Audi wprowadziło model 90 jako wersję premium dla modelu 80, oferując więcej komfortu i luksusowych elementów jak na tamte czasy, a także kilka dodatkowych zalet technicznych.
W latach 80-tych Audi stanęło przed poważnym zarzutem ze strony NHTSA dotyczącego niezamierzonych przyspieszeń w dużym modelu 5000, co było poważnym krokiem wstecz dla niemieckiego producenta, który próbował zdobyć miejsce na rynku premium. Wprowadzenie modelu z nowym oznaczeniem rozwiązało część problemu, aż do 1989 roku, kiedy to administracja uznała, że samochody były w porządku, a problem leżał po stronie kierowców. Mimo to Audi kontynuowało wprowadzanie nowego systemu nazewnictwa i zaprezentowało modele 80 oraz 90 w 1987 roku. Model 80 był bardziej podstawową wersją, podczas gdy 90 standardowo wyposażony był w funkcje, które nie były dostępne w modelu 80.
Od zewnątrz wszystkie modele 90 miały lakierowane w kolorze nadwozia zderzaki. W standardzie oferowano także felgi z lekkiego stopu, a zaokrąglona sylwetka pojazdu znacznie różniła się od prostokątnego wyglądu swojego poprzednika. Audi zapewniało standardowe elektryczne szyby i zamki w całej gamie modelu 90.
Wnętrze pojazdu było wyposażone w kubełkowe fotele z przodu oraz wygodną kanapę zaprojektowaną dla dwóch osób z tyłu. Zestaw wskaźników zawierał dużą obrotomierz i prędkościomierz, a po bokach znajdowały się wskaźniki paliwa i temperatury. Dodatkowo, jako opcję, można było zamówić mały wyświetlacz LCD, który pokazywał informacje o komputerze pokładowym.