ASTON MARTIN Vantage AMR 2019-Present

ASTON MARTIN Vantage AMR 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćASTON MARTIN Vantage AMR 2019-Present

Limitowana do 200 egzemplarzy, Aston Martin Vantage AMR z 2019 roku został zaprezentowany zaledwie dzień przed przedostatnią rundą FIA Endurance Championship, czyli miejscem, gdzie narodził się Vantage AMR.

Aston Martin ma długą historię w motorsporcie, zanim wprowadził na rynek Vantage AMR. Nie był to jedyny model AMR stworzony przez brytyjskiego producenta samochodów. Wcześniej powstały czterodrzwiowy Rapide oraz wcześniejsza wersja Vantage z 2017 roku, a także DB11. W odróżnieniu od tamtych modeli, Vantage AMR z 2019 roku był dostępny wyłącznie z 4.0-litrowym silnikiem V8 z podwójnym doładowaniem od Mercedes-AMG, połączonym z 7-biegową skrzynią manualną.

Na zewnątrz, wygląd wzbogacono o włókno węglowe, które znalazło się na przednim spojlerze, bocznych wylotach spalin na przednich błotnikach oraz progach. Dach oraz osłony lusterek wykonane z włókna węglowego były widoczne, a z tyłu znajdował się nowo zaprojektowany zderzak zintegrowany z tylnym dyfuzorem, również z włókna węglowego, co dopełniało całości. Zastosowano czwórnikowy układ wydechowy, zamiast standardowego, podwójnego typu.

Wewnątrz, motyw włókna węglowego zauważono na wielu elementach, od deski rozdzielczej po konsolę środkową. Oprócz tego, wnętrze wzbogacono o szerokie zastosowanie Alcantary. Projektanci mogliby jednak użyć aluminiowego uchwytu dźwigni zmiany biegów zamiast plastikowego. AMR nie zapomniał o nowoczesnych technologiach, takich jak jednostka multimedialna czy klimatyzacja.

Dzięki zastosowaniu manualnej skrzyni biegów, mechanicznego dyferencjału i dużej ilości włókna węglowego, Vantage AMR zaoszczędził około 200 kg (440 lbs) wagi. System hamulcowy również stał się lżejszy dzięki zastosowaniu ceramicznych hamulców węglowych oraz lżejszych kół o średnicy 20 cali. Aby ułatwić kierowcom korzystanie z manualnej skrzyni biegów, AMR automatycznie dopasowuje obroty podczas zmiany biegów w górę i w dół.

 Aston Martin Vantage, znany z dostarczania jednego z najbardziej ekscytujących doświadczeń w jeździe, zyskał dodatkową dawkę emocji dzięki wprowadzeniu trzeciego pedału i manualnej skrzyni biegów. Efekt? Vantage AMR.

Dzisiaj zadebiutował na przedostatniej rundzie Super Sezonu FIA World Endurance Championship – w świecie, w którym Aston Martin Racing rywalizuje z Vantage GTE – Vantage AMR spełnia obietnicę Aston Martin, aby dostarczyć produkt, który oferuje zaangażowanie i interakcję z kierowcą, które może zapewnić tylko manualna skrzynia biegów.

Serce Vantage AMR stanowi nowy, mocny silnik V8 twin-turbo o pojemności 4 litrów. Umieszczony nisko i jak najdalej w tylnym układzie podwozia dla optymalnego środka ciężkości oraz niemal idealnego rozkładu masy 50:50, ten silnik o wysokich osiągach rozwija 510PS przy 6000 obr./min i 625Nm od 2000 do 5000 obr./min, przyspieszając Aston Martin Vantage AMR od 0 do 60 mph w 3.9 sekundy i od 0 do 62 mph w 4.0 sekundy. Podobnie jak w istniejącym modelu Vantage, maksymalna prędkość osiąga 195 mph. Jednak dostarczenie mocy w Vantage AMR jest zupełnie inne.

