AUDI 90 (B2) 1984-1987

AUDI 90 (B2) 1984-1987

Przejdź do galerii zdjęćAUDI 90 (B2) 1984-1987

Audi w połowie lat 80. nie było jeszcze uważane za markę premium, gdy wprowadziło odświeżoną wersję modelu 80, ale zrealizowało kampanię marketingową, która okazała się skuteczna.

Ta niemiecka marka samochodowa zacięcie starała się dogonić swoich głównych niemieckich rywali: BMW i Mercedes-Benz. Jej przewaga była niewielka, ponieważ większość klientów miała przekonanie, że premium oznacza samochód z napędem na tylne koła. Audi zaprezentowało system napędu na wszystkie koła Quattro, który okazał się lepszym rozwiązaniem, szczególnie na luźnym podłożu. Już udowodnił swoją wartość w rajdach, ale nie był standardem w samochodach produkcyjnych. Producent miał już model 80, ale nie był on poważnym konkurentem dla BMW serii 3 czy modelu 190 E.

Po faceliftingu model 90 stał się łatwiejszy do rozpoznania niż jego brat 80. Posiadał charakterystyczny przód z dwoma prostokątnymi reflektorami oraz owiniętym plastikowym zderzakiem, który zawierał standardowe światła parkingowe i przeciwmgielne. Z tyłu samochód miał większe światła tylne, które przypominały te z modelu 100.

W środku producent zamontował prostokątną tablicę rozdzielczą inspirowaną Audi Quattro Coupe. W centralnej konsoli znajdowały się kontrolki klimatyzacji nad odtwarzaczem kasetowym oraz pod podwójnymi wlotami powietrza. Sportowe fotele miały wzmocnione strefy. To był sportowy sedan, który nie bał się tego pokazać.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.