ASTON MARTIN Virage 2011-2012

ASTON MARTIN Virage 2011-2012

Przejdź do galerii zdjęćASTON MARTIN Virage 2011-2012

Aston Martin wybrał targi motoryzacyjne w Genewie w 2011 roku, aby zaprezentować swoje najnowsze dzieło – Aston Martin Virage. To prawdziwy samochód GT, umiejscowiony pomiędzy modelami DB9 a DBS.

Chociaż segment GT zaczynał się tłoczyć z powodu rosnącej konkurencji, Aston Martin starał się zaproponować więcej finezji, by przyciągnąć uwagę. Mimo tych wysiłków, Virage był produkowany tylko przez dwa lata, w obu wersjach – coupe i kabriolet. Był to jedyny model Aston Martin, który oferowany był wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów oraz silnikiem V12 z tamtego okresu.

Przedni grill inspirowany był modelem One-77, a płynne linie nadwozia zaprojektowane w unikalny sposób wyróżniały się na rynku GT. W przeciwieństwie do Bentley’a Continental GT czy Mercedesa-Benz Klasy S Coupe, Aston Martin lepiej prezentował się obok Ferrari. Długie reflektory z diodami LED do jazdy dziennej oraz szerokie wloty powietrza z siatką na przednim zderzaku były częścią emocjonalnego języka designu Aston Martin. Z tyłu, poziome światła tylnie w kształcie litery V były unikalne na rynku.

Wnętrze samochodu było luksusowe, z deską rozdzielczą pokrytą skórą, cztero-cyfrowym zestawem wskaźników oraz łopatkami do zmiany biegów za kierownicą. W centralnym panelu znajdowały się przyciski do klimatyzacji oraz systemu audio. Na wierzchu, przykryty pokrywą, znajdował się system nawigacji.

Aston Martin Virage był oferowany z silnikiem V12 oraz 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z trybem manualnym. Standardowo był wyposażony w dyferencjał z ograniczonym poślizgiem oraz tarcze hamulcowe z włókna węglowego.

Aston Martin prezentuje nowego Aston Martin Virage – niezwykle eleganckiego i potężnego, a jednocześnie wyróżniającego się jako dyskretny samochód sportowy. Marka może teraz zaoferować klientom gamę pojazdów liderujących w klasie, każdy o innym charakterze, ale z tą samą unikalną duszą i luksusem Aston Martin.

Piękny, dynamiczny i prestiżowy, Aston Martin Virage łączy w sobie osiągi typowe dla samochodów sportowych z luksusem, komfortem i wyrafinowaniem. Moment obrotowy silnika V12 umieszczonego centralnie z przodu zapewnia znakomitą wydajność, a wrodzona zwinność samochodu oraz idealny rozkład masy dostarczają idealnej równowagi między osiągami sportowymi a charakterystycznym sportowym luksusem, który charakteryzuje nowoczesne Aston Martiny.

Prezes Aston Martin, dr Ulrich Bez, powiedział: „100 lat historii motoryzacji pokazało, że ewolucja przynosi najlepsze rozwiązania w odpowiednim czasie. Tak jest z Virage; to kolejny etap ewolucji w naszej strategii architektury VH, który robi wszystko z perfekcją, której dzisiaj oczekujesz. To doskonała równowaga przeciwieństw.”

Aston Martin Virage zajmuje miejsce pomiędzy eleganckim DB9 a sportowym DBS, oferując klientom samochód, który pozostaje luksusowy i dyskretny, ale zapewnia zwiększoną wydajność, która jest zawsze dostępna dla bezwysiłkowej jazdy.

Ręcznie wykonany silnik V12 o pojemności 6,0 litrów Aston Martin produkuje 490 KM (365 kW/497 PS) i 570 nM (420 lb.ft) momentu obrotowego, a za pośrednictwem wału napędowego z włókna węglowego, jest połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów Touchtronic II zamontowaną na transaksle, co przyczynia się do doskonałego rozkładu masy 50:50.