Aston Martin Vantage AMR wyposażony jest w inspirowaną motorsportem 7-biegową skrzynię biegów, opracowaną przez Graziano, z 'dog-leg’ pierwszym biegiem. Wewnątrz kierowca ma możliwość precyzyjnego i finezyjnego zmieniania biegów przez skórzaną gałkę zmiany biegów ręcznie szytą. Biegi od drugiego do siódmego, które będą najczęściej używane podczas jazdy, są umieszczone w tradycyjnej konfiguracji podwójnego H. Aby zapewnić bardziej satysfakcjonujące i angażujące doświadczenie, jakiego można oczekiwać od manualnej skrzyni, skrzynia Vantage AMR jest połączona z dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, dostrojonym i skalibrowanym przez czołowy zespół dynamiki Aston Martin, kierowany przez głównego inżyniera Matta Beckera, z siedziby zespołu w Silverstone Race Circuit.

Manualna skrzynia biegów Aston Martin Vantage AMR wyposażona jest również w system AMSHIFT. System, który można wybrać, wykorzystuje czujniki sprzęgła, położenia biegów oraz wału napędowego, razem z precyzyjnie dostrojonym programem zarządzania silnikiem, aby naśladować technikę zwaną 'heel-and-toe’, polegającą na delikatnym zwiększaniu obrotów silnika w czasie hamowania i zmiany biegów, co pozwala na płynniejsze hamowanie i pokonywanie zakrętów. AMSHIFT oferuje również możliwość pełnego gazu przy zmianie biegów, co zapewnia maksymalną płynność i minimalne zakłócenia w przyspieszeniu.

Usunięcie automatycznej skrzyni biegów i wprowadzenie hamulców ceramicznych węglowych jako standard nie tylko tworzy czystsze doświadczenie kierowcy, ale także przyczynia się do redukcji masy o 95 kg. Znany już ze swoich osiągów w prowadzeniu, Vantage AMR przesuwa granice jeszcze dalej i dalej wykorzystuje najnowszy system adaptacyjnego tłumienia Aston Martin z technologią Skyhook – z trybami Sport, Sport + i Track – aby zapewnić możliwość dostosowania charakterystyki samochodu do preferencji kierowcy lub warunków drogowych.

Ograniczona do 200 sztuk, Aston Martin Vantage AMR dostępny jest w pięciu wersjach projektowych. 141 z tych 200 będzie dostępnych w kolorach Sabiro Blue, Onyx Black, China Grey lub White Stone. Natomiast ostatnie 59 sztuk będzie wykonanych z okazji 60. rocznicy triumfu Aston Martin w 24-godzinnej wyścigu Le Mans w 1959 roku z modelem DBR1. Nazywane „Vantage 59”, to stałe wyposażenie charakteryzuje się nadwoziem w kolorze Stirling Green i Lime, oraz wnętrzem z ciemnej skóry i alkantary, wykończonym charakterystycznym limonkowym paskiem AMR i przeszyciem. Cena wynosi 164 995 £ w Wielkiej Brytanii, 209 995 € w Niemczech oraz 204 995 $ w USA, a oferta dostępna jest na zasadzie 'kto pierwszy, ten lepszy’ dla klientów na całym świecie.

Mówiąc o Vantage AMR, Andy Palmer, prezydent i dyrektor generalny Aston Martin Lagonda, powiedział: „Kiedy dołączyłem do tej firmy, klienci pytali i, jako inżynier skrzyń biegów oraz wyścigowiec, obiecałem, że zawsze będziemy oferować manualną skrzynię biegów w naszej ofercie. Vantage AMR nie tylko wypełnia tę obietnicę, ale wyróżnia nas na tle konkurencji, kontynuując oferowanie opcji z trzema pedałami. W świecie autonomicznych robotaów-taksówek, Aston Martin będzie kontynuował rozwój sztuki i nauki jazdy sportowej. Z Vantage AMR stworzyliśmy nowoczesny samochód sportowy, który nagradza wysiłek i skupienie kierowcy; antidotum na jazdę komputerową. Mając na uwadze, że Vantage GTE ma ponownie rywalizować w 24 godzinach Le Mans w czerwcu, mam nadzieję, że ci klienci, którzy będą mieli szczęście stać się właścicielami Vantage 59, będą mieli jeszcze więcej powodów do świętowania z ich nowym samochodem”.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.