 km/h).

Aston Martin Vanquish Volante to pierwszy w historii marki kabriolet w pełni pokryty włóknem węglowym, a także najsztywniejsza konstrukcja nadwozia Volante, jaką stworzono dotąd przez zespół inżynieryjny w siedzibie Aston Martin w Gaydon, Warwickshire, Anglia. Nowy materiałowy dach o trzech warstwach składa się w zaledwie 14 sekund.

Ogłaszając nadejście modelu Vanquish Volante, prezydent Aston Martin, dr Ulrich Bez, stwierdził: „Ten samochód to esencja luksusowej jazdy super GT. Wspaniałe osiągi, fantastyczny styl i ekscytująca jazda w kabriolecie w jednym znakomitym pakiecie.

„Aston Martin w 2013 roku obchodzi 100-lecie doskonałości, a pojawienie się tego nowego samochodu sportowego – naszego najlepszego Volante – podkreśla, że nasza misja, aby kolejne 100 lat było jeszcze bardziej udane, zaczyna się doskonale.”

Design Aston Martin Vanquish Volante reprezentuje najnowsze podejście do ikonicznego języka wizualnego marki. Elementy stylizacji, takie jak elegancka talia, wydłużone boczne wloty powietrza i LEDowe tylne światła, pochodzą z super samochodu One-77, podczas gdy składający się dach materiałowy znajduje się pod aerodynamicznie dostosowanym stelażem i pokrywą bagażnika, co zapewnia optymalne osiągi.

Szyba przednia, z drugiej strony, jest teraz w pełnej wysokości – po raz pierwszy w Aston Martin – co oznacza, że szkło sięga, aby połączyć się z materiałowym dachem, osiągając w ten sposób szczególnie czystą przejrzystość.

„Garnitur” paneli z włókna węglowego Aston Martin Vanquish Volante otacza kabinę, która jest zarówno wyrafinowana, jak i komfortowa. Kabina 2+2 jest elegancko wykończona autentycznymi i luksusowymi materiałami: skórą Luxmil najwyższej jakości z opcją pikowania, metalowymi przyciskami oraz satynowymi chromowanymi detalami podkreślającymi wysoką jakość wnętrza.

Każdy panel nadwozia samochodu wykonany jest z włókna węglowego nie tylko ze względu na wysoką stosunek wytrzymałości do wagi, ale również ze względu na elastyczność formy. To nie tylko redukuje masę, ale także oznacza, że wymagana jest mniejsza liczba poszczególnych paneli nadwozia – co zmniejsza liczbę połączeń i przyczynia się do bardziej spójnej i smukłej sylwetki.

Tak praktyczny jak elegancki, Aston Martin Vanquish Volante ma bagażnik, który jest aż o 50% większy niż w poprzednim modelu DBS Volante. Jego pojemność wynosi 279 litrów – niezależnie od tego, czy dach jest złożony, czy rozłożony – co sprawia, że nowy Aston Martin jest idealnym wyborem zarówno na dalekie podróże po Europie, jak i na codzienne dojazdy.

Być może jednym z najbardziej uderzających elementów wnętrza jest środkowy panel z udoskonaleniami, które nadają bardziej elegancką formę, a także są bardziej intuicyjne i dostępne dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu.

Bezpośredni potomek środkowego panelu One-77, konfiguracja Vanquish i Vanquish Volante zachowuje znane elementy, takie jak przycisk uruchamiania silnika ECU oraz szklane przyciski do wyboru biegów, a dodatkowo oferuje nowy system infotainment oraz znacznie bardziej przyjazny dla użytkownika design.

Wykończenie deski rozdzielczej biegnie teraz wzdłuż całego środkowego panelu i wykonane jest z jednego kawałka materiału, co zapewnia jednolitą powierzchnię.

Interfejs użytkownika ma prosty, ergonomicznie wydajny układ oraz aktualizacje technologiczne, które czynią go najbardziej zaawansowanym systemem in-car dostępnym dzisiaj.

Pojemnościowe szklane przyciski z podświetleniem i sprzężeniem zwrotnym są obecne w pozostałej części elementów sterujących środkowego panelu. Sprzężenie zwrotne dotykowe jest częściej spotykane w telefonach komórkowych z ekranem dotykowym, a Aston Martin był jednym z pierwszych znaczących producentów luksusowych samochodów na świecie, którzy zastosowali tę technologię w produkcji seryjnej, gdy zadebiutowała w modelu Vanquish coupe w 2012 roku.

Dyrektor ds. wzornictwa Aston Martin, Marek Reichman, wyjaśnił: „Vanquish Volante to oczywiście samochód sportowy, ale więcej niż to – to ostateczne Volante. Samochód, który podąża za długą linią eleganckich kabrioletów Aston Martin, ten super GT jest rzeźbiony, aby przekazać wyrafinowanie tak samo jak surową moc.

„Aerodynamicznie ukształtowany pokrowiec, proporcje składającego się dachu, luksusowy charakter kabiny – te elementy były starannie analizowane przez zespół projektowy, współpracujący z naszymi kolegami z działu inżynierii, aby zapewnić, że dostarczamy estetyczną atrakcyjność, z której Aston Martin jest znany na całym świecie.”

Pod jego krągłym pokryciem z włókna węglowego Aston Martin Vanquish Volante kryje najnowszej generacji silnik V12 o pojemności 6,0 litrów, który napędza tylne koła poprzez sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów Touchtronic 2.