Dynamika Aston Martin Virage została dostosowana, aby dostarczyć angażujące, ale bardziej wyrafinowane doświadczenie z jazdy, w którym kierowca może z większą łatwością wydobyć maksymalne osiągi z samochodu. Nowo opracowany system adaptacyjnej amortyzacji (ADS) inteligentnie „czyta” drogę, aby zapewnić optymalne trzymanie drogi, dostosowując się do różnych warunków. System wybiera teraz do pięciu różnych ustawień twardości w trybie normalnym oraz pięć twardszych ustawień w trybie sportowym.

Aby wspierać kontrolę kierowcy, przycisk 'Sport’ na konsoli pozwala na wybór ostrzejszej reakcji na gaz i szybszych zmian biegów, a także na utrzymanie biegów bez automatycznego przełączania na wyższy bieg przy ograniczniku obrotów.

Aston Martin Virage będzie dostarczany z hamulcami z węglowo-ceramicznymi tarczami (CCM) jako standard, co jest przeciwieństwem trendów na rynku – oferując progresywną i ogromną siłę hamowania. Mocne, odporne na blaknięcie i znacznie lżejsze niż tradycyjne tarcze żeliwne, hamulce CCM powodują nie tylko zmniejszenie całkowitej masy pojazdu, ale również oszczędności wagi na każdym kole, co umożliwia lepszą równowagę między komfortem jazdy a prowadzeniem.

Aston Martin Virage korzysta z technologii DBS i łączy ją z komfortem i wyrafinowaniem znanym z DB9 i Rapide. Własna architektura aluminium 'VH’ Aston Martin, która stanowi kręgosłup sportowych samochodów marki, czerpie inspirację z przemysłu lotniczego, w którym redukcja wagi jest ostatecznym celem. Mocna, ale lekka, inherentne właściwości modułowego aluminium doskonale nadają się do ekstremalnie sztywnej i wszechstronnej platformy, która pozwala na produkcję coupe i Volante Aston Martin Virage.

Aston Martin Virage siedzi nisko i szeroko, podkreślając moc, która kryje się wewnątrz; pojedyncze bi-ksenonowe lampy świateł podążają za liniami boków samochodu, nadając bardziej wyrazisty i nowoczesny wygląd z przodu. Nowy aluminiowy gril przedni, inspirowany modelem One-77, ma pięć poziomych łopat, które są sfazowane, tworząc profil aerodynamiczny. Nowy przedni zderzak jest prosty i pozbawia samochód wszelkich wizualnych zawirowań, przyczyniając się do ogólnej prostoty designu. Przednie błotniki odróżniają Aston Martin Virage od innych modeli, mieszcząc nowoczesną interpretację ikonicznego bocznego pasku Aston Martin, w którym sześć LED-ów elegancko tworzy boczny wskaźnik. Boczne progi Aston Martin Virage przenoszą prostotę przedniego zderzaka na tylny dyfuzor, który zawiera blade w kolorze nadwozia, podkreślające szerokość pojazdu.

Gdy kierowcy i pasażerowie otwierają charakterystyczne drzwi w kształcie łabędzia, witani są aromatem siedmiu skór najwyższej jakości z tkaniny Bridge of Weir, starannie szytych ręcznie przez rzemieślników. Inspirację czerpano z luksusowych wyrobów skórzanych, aby stworzyć paski w kant, które spływają po obu stronach konsoli i wzdłuż siedzenia i drzwi, prowadząc wzrok przez wnętrze samochodu. Każdy Aston Martin Virage ma 70 roboczogodzin fachowego rzemiosła poświęconego wnętrzu, aby stworzyć słynne, wyrafinowane wnętrze Aston Martin. W sumie ponad 200 roboczogodzin zostanie poświęcone na ręczne wykonanie Virage w globalnej siedzibie Aston Martin w Gaydon, Warwickshire, Anglia, jako dziesiąty samochód produkcyjny w ciągu mniej niż ośmiu lat.

Prostota przenika cały samochód dzięki nowemu, w pełni zintegrowanemu systemowi nawigacji satelitarnej, który został opracowany we współpracy z Garmin. Nowy system upraszcza obsługę za pomocą istniejącego czterodrogowego joysticka zamontowanego na konsoli. Nowy wyświetlacz o rozdzielczości 6,5 cala wykorzystuje najnowszą grafikę i mapy, aby wizualnie i dźwiękowo prowadzić kierowcę do celu.

