Pierwsza generacja modelu została wprowadzona na rynek w 1968 roku, a nazwa Audi 100 została nadana z powodu mocy silnika wynoszącej 100 KM. Dostępna była również wersja coupe oraz 2-drzwiowa limuzyna.
Audi 100 wprowadzone w 1982 roku to średniej wielkości luksusowa limuzyna z 4 drzwiami, z silnikiem z przodu i dostępnym napędem na wszystkie koła lub przednie koła. Wersja coupe została wycofana, a wprowadzono model Avant jako kombi, z możliwością składania trzeciego rzędu siedzeń.
Audi 100 charakteryzowało się konstrukcją ze stali ocynkowanej, co zapewniało długowieczność i odporność na rdzę. Samochód był wyposażony w system bezpieczeństwa Audi Procon-Ten, który zwiększał ochronę kierowcy w przypadku zderzenia czołowego, poprzez odsunięcie deski rozdzielczej i kierownicy z dala od twarzy.
W 1982 roku samochód był niezwykle aerodynamiczny, z oporem powietrza wynoszącym zaledwie 0,30, co czyniło go najbardziej aerodynamicznym autem dostępnym na rynku w tym czasie.
Audi 100 było dostępne z systemem napędu na wszystkie koła Quattro. Samochód mógł być wyposażony w 8 silników benzynowych o pojemności od 1,8 do 2,3 litra, generujących moc od 75 do 165 KM.
Najlepsze przyspieszenie osiągnięto w modelu Audi 100 2.2-litrowym Quattro, który potrafił przyspieszyć do 100 km/h w 8 sekund.