Audi RS2 z 1994 roku był szczytowym osiągnięciem fabrycznego „śpiocha” tamtych czasów. To było kombi, które mogło zostawić w tyle większość sportowych samochodów swojej epoki.
Po wspólnej pracy nad modelami Porsche 924 i 944 z silnikiem Audi, tym razem to marka z czterema pierścieniami skorzystała z doświadczenia producenta samochodów sportowych. To było jak połączenie sił dwóch tytanów tamtej ery. Auto zostało złożone w fabryce Porsche, co pomogło im po zakończeniu produkcji Mercedesa E500 w zakładzie w Zuffenhausen.
Na zewnątrz, kilka detali zdradzało różnicę między zwykłym Audi 80 Avant a RS2. Aluminiowe felgi Porsche, lusterka wsteczne i duży przedni zderzak były znakiem rozpoznawczym. Z tyłu widoczny był większy zderzak, a szeroka czerwona listwa łączyła lampy tylne.
Wnętrze wyposażone było w sportowe fotele Recaro z wysokim oparciem oraz niebieską tapicerkę z Alcantary. Znajdowały się również elementy wykończenia z włókna węglowego, ale w 1994 roku niewiele osób wiedziało, co to jest.