W standardzie znajdują się ogrzewane siedzenia (tylko w wariancie sportowym), tempomat, nawigacja satelitarna, przygotowanie do telefonu Bluetooth oraz potężny system audio Aston Martin Premium o mocy 700W z Dolby® Pro Logic II® oraz pełną integracją z iPod®.

Osiągi

W sercu każdego samochodu sportowego Aston Martin znajduje się ekscytujący silnik i nie inaczej jest w nowym Virage, który przyjmuje słynny ręcznie montowany silnik V12 o pojemności 6.0 litrów, montowany w specjalnym zakładzie silnikowym Aston Martin w Kolonii, Niemcy. Technicy Aston Martin spędzają ponad 20 godzin na budowie i testowaniu każdego silnika, zanim wyślą go do Gaydon, gdzie jest montowany jak najdalej do tyłu w Aston Martin Virage, aby przyczynić się do jego idealnego rozkładu masy 50:50.

Silnik Aston Martin Virage produkuje 490 KM (365 kW/497 PS) i 570 nM (420 lb.ft) momentu obrotowego i może być odróżniany od innych V12 w rodzinie po czarnej komorze dolotowej. Komora ta ma nowy 'design pięciu filarów’, zwiększający sztywność kolektora, co przekłada się na lepszą jakość dźwięku. V12 został zaprojektowany tak, aby dostarczać ponad 85% maksymalnego momentu obrotowego Virage już przy 1,500 obr./min, co zapewnia natychmiastową i, co najważniejsze, użyteczną w rzeczywistości przyczepność.

Dyrektor ds. Rozwoju Produktu Aston Martin, Ian Minards, wyjaśnia: „Nowy Virage to kolejny kamień milowy Aston Martin w klasie sportowych GT, łącząc luksus z osiągami. Nasz zespół inżynierów starał się zrównoważyć elementy współczesnego designu, silnych osiągów i płynności jazdy. Skupiliśmy się na kluczowych elementach wydajności motoryzacyjnej i kontroli, a także na złożonych detalach obsługi, komfortu i rzemiosła.”

Skrzynia biegów Touchtronic II jest standardem i przyczynia się do wyrafinowanego dostarczania mocy Aston Martin Virage, sprawiając, że zmiany biegów są namacalne, ale jednocześnie bez wysiłku. Zaprojektowana we współpracy z ZF, sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów ma optymalnie rozmieszczone przełożenia, aby pozostać cichą podczas jazdy po autostradzie, a jednocześnie dostarczać angażującą reakcję podczas dynamicznej jazdy. Kontrolowana przez starannie polerowane szklane przyciski oznaczające P, R, N, D na konsoli, kierowca może włączyć tryb automatyczny, a inteligentny system kontrolny zdecyduje dokładnie, kiedy zmienić bieg, aby osiągnąć najgładniejsze przełożenie i optymalną ekonomię paliwową.

Dodatkowo, kierowca ma możliwość użycia jednego z magnezowych, pokrytych skórą łopatek, aby włączyć tryb ręczny. Zamontowane na kolumnie kierowniczej, dzięki czemu kierowca zawsze może łatwo zlokalizować zarówno przełożenie w górę, jak i w dół, tryb ręczny daje pełną kontrolę kierowcy.

Virage ma przycisk Sport na konsoli, który po naciśnięciu stworzy wzmocnione doświadczenie jazdy poprzez szybsze zmiany biegów, a system nadpisze automatyczne przełączanie, aby kierowca mógł utrzymać bieg przy ograniczniku obrotów.

Kontrola

Nowy Aston Martin Virage posiada nowy system adaptacyjnej amortyzacji (ADS), który został dostosowany do szczególnego charakteru najnowszego sportowego GT Aston Martin. Każdy amortyzator ma pięć indywidualnych ustawień twardości sterowanych komputerowo. Pozwala to Virage na „czytanie” drogi dzięki strategicznie umieszczonym czujnikom w całym samochodzie, nieustannie dostosowując jazdę na każdym zakręcie. Używając czujników skrętu, akcelerometru, kierownicy, gazu i hamulca (ABS), inteligentny system może uwzględniać wymagania, jakie kierowca stawia samochodowi w danym momencie. Elektroniczna jednostka kontrolna (ECU) adaptacyjnej amortyzacji wykorzystuje te pomiary, aby określić najbardziej odpowiednie ustawienia amortyzatora wymagane w danym czasie, stając się sztywniejszym dla lepszego prowadzenia i kontroli podczas dynamicznej jazdy, a w przypadku „normalnych” warunków jazdy stając się bardziej miękkim dla większego komfortu jazdy.

