Audi wprowadziło ostatnią generację modelu 100 w 1991 roku. Był on dostępny w dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi, znanym również jako Avant.
Do 1991 roku niemiecki producent samochodów osiągnął wystarczający postęp, aby zakwestionować dominację BMW i Mercedes-Benz na rynku. Systemy napędu na przednie i wszystkie koła, polityka cenowa oraz wysoka jakość wykonania przekonały klientów, że Audi stało się w końcu producentem samochodów premium. Co więcej, seria 100 była jednym z najważniejszych modeli w ofercie, konkurując z sedanem średniej wielkości W124 od Mercedes-Benz oraz serią 5 od BMW.
Audi zastosowało koncepcję „forma podąża za funkcją” przy projektowaniu modelu 100 z 1991 roku. Był on bardziej aerodynamiczny i prezentował bardziej stonowany wygląd z pochyloną przednią częścią oraz kwadratowymi reflektorami. Wersja z długim dachem nosiła tę samą nazwę Avant co jej poprzednik, ale była pełnoprawnym kombi, a nie samochodem typu liftback czy hatchback. To był moment, w którym Audi zdecydowało się zaoferować podobną pojemność ładunkową jak jego główni konkurenci, rezygnując z pomysłu na bardziej atrakcyjny, ale mniej praktyczny kształt. W ten sposób 100 Avant oferował 390 litrów (13,8 stopy sześciennej) przestrzeni, którą można było zwiększyć do 1,310 litrów (46,3 stopy sześciennej) po złożeniu tylnej kanapy.
Wnętrze przekraczało oczekiwania klientów pod względem jakości wykonania. Miękkie powierzchnie i dobrze skonstruowana deska rozdzielcza nie pozostawiały miejsca na skrzypienie czy stuki. Centralny panel nie wyglądał na dodany na ostatnią chwilę, prezentując spójną koncepcję z resztą kabiny. Dodatkowo deska rozdzielcza miała długi, zakrzywiony daszek nad zestawem wskaźników, który również przykrywał trzy dodatkowe zegary.