Maksymalna moc silnika V12 wynosząca 573 PS (565 bhp) osiągana jest przy 6 750 obr./min, podczas gdy maksymalny moment obrotowy wynoszący 620 Nm (457 lb ft) dostępny jest przy 5 500 obr./min. Te liczby przekładają się na osiągi, które odpowiadają coupe Vanquish i zapewniają, że nowy samochód spełnia swoje super GT oczekiwania.

Dynamika została precyzyjnie dostrojona, z nowymi sprężynami i ustawieniami amortyzatorów, które umożliwiają uzyskanie tej samej ostrej obsługi, jak w coupe, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortowej jazdy.

Podjęto intensywne wysiłki, aby ograniczyć wagę nowego samochodu; przyczyniając się do jego imponujących osiągów, zwrotności i przekonywującego stosunku mocy do wagi. Połączenie kontrolowanej wagi, prawie idealnego rozkładu masy 51:49, mocnego silnika V12 oraz sportowo udoskonalonej przekładni sześciobiegowej sprawia, że Aston Martin Vanquish Volante jest tak samo satysfakcjonujący w ruchu, jak i piękny, gdy stoi w miejscu.

Podobnie jak jego coupe, Aston Martin Vanquish Volante wykorzystuje najnowszą generację architektury VH (Vertical Horizontal) Aston Martin, lekkiej, spawanej konstrukcji aluminiowej, która zapewnia doskonałą wytrzymałość i sztywność. W tej wersji Vanquish uwzględnia również znaczące komponenty włókna węglowego w konstrukcji półstrukturalnej, a także zastosowanie spawania wywodzącego się bezpośrednio z najnowszych technologii lotniczych.

Oprócz tego, że jest lekki, mocny i elastyczny w zastosowaniu, architektura gen4 VH jest również niezwykle sztywna. Nowy Vanquish Volante jest w rzeczywistości o 14% sztywniejszy w skręcie niż DBS Volante, który go poprzedzał, co czyni go wysoce odpornym na odkształcenia i umożliwia responsywne i przewidywalne prowadzenie.

Ta sztywna konstrukcja stanowi również idealny fundament, z którego zawieszenie może skutecznie kontrolować pojazd, podkreślając znaczenie struktury nadwozia oraz wpływ, jaki ma ona na dynamiczne osiągi samochodu.

Zespoły inżynieryjne Aston Martin szczególnie ciężko pracowały nad zminimalizowaniem wagi poza rozstawem kół nowego samochodu, aby ograniczyć inercję obrotową. W rezultacie, włókno węglowe zostało szeroko zastosowane w tylnej konstrukcji, a waga aluminiowej konstrukcji przodu została ograniczona.

Aby w pełni wykorzystać swoją precyzyjną i sztywną architekturę, Aston Martin Vanquish Volante stosuje szereg zaawansowanych technologii, w tym Dynamic Stability Control (DSC) oraz Positive Torque Control (PTC).

Adaptacyjny system amortyzacji Aston Martin (ADS) pozwala kierowcy na przełączanie pomiędzy trzema odrębnymi trybami amortyzacji: Normal, Sport i Track, zapewniając natychmiastową regulację charakterystyki jazdy i prowadzenia samochodu.

ADS automatycznie zmienia ustawienia zawieszenia, aby zapewnić kierowcy wysoki poziom kontroli w każdej chwili, z możliwością szybkiego reagowania na różne warunki jazdy. Różne dostępne tryby amortyzacji znacznie poszerzają charakter Aston Martin Vanquish Volante, dostosowując jego ustawienia do nastroju i wymagań kierowcy. Dlatego może być samochodem GT do komfortowej jazdy w trybie Normal, a w trybach Sport i Track staje się asertywnym samochodem sportowym.

Ustawienia amortyzatorów są określane przez elektroniczną jednostkę sterującą, która pobiera dane z czujników systemów samochodu, w tym położenia pedału gazu, położenia hamulca, obrotu kierownicy i prędkości pojazdu. Te dane ustalają panujące warunki jazdy oraz wymagania kierowcy wobec samochodu.

Kierownica także jest precyzyjna, wyraźna i komunikatywna. Szybki współczynnik przełożenia 15:1 – 2,6 obrotów od pełnego skrętu do pełnego skrętu – jest wspierany przez wspomaganie kierownicy czułe na prędkość, które jest dostosowane w celu zapewnienia optymalnej pomocy.

System hamulcowy pojazdu korzysta z trzeciej generacji części Brembo Carbon Ceramic Matrix (CCM), aby zapewnić krótsze dystanse hamowania oraz odporność na zjawisko „fading” nawet w najbardziej wymagających warunkach jazdy. Hamulce CCM są również lżejsze niż standardowy system, co zmniejsza wagę całego samochodu oraz, w szczególności, masę niesprężystą i masy obrotowe, co dodatkowo poprawia osiągi zawieszenia.

Przednie hamulce wykorzystują tarcze CCM o wymiarach 398 mm x 36 mm z większymi przednimi klockami oraz sześciotłoczkowymi zaciskami z modelu One-77, natomiast tylne hamulce używają tarcz CCM o wymiarach 360 mm x 32 mm z czterema tłoczkami.

Prezydent Aston Martin, dr Ulrich Bez, dodał: „Vanquish Volante, podobnie jak wcześniej Vanquish coupe, wykorzystuje najnowsze technologie w najlepszy sposób, aby stworzyć samochód sportowy, który jest łatwy w prowadzeniu i sprawia przyjemność z dynamicznych osiągów na najwyższym poziomie.

„To nie jest po prostu świetnie wyglądający samochód – to znakomity samochód zaprojektowany i stworzony dla konesera przez ludzi oddanych dostarczaniu wyjątkowych samochodów sportowych o wyraźnych charakterze.”

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.