Zwiększając kontrolę kierowcy, przycisk szklany ADS na konsoli pozwala na nadpisanie systemu, by wprowadzić amortyzatory w twardszy zakres ustawień. Po naciśnięciu przycisku, przez pierwsze pięć sekund, wszystkie ustawienia amortyzatorów są ustawiane na najtwardsze, co zapewnia kierowcy znaczną różnicę. Po pięciu sekundach system wraca do optymalnego ustawienia w twardszym zakresie, co skutkuje bardziej skoncentrowanym, ale komfortowym doświadczeniem jazdy.

Virage jest dostarczany do klientów z hamulcami z węglowo-ceramicznymi tarczami (CCM) jako standard – co jest przeciwieństwem trendu w tym rynku. Krytycy chwalą je za zapewnienie najlepszej progresywnej siły hamowania, a tarcze CCM korzystają z sześciotłoczkowych zacisków z przodu i czterech z tyłu. Dając kierowcy namacalną kontrolę podczas hamowania, są znacznie bardziej odporne na blaknięcie niż konwencjonalne tarcze żeliwne, a dodatkowo są lżejsze od konwencjonalnego systemu, co przyczynia się do zmniejszenia masy nieresorowanej, co wspomaga komfort jazdy i prowadzenie.

System Dynamic Stability Control (DSC) został specjalnie dostosowany do Aston Martin Virage. Trzystopniowy system DSC pozwala kierowcy dostosować poziom elektronicznej interwencji w zależności od rodzaju jazdy. W trybie domyślnym system jest ustawiony na „włączony”, co ogranicza poślizg opon w trudnych warunkach i zapewnia maksymalne bezpieczeństwo bez bycia inwazyjnym. Przytrzymanie przycisku DSC przez cztery sekundy aktywuje tryb „torowy”, który dalsze opóźnia interwencję elektroniczną, tworząc bezpieczne, ale czystsze doświadczenie. Naciśnięcie przycisku przez kolejne pięć sekund całkowicie deaktywuje system.

Wykorzystując wiedzę zdobytą z modelu V8 Vantage Roadster i DBS Volante, nowy Virage Volante wyposażony jest w mocno zamontowany tylny subframe oraz przednie i tylne panele sztywności, które zapewniają wysoką sztywność. Oznacza to, że Virage Volante zachowuje swoje sportowe dynamiczne cechy, niekompromitowane przez otwarty dach. Po raz pierwszy w Aston Martin coupe Virage również wykorzystuje panel sztywności z tyłu pojazdu, aby ponownie zwiększyć siłę i sztywność.

W pełni zintegrowany standardowy system nawigacji satelitarnej Aston Martin został całkowicie zrewidowany dla Aston Martin Virage, korzystając z nowego systemu opracowanego we współpracy z Garmin, który obsługiwany jest za pomocą istniejącego joysticka i przycisków konsoli. Do jego funkcji należą jaśniejsze grafiki, poprawione widoki skrzyżowań i dane o kamerach bezpieczeństwa. Nowy system zachowuje swoje zintegrowane wygląd, ukryty pod prawdziwym drewnem deski rozdzielczej, wznosząc się bezszwowo z konsoli centralnej po naciśnięciu przycisku. Kontrola za pomocą aluminiowego joysticka czterokierunkowego zapobiega nieestetycznym odciskom palców na ekranie, które utrudniają wyraźny widok.

Design, Wyrafinowanie i Komfort

Nowy Virage został zaprojektowany w dedykowanym studiu projektowym Aston Martin w jego globalnej siedzibie w Gaydon, Warwickshire, Anglia. Jako niezależna firma, Aston Martin może przejść od początkowego szkicu, przez pełnowymiarowy model z gliny, aż do prototypu i ostatecznie do produkcji wszystko w jednym miejscu. Pozwala to marce na elastyczność i reaktywność w stosunku do trendów i wymagań klientów.

