Audi stworzyło model 200 na bazie linii 100, ale z mocniejszymi silnikami i lekko zmodyfikowaną karoserią, aby konkurować z Mercedes-Benz Klasy E i BMW Serii 5.
Niemiecki producent z Ingolstadt próbował uprościć sobie drogę do segmentu premium. Choć nie był pewny, czy ta strategia zadziała, była to najłatwiejsza metoda. W pewnym sensie się to udało, ponieważ oferował lepsze silniki zamknięte w lekko zmienionych karoseriach. Mimo że pojazd wyglądał bardzo podobnie do swojego brata 100, model 200 i 200 Avant miał pewne różnice.
Pojazd miał kilka drobnych zmian w wyglądzie zewnętrznym w porównaniu do słabiej wyposażonego odpowiednika. Z przodu model 200 miał sygnalizatory zamontowane w zderzaku, podczas gdy jego brat miał je w reflektorach. 200 nie miał lamp na przednich błotnikach, a drzwi wyposażono w uchwyty zamiast chowanych klamek. W wersji Avant tylna część była również inna. Model 200 miał szerokie światła tylne rozciągające się od jednego boku do drugiego, co nadawało mu elegancki wygląd.
W środku Audi zainstalowało zaokrąglony zestaw wskaźników, który unosił się i opadał nad deska rozdzielcza. Przednia część panelu była ozdobiona okleiną drewnianą i zawierała trzy centralne nawiewy w środku oraz dwa po obu stronach, obok przednich drzwi. Producent wydłużył panel instrumentów ponad centralnym panelem, dodając trzy dodatkowe wskaźniki. Jeśli chodzi o bagażnik, pozostał o pojemności 390 litrów (13,7 stopy sześciennej) przy podniesionych tylnych siedzeniach, które mogły być rozszerzone do 1,310 litrów (46,3 stopy sześciennej).