AUDI 100 Coupe S 1970-1976

AUDI 100 Coupe S 1970-1976

Przejdź do galerii zdjęćAUDI 100 Coupe S 1970-1976

Audi podjęło większe ryzyko po sukcesie serii 100 i w 1970 roku zaprezentowało model 100 Coupe S jako fastback, dwu-drzwiowe coupe.

Kiedy Volkswagen kupił zakład Auto Union w Ingolstadt, zrobił to, ponieważ potrzebował większej pojemności produkcyjnej dla niezwykle udanego Garbusa. W pakiecie otrzymali model 80, ale VW nie traktował tego zbyt poważnie. Grupa inżynierów potajemnie opracowała nowy pojazd, model 100, a gdy pokazali go zarządowi VW, ten zakochał się w nim. To był ogromny sukces, który uratował markę Audi. Później, w 1970 roku, ci sami inżynierowie stworzyli wersję coupe fastback, nazwaną 100 Coupe S. Mimo że nie odniósł takiego sukcesu jak jego cztero-drzwiowy odpowiednik, nadal był to udany pojazd, który zwiększył rozpoznawalność niemieckiej marki.

Model 100 Coupe S miał tę samą przednią część z podwójnymi reflektorami co jego cztero-drzwiowy brat oraz duże, czteropiętrowe logo na grillu. Jego nachylona przednia szyba i opadająca linia dachu były nowością dla Audi. Projektanci zainstalowali dodatkowy zestaw bocznych okien za cienkimi słupkami B oraz cztery wentylacje na słupkach C.

Wnętrze samochodu było bardzo przestronne, częściowo dzięki konfiguracji z silnikiem z przodu i napędem na przednie koła. W tamtych czasach BMW i Mercedes-Benz oferowali mocniejsze samochody, ale miały one masywny tunel przeniesienia napędu, który przebiegał przez kabinę od przodu do tyłu z powodu klasycznej konfiguracji napędu. Deska rozdzielcza w modelu 100 Coupe S miała drewniane wykończenia i centralną konsolę poniżej. Producent zainstalował czteroskalowy układ na panelu instrumentów, który oprócz prędkości i obrotów silnika pokazywał temperaturę płynu chłodzącego i poziom paliwa.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.