ASTON MARTIN Vantage GT8 2016-Present

ASTON MARTIN Vantage GT8 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćASTON MARTIN Vantage GT8 2016-Present

Aston Martin zawsze miał wyścigi we krwi, a po zwycięstwie w 1959 roku na 24-godzinnych zawodach Le Mans oraz licznych wygranych w kategoriach GT3 i GT4, zaproponował specjalne modele dla entuzjastów wyścigów. W 2016 roku firma wprowadziła na rynek najlżejszy model Aston Martin Vantage w historii.

Brytyjska marka starała się utrzymać równowagę między sportem a elegancją. W przeciwieństwie do Ferrari czy Lamborghini, skupiła się na komforcie, a ich modele sportowe nie były przesadnie mocniejsze od konkurencji. W 2016 roku kierownictwo firmy postanowiło stworzyć samochód, który miał oferować więcej mocy. Tak powstał Aston Martin Vantage GT8.

Szczegóły z włókna węglowego na przednim zderzaku, specjalne akcenty na grillu oraz przedni spojler podkreślały agresywny wygląd samochodu. Nawet koła z centralną nakrętką miały dowodzić, że ten pojazd jest stworzony do wyścigów.

Wnętrze łączyło elementy z włókna węglowego, Alcantary i skóry. Zamiast tylnych siedzeń znajdował się tam klatka bezpieczeństwa. Samochód był daleki od codziennego użytku czy jakiegokolwiek innego modelu GT wyprodukowanego przez Aston Martin. Był to po prostu samochód torowy, który mógł być zarejestrowany tylko po to, aby przewieźć kierowcę z domu na tor i z powrotem. Fotele wyścigowe były ozdobione logo GT8.

Pod maską znajdował się ręcznie składany silnik V8 o pojemności 4,7 litra, podpisany przez inżyniera. Standardowa skrzynia biegów to 6-biegowa manualna, ale opcjonalnie dostępna była również 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa. Oczywiście, samochód był wyposażony w łopatki zmiany biegów znajdujące się za kierownicą. Sportowe zawieszenie oraz przyczepne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 były częścią pakietu.

  • Vantage GT8: V8 Vantage w nowej, dynamicznej odsłonie
  • Vantage GT8, zrodzony z wyścigowego dziedzictwa, to najbardziej ekstremalny model V8 Vantage
  • Oszczędności wagi do 100 kg czynią go najlżejszym Vantage w historii
  • Produkcja ograniczona do 150 sztuk

15 kwietnia 2016, Gaydon: Wyścigi to krwiobieg Aston Martina. Od bezwzględnego zwycięstwa w Le Mans 24-godzin w 1959 roku, przez niezliczone wygrane w kategoriach GT3 i GT4, po kontynuację wygrywających wyścigów i tytułów w opartej na produkcji kategorii GTE w FIA World Endurance Championship (WEC), Aston Martin z dumą stoi na czołówce wyścigów GT.

Wszystkie samochody drogowe Aston Martin mają w sobie cząstkę sportowego DNA, ale najbardziej ekstremalne modele marki czerpią bezpośrednio z tej wiedzy i pasji, aby dostarczyć coś, co wyróżnia się wyglądem i osiągami. Nowy Vantage GT8 to właśnie to.

Dyrektor ds. Specjalnych Projektów i Sportów Motorowych, David King, powiedział: „Od zawsze marzyliśmy o stworzeniu samochodu drogowego, który naprawdę odzwierciedlałby nasze działania wyścigowe w Le Mans. Dzięki Vantage GT8 wreszcie osiągnęliśmy ten cel. Skupiając się na oszczędności wagi i aerodynamice, przenieśliśmy V8 Vantage na zupełnie nowy poziom zwinności i agresji. To niezwykle ekscytujący samochód, doskonale dopracowany.”