Virage będzie budowany w tej samej fabryce co DBS i DB9 i będzie dziesiątym nowym modelem Aston Martin, który wejdzie do produkcji w brytyjskim zakładzie od czasu otwarcia Gaydon.

Marek Reichman, dyrektor ds. designu w Aston Martin, powiedział: „Nowy Virage przenosi ewolucję języka projektowania Aston Martin w nową współczesną fazę. Uformowaliśmy nową twarz, która zaostrza i udoskonala Aston Martin Virage, a jednocześnie pozostaje natychmiast rozpoznawalna jako czysty samochód sportowy Aston Martin. Cały samochód wygląda, jakby był precyzyjnie wycinany z jednego kawałka aluminium, co podkreśla dbałość o szczegóły i doskonałą jakość powierzchni. W Aston Martin jesteśmy dumni z pięknie wygładzonych powierzchni stworzonych przez wykwalifikowanych rzemieślników.”

Reichman dodaje: „Virage zawsze będzie cieszyć, od podniesienia szklanej i polerowanej aluminiowej kluczyków ECU, przez podchodzenie i podziwianie jego oszałamiającej formy, aż po uznanie dla wszystkich innych zmysłów w związku z wykończeniem materiałów. Każda podróż staje się wydarzeniem.

„Virage nie nosi swojej tożsamości na widoku, nie krzyczy 'patrz na mnie’, raczej spokojnie sugeruje swój potencjał, poprzez czyste linie i niską, elegancką sylwetkę.”

Nowe jednoczłonowe bi-ksenonowe światła znajdują się pod nową lampą przednią, która zawiera 'pręt’ świateł bocznych, rozpraszających światło LED, nadając Virage indywidualny, ale subtelny wygląd na drodze.

Nowe 20″ koła dodają poczucia proporcji z pięcio-ramiennym standardowym designem i 10-ramiennym kołem wykonanym w technologii odlewania diamentowego jako opcja. Klienci mają również możliwość skoordynowania kolorów zacisków hamulcowych z kolorem nadwozia, oferując teraz czarny, szary, czerwony i żółty.

Zespół inżynieryjny Aston Martin dążył do stworzenia samochodu sportowego, który oferuje klientom najwyższy poziom wyrafinowania, jednocześnie łącząc z większą mocą i kontrolą, których pragną klienci. W tym celu dodatkowa izolacja akustyczna została zastosowana na przednich i tylnych grodziach, aby stworzyć relaksującą atmosferę podczas jazdy. Aston Martin Virage Volante ma dodatkową warstwę materiału Thinsulate w tkaninowym dachu, co sprawia, że Volante przypomina coupe, gdy dach jest zamknięty. Każdy Virage charakteryzuje się siedmioma skórkami najwyższej jakości pochodzącymi ze Skandynawii, a każde wnętrze zajmuje ponad 70 roboczogodzin na ręczne wykonanie. To dbałość o szczegóły sprawia, że wnętrze samochodu jest jedną z najbardziej wyrafinowanych i luksusowych przestrzeni w ruchu, jakie istnieją dzisiaj. Gdy kierowca lub pasażer otwierają drzwi w kształcie łabędzia – które otwierają się w górę i na zewnątrz pod kątem 12 stopni, aby uniknąć zarysowań na pobliskich krawężnikach – witani są szwami w paski, które są ręcznie szyte przez jedną krawcową, aby zapewnić spójność w całym samochodzie. 10-stopniowe regulowane fotele sportowe są uformowane, aby zapewnić maksymalne wsparcie i komfort, podczas gdy podgrzewane fotele w dwóch stopniach natychmiast rozgrzewają chłód poranka. Opcja alternatywnego układu siedzeń o lekkiej konstrukcji jest dostępna z układem 2+0 w coupe.

Przyczyniając się do uczucia luksusu, gładko polerowane szklane przyciski zdobią konsolę, zapraszając kierowcę do wyboru preferowanego ustawienia lub kontroli. Zespół projektowy Aston Martin pozostał wierny etosowi używania materiałów w sposób szczery, gdzie deski są prawdziwie ręcznie wykończone i wypolerowane drewno, wskaźniki są frezowane z aluminium, a skóra zachowuje swoją patynę i aromat przez lata użytkowania.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.