Zainspirowany wyścigowym modelem Aston Martin V8 Vantage GTE z 2016 roku, Vantage GT8 to prawdziwy koń wyścigowy. Najlżejszy i najpotężniejszy V8 Vantage w historii, dramatycznie wyrzeźbiona karoseria Vantage GT8 z włókna węglowego została zaprojektowana zgodnie z wyścigową aerodynamiką. Z ultraczystym podwoziem dostosowanym do osiągów torowych, napędzanym zmodyfikowaną wersją 446 PS1 znanego silnika Aston Martina 4,7 l V8 oraz dostępnością sześciobiegowej manualnej lub siedmiobiegowej skrzyni SportshiftTM II, Vantage GT8 wyróżnia się niepowtarzalnym stylem, prostym wyglądem i niezrównanym doświadczeniem podczas jazdy.

Od nosa po ogon, inspirowana motorsportem specjalna edycja to prawdziwy samochód wyścigowy. Szeroka karoseria z aerodynamiką, która wyraźnie czerpie wzorce z kontendera Aston Martin Racing WEC, wykorzystuje obszernie włókno węglowe, w tym przedni splitter, przedni i tylny zderzak, błotniki, progi boczne i tylny dyfuzor, all wykonane z tego lekkiego materiału. Jedną z najbardziej uderzających standardowych cech jest wycięty przedni nadkole, które naśladuje to w modelu GTE. Ci, którzy chcieliby najekstremalniejszej konfiguracji aerodynamicznej, mogą zamówić opcjonalny pakiet Aero, który dodaje duży tylny spojler i dodatkowe elementy w przednim spliterze.

Vantage GT8 dodatkowo wyróżnia się nowym pięcioramiennym kołem, a ultralekkie siedmioramienne magnezowe obręcze z centralnym zatrzaskiem dostępne są jako opcja. Zarówno standardowe, jak i opcjonalne koła są wyposażone w opony Michelin Pilot Sport Cup 2, zapewniające wyjątkową wydajność na drodze i torze. Dostępne są trzy opcjonalne schematy kolorystyczne „Halo”: uderzające połączenia China Grey i Blue, Stratus White i Green lub Stirling Green i Lime, które doskonale oddają dynamiczny charakter i osiągi Vantage GT8.

Poprawa osiągów poprzez oszczędność wagi jest kluczowym elementem Vantage GT8. Standardowo montowana bateria litowo-jonowa odchudza go o kilkadziesiąt kilogramów, a dodatkowe (opcjonalne) środki oszczędnościowe obejmują dach z włókna węglowego, poliweglanową tylną szybę i boczne okna oraz zainstalowany na środku wydech z tytanu. Wraz z lekkimi sportowymi fotelami z włókna węglowego (z ręczną regulacją, ponownie w celu oszczędności wagi) i panelami drzwiowymi z włókna węglowego, ten kompleksowy zestaw lekkich komponentów pozwala zaoszczędzić nawet 100 kg, czyniąc Vantage GT8 najlżejszym Vantage w historii. Klimatyzacja, system audio o mocy 160 W oraz najnowszy system infotainment AMi III Aston Martina zapewniają, że pozostaje on naprawdę użyteczny na drodze.

Ogłaszając wprowadzenie nowego Vantage GT8, dyrektor generalny Aston Martina, dr Andy Palmer, powiedział: „Samochody drogowe to nasza misja, ale wyścigi to pulsujące serce Aston Martina. Vantage GT8 doskonale wyraża to połączenie: autentyczny i bezwstydnie ekstremalny samochód drogowy, który czerpie bezpośrednio z naszego programu wyścigowego w Le Mans, aby wzmacniać inherentną dynamikę, która od dawna czyni Vantage tak doskonałym samochodem sportowym. Pięknie zaprojektowany i skonfigurowany tak, aby równie dobrze radził sobie na wspaniałej drodze, jak i na wymagającym torze wyścigowym, Vantage GT8 to samochód dla kierowcy w najszerszym znaczeniu tego słowa.”

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.